Kijk op mijn web-log. Heb een 850 en heb 6 jaar een 940 gehad, nu een 960.
De 850 is dynamischer dan de 940, mijn ervaring is dat de in beide erg relax auto rijden mogelijk is, maar de 850 geeft meer aanleiding tot het iets dieper intrappen van gaspedaal.
De 940 is een echt werkpaard en voelt robuster aan dan de 850. Qua estate is de 940 een stukje groter dan de 850.
De 850 heeft vooral problemen met de airco, een zwak punt van deze serie.
Maar belangrijker is om zelf in beide eens te rijden!
945
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 17.06.2009 - 22:36
@v700 r je doelt zeker op de achterwielaandrijving?
Mij maakt dat niet heel veel uit denk ik.
Het wordt in ieder geval een estate van voor 2000.
Alleen welke ben ik nog niet uit. Zal echt moeten proefrijden.
hier staan een 2 mooie op gas. Alleen zonder km stand.
http://www.volvoopgas.nl/index.php?occasions=1
Wil mijn aanschaf eigenlijk onder de 10 houden, want ik verwacht dat over 5 jar het auto landschap er heel anders uit ziet en dus niet te ver vooruit kijken.
Mij maakt dat niet heel veel uit denk ik.
Het wordt in ieder geval een estate van voor 2000.
Alleen welke ben ik nog niet uit. Zal echt moeten proefrijden.
hier staan een 2 mooie op gas. Alleen zonder km stand.
http://www.volvoopgas.nl/index.php?occasions=1
Wil mijn aanschaf eigenlijk onder de 10 houden, want ik verwacht dat over 5 jar het auto landschap er heel anders uit ziet en dus niet te ver vooruit kijken.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Niet alleen de achterwielaandrijving, de algehele constructie. Waar ook vooral de motoren toe behoren. Die zijn nooit meer geevenaard.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
maar staar je er niet blind op.
Overigens de handel in die dingen is een beetje stuk aan het gaan.
Prijzen zakken want niemand wil nog zo'n "slooppremie barrel".
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
Tegenwoordig koop je al een leuke 240 voor 1000 -1500 euro en dat gaat ook lukken met een 940 dit jaar.
Overigens de handel in die dingen is een beetje stuk aan het gaan.
Prijzen zakken want niemand wil nog zo'n "slooppremie barrel".
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
Tegenwoordig koop je al een leuke 240 voor 1000 -1500 euro en dat gaat ook lukken met een 940 dit jaar.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
- Locatie: Prinsenbeek
Mijn 945 in 1998 aangeschaft en heeft mij in al die jaren inderdaad nooit in de steek gelaten. Onderhoudskosten normaal tot laag. Vooral op vakantie enorm genieten van van werklust (LPT werkt geweldig)en enorme ruimte. Op dit moment met de V70 op vakantie omdat het bagagerek voor de hond ontbrak in de 945 maar ik had liever met de 945 gegaan.
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 17.06.2009 - 22:36
Dank je maar ik laat de 740 lopen 
De motor van de 945 is dus erg degelijk. Maar van de v70 classic dan niet? Ik begreep dat de 2.0 en 2.5 ook heel lang meegaan.
Interessante stelling dat de classics-prijzen instorten. Het lijkt er wel een beetje op.

De motor van de 945 is dus erg degelijk. Maar van de v70 classic dan niet? Ik begreep dat de 2.0 en 2.5 ook heel lang meegaan.
Interessante stelling dat de classics-prijzen instorten. Het lijkt er wel een beetje op.