Pagina 2 van 2

Geplaatst: 07.06.2009 - 17:11
door Richard
Niks hilarisch aan. Is gewoon zo hoor. D5 is een heerlijke motor. En het mooiste is dat je goeie prestaties hebt en toch minder vaak bij de pomp staat :)

Geplaatst: 07.06.2009 - 17:21
door BlackcurrantV70
Hier kan je ook je ogen open voor houden, was vroeger officiele Volvo dealer, nu enkel nog Volvo tweedehands.

http://www.caryncar.com/NL/index.php

Geplaatst: 07.06.2009 - 18:04
door bartv70
C70ESBen schreef:
Tarman T schreef:Een D5 doet niet onder voor een 2.5 of 2.5T!! Dus daar moet je qua motor al naar een T5 of R gaan om de diesel te overtroeven! Diesel is ook gewoon een fijne motor!!

Hahahaha, jij hebt dus duidelijk nog nooit met een 2.5T gereden... :lol:

Vooral je laatste zin is hilarisch!
Heb zelf een Rica 2.4D met 198pk, een collega een 2.5T, hij is wat vlotter weg vanuit stilstand, maar met tussenaccelaratie heeft die echt het nakijken.
Het verschil is echter niet groot
Een 2.5T heeft iets meer vermogen, maar een iets lager koppel(tov een getunde diesel)

Geplaatst: 07.06.2009 - 20:02
door Thijs
bartv70 schreef:
C70ESBen schreef:
Tarman T schreef:Een D5 doet niet onder voor een 2.5 of 2.5T!! Dus daar moet je qua motor al naar een T5 of R gaan om de diesel te overtroeven! Diesel is ook gewoon een fijne motor!!

Hahahaha, jij hebt dus duidelijk nog nooit met een 2.5T gereden... :lol:

Vooral je laatste zin is hilarisch!
Heb zelf een Rica 2.4D met 198pk, een collega een 2.5T, hij is wat vlotter weg vanuit stilstand, maar met tussenaccelaratie heeft die echt het nakijken.
Het verschil is echter niet groot
Een 2.5T heeft iets meer vermogen, maar een iets lager koppel(tov een getunde diesel)
En van dit soort reacties ben ik uitgegaan met mijn reactie. Ik heb overigens zelf een maal proef gereden met een 2.4T, en die was voor het gevoel echt zoveel sterker niet als de 2.5D (gechipt) of een D5 )al dan niet gechipt)
Dusss

Geplaatst: 07.06.2009 - 21:37
door degids
Tuk Tuk V70 schreef:... Als ik het zo begrepen heb is er functioneel gezien niet veel anders of verbeterd bij My04-07 tov de vorige. Dat zal hem dan met name in de opties zitten, die je in beiden tegen kunt komen.
Niemand die even op Volvo kwaal nummer 1 wijst??
Als ik het geld had, zou ik zeker voor de 04 en nieuwer gaan vanwege de gasklephuis problematiek van de eerdere modeljaren.

Geplaatst: 07.06.2009 - 21:41
door bartv70
Volvo heeft veel nr1. kwalen :D

Geplaatst: 07.06.2009 - 21:44
door degids
Toch denk ik dat er in ieder geval op dit forum geen probleem bestaat waar meer topics en posts over bestaan dan over de ETM - gasklephuis problematiek. Een item bij TROS Radar krijg je ook niet voor lullige dingetjes :)

Geplaatst: 07.06.2009 - 22:06
door PeerTronic
Aha, die is wakker!

Geplaatst: 07.06.2009 - 22:13
door BartS
C70ESBen schreef:
Tarman T schreef:Een D5 doet niet onder voor een 2.5 of 2.5T!! Dus daar moet je qua motor al naar een T5 of R gaan om de diesel te overtroeven! Diesel is ook gewoon een fijne motor!!

