Pagina 2 van 2

Geplaatst: 24.06.2009 - 21:05
door Grijze144
Laat maar zien die gruwelijke details. Kijk inderdaad eens op Volvolvo, hele fotosessies van opengezaagde dorpels, doorgerotte bodems en rafelige wielkastranden.

Geplaatst: 26.06.2009 - 01:47
door arjen-440

Geplaatst: 26.06.2009 - 15:21
door Marty McFly
arjen-440 schreef:http://volvolvo.nl/index.php?option=com ... pic=5801.0

Ik ben net begonnen ;)
Zie wel dat het een mooi project is. Mooi voorbeeld, ik ga het zeker volgen!!

Geplaatst: 28.06.2009 - 21:50
door Marty McFly
arjen-440 schreef:http://volvolvo.nl/index.php?option=com ... pic=5801.0

Ik ben net begonnen ;)

Hoe maak jij je auto kaal, ook door zandstralen??

Geplaatst: 29.06.2009 - 18:55
door arjen-440
Ik maak de auto niet kaal....
vind ik niet nodig hij is gewoon rot op de bekende plekken
verder krab ik gewoon ieder blaasje open wat ik zie.

Geplaatst: 29.06.2009 - 21:51
door Marty McFly
Zijn er hier mensen die hun auto wel helemaal kaal hebben gemaakt? Ben namelijk erg benieuwd naar de ervaringen.

Geplaatst: 26.10.2009 - 11:07
door Marty McFly
arjen-440 schreef:http://volvolvo.nl/index.php?option=com ... pic=5801.0

Ik ben net begonnen ;)
en je bent alweer bijna klaar: volg het helemaal op volvolvo hoor!

Geplaatst: 26.10.2009 - 11:10
door Marty McFly
admiral schreef:
Marty McFly schreef:
admiral schreef: Heb jij wel is een harde carroserie gezien, ik nog nooit zit altijd wel wat werk aan. Het is wat je zelf wil. Hou je van een klus en niet van half bakke werk duik dan in een project en blik op oneindig en gaan, geld kost het toch wel. Maar je weet wat je aan het eind van de rit hebt.

Wil je een harde auto en is de techniek ook tip top dan is de prijs dat ook. Iemand die een wagen verkoopt die echt goed is op alle fronten weet welke prijs hij moet vragen. Ideaal als je geen project wil, maar hoe is ie over een jaar.

En dan heb je nog de wagens die er gelikt uitzien en de techniek is minder blijkt het toch een kat in de zak te zijn omdat de auto 100 kg zwaarder is van de plamuur en polyester. Dus heb je niets aan die conversie

Je hebt A gezegd dan moet je ook B zeggen of anders er nooooooooit aan beginnen.

Zo heb ik ook mijn neus diverse keren gestoten maar nu heb ik een combi die ik zelf heb aangepakt en dus ook weet hoe en wat er gebeurt is lopende de restauratie.
Ben het helemaal met Admiral eens. Daarnaast is deze 142 een "familie-stuk" dus die wil ik gewoon helemaal strak gaan maken. Merk vanzelf wel wat ik tegenkom. En voor mij is het sleutelen, smeren, schuren etc onderdeel van de hobby!
Een liefhebber dus en die kijkt niet op een knaak meer of minder, ik heb tijdens de restauratie ook soms het project ff stil moeten leggen omdat het uit de klouwen liep maar dan zijn er altijd kleine onderdelen die wel aangepakt kunnen worden, die kosten zijn wel te dragen en met een werkplaats vol geduld kun je er een schitterende wagen neerzetten.
Zo, ik heb een straalbedrijf gevonden waar ik mijn project heen kan brengen: Spies in Rhenen. Ziet er super goed uit en is echt gespecialiseerd in auto's. De komende periode dus eerst de deuren en de voorschermen en kofferdeksel en motorkap, daarna de hele carrosserie.

