Pagina 2 van 2

Geplaatst: 19.06.2009 - 00:14
door Ramon&Ramon
http://www.pgautos.nl/


kijk hier is voor een betrouwbare Volvo Diesel,zij zijn er in gespecialiseerd...

Geplaatst: 19.06.2009 - 12:39
door arnoldbaas
Jeetje: wat een ellende! Denk inderdaad dat een andere motor een stuk goedkoper is. Zag zojuist op Ebay dat er in Duitsland meerdere tweedehands motoren worden aangeboden: prijzen vanaf EUR 2.450,-- zonder turbo/dynamo etc.

http://cgi.ebay.nl/DIESEL-MOTOR-FUR-VOL ... 7C294%3A50

Inbouwen kun je altijd laten doen bij een algemene garage. In ieder geval succes!

Geplaatst: 19.06.2009 - 14:05
door Wolfs XC
Wat een verhaal zeg!!!

Zou ook kiezen voor de duurdere optie die op den duur best wel eens goedkoper zou kunnen zijn. Misschien heb je geluk en rij je zonder zorgen drie jaar verder maar de kans is zeker aanwezig dat je binnen die drie jaar alsnog een andere motor moet laten plaatsen!

Bel anders eens met andere (Volvo) garages om te vragen naar hun
mening.

Succes.

Geplaatst: 19.06.2009 - 15:41
door Voorn
Ramon&Ramon schreef:Het gaat er niet om wat er gedaan moet worden,maar of het inderdaad gedaan wordt.
Veelal wordt er simpelweg een hoop vergeten,spanrollen die men laat zitten,slechte water pompen die over het hoofd gezien worden enz enz.
Vaak ontbreekt de motivatie van de heren monteurs,met alle respect voor de goeie uiteraard!
Ben net terug van de garage en behalve de distributieriem is de multiriem, v-snaar en waterpomp, aandrukrollen vernieuwd. Misschien ook wat andere snaren (ik ben niet technisch genoeg) maar dat zal ik op de rekening wel te zien krijgen. Dus ik heb een goede monteur :P

Geplaatst: 19.06.2009 - 16:33
door Gast
Voorn schreef:Ben net terug van de garage en behalve de distributieriem is de multiriem, v-snaar en waterpomp, aandrukrollen vernieuwd. Misschien ook wat andere snaren (ik ben niet technisch genoeg) maar dat zal ik op de rekening wel te zien krijgen.
Ik ben nieuwsgierig naar de rekening en naar hoe de auto zich verder houdt.
Dus blijf je ervaringen hier schrijven. :P

Geplaatst: 19.06.2009 - 19:23
door M@rc
Ik ben met de tips aan de slag gegaan en heb wat rond gebeld.

Een motor op dit moment gaat mij vanaf 2500 euro kosten zonder inbouw en transport.
Ik heb contact gehad met een paar monteurs op het mijn werk daar rijden nogal wat D5 volvo's rond . Hun mening is ongeveer 50/50 kop plaatsen of andere motor. Het heeft vooral te maken met de hoogte van de zuigers.
Budgettair gezien kan ik niet verder gaan dan dat het op dit moment gaat kosten.
Mijn garage is een volvo specialist en zij hebben er vertrouwen in, zij hebben het vaker zo opgelost.
De richt prijs die ik noemde is wel inclusief een grote beurt, nieuwe olie voor de automaat en een software reload en tot slot 2 nieuwe voorbanden. (dit om de discussie wat zuiverder te maken.)

Alles bij elkaar gaan we voor het repareren van de zaak. Als ik zou kunnen kiezen nam ik afscheid van de auto of nam ik een nieuw blok zoals door jullie geopperd, maar gezien de tijd en de financiële middelen gaat dit het worden.

Naast dit alles ga ik eens informeren hoe het zit met aansprakelijkheid van de dealer of volvo, ik zat nog binnen de interval.
Het worden spannende dagen kan ik je zeggen.

Geplaatst: 21.06.2009 - 14:34
door Gast
Zo ziet het er uit als alles nieuw is.
Waterpomp, spanrol, looprol en natuurlijk een nieuwe riem.

Geplaatst: 21.06.2009 - 17:37
door M@rc
Volgens mij kan je weer even voort. Goed om te zien al dat nieuwe spul !! Bij mij is die middelste rol afgebroken(oranje ring) en mis ik wat plastic zo te zien. Ik zal als de operatie geslaagd is ook e.e.a posten.

Geplaatst: 21.06.2009 - 20:54
door Gast
De "middelste rol" waar je de bout ook ziet is de spanrol.
Zorg dat je defecte onderdelen ook mee krijgt. Ik ben wel nieuwsgierig hoe zo'n spanrol dan afbreekt.

Geplaatst: 21.06.2009 - 22:39
door M@rc
Eeeeh voor die rol moet ik naar België, om precies te zijn ergens rond kilometer 9.1 op de e403 nabij Tournai Hij is er namelijk afgegaan en uit het motorcompartiment gevallen.

Volgens de monteur is het lager stuk gegaan, hierdoor is de rol (waarschijnlijk) door metaalmoeheid afgebroken.

Geplaatst: 21.06.2009 - 23:51
door Gast
M@rc schreef:Eeeeh voor die rol moet ik naar België, om precies te zijn ergens rond kilometer 9.1 op de e403 nabij Tournai Hij is er namelijk afgegaan en uit het motorcompartiment gevallen.

Volgens de monteur is het lager stuk gegaan, hierdoor is de rol (waarschijnlijk) door metaalmoeheid afgebroken.
:P Tja, dan moet je even zoeken..............
Dan zat een stukje bout nog in het blok?

Geplaatst: 22.06.2009 - 09:05
door M@rc
Er stak inderdaad nog iets uit het blok maar ik heb het niet meteen herkend als bout. Met een beetje geluk kan ik vandaag even langs de garage (werken werken) en zal ik naar kijken.