Hahahaha, jij hebt dus duidelijk nog nooit met een 2.5T gereden... :lol:

Vooral je laatste zin is hilarisch!
Wat latere reactie op het bovenstaande. Ik ken zowel de T5 als de D5 en het verschil op de tussenacceleratie is gevoelsmatig kleiner dan je zou denken (of als T5-bezitter wellicht zou willen). De opmerking van Thijs is dus zo gek nog niet.

Geplaatst: 08.06.2009 - 03:13
door BlackcurrantV70
Mijn MY2006 hoeft ook maar om de 30.000km onderhoud, daar waar oudere MY om de 20.000km onderhoud vergen.

Alles is afhankelijk van wat je kan vinden en hoeveel je eraan wil besteden.

Mijn MY2006 was niet echt een koopje, maar hij had slechts 35000km, dus in principe ben ik nog jaren gerust (hoop ik toch, want ik vind hem geweldig !)

Hij was ook exact hoe ik hem nieuw zou gekocht hebben, buitenkleur blackcurrant pearl, binnen oak select leder met hout inleg, donkere ramen achter, spoiler etc.. ik heb alleen de iMIV erin hoeven te zetten en klaar.

Ik wou eigenlijk een handgeschakelde, maar toen ik mijne vond was het een 6 speed geartronic, nu 8 maanden later zou ik niks anders meer willen, wat een zaligheid in de file zeg !

Mijn 24D is niet gechipt (163pk) en heb er ook echt geen behoefte aan, ik kan nu al niet voluit optrekken zonder wielspin, dus heb ik geen behoefte aan nog meer koppel of PKs.

Geplaatst: 08.06.2009 - 06:51
door bart simpson
om de 30.000km of 1 x per jaar, rij je niet veel maakt dat ook niet veel uit qua kosten

Geplaatst: 08.06.2009 - 11:22
door Tuk Tuk V70
Bedankt voor al jullie reacties, ik weet al een stuk meer!
Ik ben maar eens aan het rekenen geslagen. Het blijkt dat ik wel iets meer rijd dan ik dacht (zo'n 17k per jaar). Als ik alles bij elkaar optel, ben ik met de diesel toch een paar honderd euro goedkoper uit per jaar, en een diesel is volgens mij ook qua afschrijving wat voordeliger. Ik heb alleen het onderhoud niet meegeteld, dat vind ik erg lastig in te schatten. Wat zijn jullie ervaringen met jaarlijkse onderhoudskosten voor een 2.4 of 2.5 benzine of een T5 diesel?

Geplaatst: 08.06.2009 - 12:58
door JSS
Het zal elkaar niet zoveel ontlopen. Met een diesel rij je doorgaans meer, waardoor er minder tijd zit tussen intervallen en daarmee wordt het onderhoud per jaar duurder. Maar omgerekend naar kilometers zal het qua regulier onderhoud niet veel uitmaken.
Als het gaat om bekende problemen, dan heb je bij de benzineversies kans op de bekende ETM-problemen en met een diesel kans op problemen met injectoren.

Kortom: kies degene die het lekkerste rijdt!

Geplaatst: 08.06.2009 - 13:50
door Tuk Tuk V70
Dat lijkt me een goed advies!
Wat is ETM? ::?

Geplaatst: 09.06.2009 - 11:29
door Tuk Tuk V70
Nog één vraag: Wat is de exacte overgangsdatum van type tot MY04 en erna? Als ik eentje zien van 2004 is dat dan altijd het nieuwere type?

Geplaatst: 09.06.2009 - 11:39
door bart simpson
nee, rond september 2004 kwamen de eerste my. 2005-en

Geplaatst: 10.06.2009 - 22:50
door Tuk Tuk V70
Ok, dank je. IJzige stilt over ETM :-). Ik heb de hint begrepen, ben even op het forum gaan rondsnuffelen, het is duidelijk nu. Bedankt voor al jullie tips en adviezen, heeft me enorm geholpen! Ik ga de komende periode goed om me heen kijken, en zal foto's posten!