Pagina 2 van 2
Geplaatst: 06.09.2009 - 09:52
door VolvoTech
Origineel Volvo filter?
Komt scherm wel weer omhoog als het filter er af is?
Geplaatst: 06.09.2009 - 10:12
door VincentV70D5
Origineel Volvo filter: Ja
Komt ook niet meer omhoog als filter er tussen uit is.
Geplaatst: 06.09.2009 - 10:15
door VolvoTech
1- check zekeringen voorin voor RTI en HU
2- heb je HU ook los gehad toevallig? zo ja, dan check melbus kabel (als die er niet in zit, geen scherm omhoog)
3- check zekering achterin voor RTI
Geplaatst: 06.09.2009 - 11:41
door VincentV70D5
Zekering voor ligt eruit. Vervangen: springt er weer uit. Zwaardere zekering werkt ook niet. Reserve zekeringen zijn nu op.
Nog suggesties?
Geplaatst: 06.09.2009 - 11:51
door VolvoTech
Gebeurt dit ook zonder het filter?
Geplaatst: 06.09.2009 - 12:21
door VincentV70D5
Zonder filter komt het scherm weer omhoog, maar nu geen Garmin meer zichtbaar. Op zoek naar andere zekeringen?
Geplaatst: 06.09.2009 - 12:27
door VolvoTech
Ben er bang voor...
Even kijken of wellicht de garmin op de spanning van de RTI unit is aangesloten? Teveel spannings opname kan natuurlijk in een zekering breuk resulteren.
Geplaatst: 06.09.2009 - 12:34
door VincentV70D5
Garmin is aangesloten vwb spanning op 12V in laadruimte, niet op RTI.
Zekering van 12V laadruimte is intact. Allemaal 1 voor 1 losmaken en controleren?
Geplaatst: 06.09.2009 - 13:14
door VolvoTech
Je, alles maar even stuk voor stuk nalopen het beste...
Hoop niet dat er wat geploft is door dat filtertje...
Geplaatst: 06.09.2009 - 13:31
door VincentV70D5
Zoals ... ??? Waar zit je mogelijk aan te denken? Toch niet de GVN of de VBB?

Geplaatst: 06.09.2009 - 13:35
door VolvoTech
VBB niet zo snel, maar de GVN kan niet zoveel hebben...
Controleer even of je spanning hebt op de bedrading van de VBB.
Als ja, dan even een ander video apparaat proberen op de ingang van de VBB om te kijken of je dan beeld hebt.
Geplaatst: 06.09.2009 - 16:10
door VincentV70D5
](*,) Begrijp er helemaal niets meer van:
alles is nu terug in de oude staat (dus zonder geplaatst filter) en nadat ik een uurtje of wat er niets aan gedaan had en we vanmiddag even op pad gingen, kwam het beeldscherm omhoog en de GVN deed het ook, dat is natuurlijk goed nieuws! ::lol:
Dus niks beschadigd op dit moment, maar wel een onderdeel van € 150 ongebruikt in huis. Dat kan niet de bedoeling zijn. Is de volgorde zo goed:
1. Spanning van het systeem door min van de accu af te halen
2. Filter plaatsen (zoals VolvoTech zegt: stekkerwerk)
3. Spanning terug op systeem door min op de accu te plaatsen (eventueel met contact op stand II)
Ik hoop op gunstige berichten. Begrijpen doe ik het echter helemaal niet!!!
Geplaatst: 06.09.2009 - 16:58
door Hapee
Om precies te zijn:
1. sleutel uit contactslot (stand 0 dus) en -pool van de accu loshalen
2. filter plaatsen
3. sleutel in contactslot op stand II (en dus niet "eventueel") en dan de -pool weer op de accu.
Dan zou alles zonder foutmeldingen weer goed moeten draaien (als de filter okee is)
Geplaatst: 06.09.2009 - 18:44
door VincentV70D5
Exact gehandeld zoals beschreven, PATS zei de zekering. Mijn conclusie: filter stuk. Morgen maar even naar de dealer, ook om nieuwe zekeringen te kopen.
Hoop wel dat de Garmin GVN nog steeds geen blijvende schade heeft opgelopen.
Bedankt voor de tips. Als er nog suggesties zijn, ik hoor ze graag.
Geplaatst: 06.09.2009 - 18:58
door VolvoTech
Dealer....