Pagina 2 van 2
Geplaatst: 04.12.2009 - 12:57
door MartijnK
Dat zeg ik, mijn LPG boer beweert dat het flashlube systeem het additief beter over de 5 cilinders verdeelt.
Geplaatst: 04.12.2009 - 14:58
door Ludo
MartijnK schreef:Nou, de LPG specialist adviseerde het.
Volgens hem spuit Valvecare het additief niet per cilinder in en daardoor zou de ene cilinder meer additief krijgen dan de ander.
Ai, dat belooft alweer, zo'n 'specialist'. #-o
Wel degelijk word het per cilinder ingespoten.
Het Valvcecare systeem is momenteel het meest geavanceerd.
Rij je (te lang) met een lege dosering, krijg je een waarschuwing en word er overgegaan naar benzine.
Ik heb het vorige week nog gezien op een S80 V8.
Geplaatst: 04.12.2009 - 17:20
door MartijnK
Lekker dan. Gaan we maar weer aan de telefoon hangen....
Geplaatst: 22.12.2009 - 10:58
door MartijnK
Gister de auto weer opgehaald, voorzien van een nieuwe Vialle installatie en de nieuwste flashlube. Mijn eerste indruk was erg goed, maar nu merk ik dat als ik bijvoorbeeld 50 rijd in z'n 3, dat ik dan merk dat de motor af en toe iets schokt, alsof ie voor een tiende van een seconde minder gas krijgt. Het gekke is dat er regelmaat zit in die schokjes.
Ga met dit weer nog niet meteen terug naar de gasboer, maar denken jullie dat dit een kwestie van afstellen is?
Zal wel even wat foto's plaatsen als het weer iets beter is.
Vialle systeem heeft een beveiliging dat ie automatisch overschakeld naar benzine als de tank biijna leeg is, geeft dan ook een piepje. een ledje gaat branden als de flashlube op is. Mooi spul.
Geplaatst: 22.12.2009 - 13:40
door Henkvdz
MartijnK schreef:Gister de auto weer opgehaald, voorzien van een nieuwe Vialle installatie en de nieuwste flashlube. Mijn eerste indruk was erg goed, maar nu merk ik dat als ik bijvoorbeeld 50 rijd in z'n 3, dat ik dan merk dat de motor af en toe iets schokt, alsof ie voor een tiende van een seconde minder gas krijgt. Het gekke is dat er regelmaat zit in die schokjes.
Dat schokken heb ik ook gehad, ik ben wel terug gegaan en er moesten toen nieuwe injectoren [andere maat] in.
Groet Henk
Geplaatst: 23.12.2009 - 21:03
door MartijnK
Vandaag even langs geweest, maar ze konden zo snel niets vinden. Heb gevraagd of de juiste injectoren erin zaten, ze twijfelden er eerst over, hebben er zelfs nog andere in gehad, maar dat was het probleem niet.
Afspraak gemaakt voor volgende week.
Maar ik kom nu net thuis na een rit van 100km, zet de auto uit en na 10 seconden weer aan omdat ik wat netter wilde parkeren, krijg ik opeens de melding "emissie sevice vereist".
Iemand dit eerder meegemaakt?
Geplaatst: 24.12.2009 - 23:17
door MartijnK
Storing uitgelezen bij dealer: Adaptieve lambdaregeling - Bovengrens
Dealer kon er verder niets zinnigs over zeggen zonder meer onderzoek...
Geplaatst: 25.12.2009 - 01:07
door Ludo
De melding en symptomen van het schokken komen overeen met een te hoge brandstofinspuiting.
Als je het probleem op benzine ook hebt, denk ik aan een slechte luchtmassameter.
Heb je het enkel op lpg, zal je naar de installateur moeten voor een betere afstelling.
<edit> ik neem aan dat er geen vacuumlekkages zijn?.
Geplaatst: 25.12.2009 - 11:33
door MartijnK
Ik weet niet of er lekkages zijn. Op benzine was er tot op heden geen enkel probleem, auto heeft 5000km geleden een grote beurt gehad.
Toen de storingsmelding actief was, liep de auto ook beroerd op benzine. Nu de storing is gereset, loopt ie weer goed. Als er ergens een lekkage zou zijn, zou de auto ook niet goed lopen op benzine neem ik aan?
De LPG installateur benadrukte nog eens dat een Vialle installatie geen afstelling behoeft, hij zou meteen goed moeten lopen omdat de computer denkt dat ie nog gewoon op benzine loopt. Maar ik ben niet overtuigd.
Na 270km te hebben gereden is de LPG tank driekwart leeggereden, wat ruwweg zou uitkomen op een verbruik van 1 op 9, niet schokkend op LPG toch?
Geplaatst: 26.12.2009 - 00:11
door Ludo
MartijnK schreef:Nu de storing is gereset, loopt ie weer goed.
Even aankijken dan.
Het verbruik is altijd afhankelijk van de rechtervoet, maar 1 op 9 is zeker niet slecht.
Geplaatst: 26.12.2009 - 13:06
door MartijnK
Voor de duidelijkheid, ik heb sinds de reset niet meer op LPG gereden, dus het goed lopen slaat op benzine.
Geplaatst: 26.12.2009 - 18:04
door Wim J
hier al ruim 50 duizend op LPG vialle. Eerst met de oude flashlube, maar nu met de electronische variant.
Probleemloos, wel eens de kleppen laten stellen (maar dat wist ik op voorhand) want het is immers een 2.5T
Geplaatst: 05.01.2010 - 09:47
door MartijnK
Probleem is opgelost door de LPG boer. Eén injector was niet goed aangesloten en er zat een kabelbreuk vlakbij de gascomputer.