Helemaal zin in![schild=13 fontcolor=000000 shadowcolor=C0C0C0 shieldshadow=1]COOL!![/schild]

Geplaatst: 26.10.2009 - 12:06
door admiral
Misschien een leuk idee om een verslag bij te houden bij projecten. :wink:

Geplaatst: 26.10.2009 - 12:20
door Marty McFly
Je kunt sowieso hier mijn vorderingen volgen: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/

Geplaatst: 27.10.2009 - 10:12
door Madman
Marty McFly schreef:Zijn er hier mensen die hun auto wel helemaal kaal hebben gemaakt? Ben namelijk erg benieuwd naar de ervaringen.
Hoi,

Ja, ik heb dat gedaan met een 142E. Ben nu net begonnen met spuitklaar maken. Ik ben er 15 jaar geleden aan begonnen maar door werk huis en gezin nog geen tijd gehad om hem te spuiten. Daarnaast ben ik van mening dat het beter iets langer kan duren dan dat ik half werk doe.
Als ik overnieuw moest beginnen zou ik het wel iets anders aanpakken, eerst helemaal strippen en daarna stralen voordat je begint aan het lassen. Ik ben eerst gaan lassen en daarna laten stralen, na het stralen bleken echter nog een paar plaatsen las aandacht nodig hadden. Overigens begrijp ik de houding t.o.v. stralen niet zo, ik heb het carrosorie en spatschermen laten stralen bij een machine fabriek in de buurt voor 150 gulden. Zij gebruiken daarbij aluminiumgrid en het resultaat was perfect. Wel had ik eerst met een plamuurmes de onderkant schoongescrapt. Ik zal eens zoeken naar de foto's die nog ergens moeten liggen.


Groet,

Mathieu.

Geplaatst: 28.10.2009 - 21:34
door Marty McFly
Madman schreef:
Marty McFly schreef:Zijn er hier mensen die hun auto wel helemaal kaal hebben gemaakt? Ben namelijk erg benieuwd naar de ervaringen.
Hoi,

Ja, ik heb dat gedaan met een 142E. Ben nu net begonnen met spuitklaar maken. Ik ben er 15 jaar geleden aan begonnen maar door werk huis en gezin nog geen tijd gehad om hem te spuiten. Daarnaast ben ik van mening dat het beter iets langer kan duren dan dat ik half werk doe.
Als ik overnieuw moest beginnen zou ik het wel iets anders aanpakken, eerst helemaal strippen en daarna stralen voordat je begint aan het lassen. Ik ben eerst gaan lassen en daarna laten stralen, na het stralen bleken echter nog een paar plaatsen las aandacht nodig hadden. Overigens begrijp ik de houding t.o.v. stralen niet zo, ik heb het carrosorie en spatschermen laten stralen bij een machine fabriek in de buurt voor 150 gulden. Zij gebruiken daarbij aluminiumgrid en het resultaat was perfect. Wel had ik eerst met een plamuurmes de onderkant schoongescrapt. Ik zal eens zoeken naar de foto's die nog ergens moeten liggen.


Groet,

Mathieu.
Zo ga ik het nu aanpakken: eerst stralen en dan bekijken wat er gelast moet gaan worden.

Geplaatst: 28.10.2009 - 22:43
door Madman
Hoi Marty,

Das een goed plan! Ik had mijn carrosserie echte helemaal kaal, ik had verder 4 zwenk wieltjes gemonteerd op vierkante pijp die ik weer bevestigd had op de gaten voor de bumbers. Bij het schoonkrabben van de onderkant had ik de auto op de zij staan. Ik had steuntjes gemaakt die paste in de kriksteun, met 2 man kon ik zo heel eenvoudig de auto kantelen. Zoals ik al schreef, de foto's moet ik ergens hebben maar nog niet kunnen vinden.

Groet,

Mathieu.

Geplaatst: 29.10.2009 - 10:39
door Marty McFly
Hi Mathieu,

ben wel erg benieuwd naar de foto's. Met name naar het kantellen. Daar wil ik ook wel iets voor maken, maar heb niet helemaal scherp wat jij precies bedoeld.

Martijn :roll: