Pagina 2 van 2
Geplaatst: 15.07.2009 - 14:23
door Henkvdz
Ik heb telefonisch een afspraak gemaakt voor volgende week woensdag bij Broekhuis Hoogeveen, en heb uitgelegd dat dit reeds de derde keer was dat ik voor hetzelfde euvel naar de garage moest. De chef werkplaats was erg begripvol en beloofde dat er extra aandacht aan besteed ging worden.
Ik ben benieuwd en laat jullie weten hoe e.e.a. is afgelopen.
Groet Henk
Geplaatst: 24.07.2009 - 14:01
door Henkvdz
Afgelopen woensdag ben ik bij Broekhuis Hoogeveen geweest en hebben ze de steekassen opnieuw gelijmd. Verschil met vorige keren is dat ze nu de steekassen losgehaald hebben, waardoor ze eerst de splains konden schoonmaken en goed en ruim in lijm konden zetten. V.w.b. de modificatiebouten, daar heb ik naar gevraagd; ''die waren er de tweede keer al ingezet''.
Na 1½ uur drogen van de lijm kon ik de auto weer meenemen, no charge.
So far so good, maar het zal mij benieuwen hoelang.
Rest me nog te vermelden dat Broekhuis Hoogeveen, 21 maanden na aankoop, nog steeds zonder op- of aanmerkingen en kosten de problemen aangepakt heeft, waarvoor hulde.
Groet Henk
Geplaatst: 24.07.2009 - 23:15
door Johan s60
Locktite werkt goed, zo goed zelfs dat je met gereedschap de aandrijf-as eruit moet drukken als deze eruit moet.
Geplaatst: 24.07.2009 - 23:16
door buikijn
enig idee welk nummer loctite er wordt gebruikt voor het oplossen van dit euvel?
Geplaatst: 25.07.2009 - 12:38
door Henkvdz
buikijn schreef:enig idee welk nummer loctite er wordt gebruikt voor het oplossen van dit euvel?
Sorry, geen idéé.
Groet Henk
Geplaatst: 26.07.2009 - 13:54
door edraket
Ik denk 243. Is speciaal voor spiebanen.
Geplaatst: 30.07.2009 - 23:09
door snowy
Ik denk dat het de groene is, bevestiging bouten.
Ik weet helaas het nummer niet.
Geplaatst: 31.07.2009 - 15:43
door Johan s60
Zoals eerder is gezegd 243 is de juiste, er zijn wel sterkere maar als je die gebruikt dan moet je de boel gaan heet stoken (brander), en dat wil je niet
Geplaatst: 04.08.2009 - 13:59
door Feeb
Heb gisteren ivm hetzelfde euvel ook de steekassen laten verlijmen bij de Volvo dealer en met succes. Het getik is weg waardoor de rit met name in de file wat prettiger verloopt.
De totale duur van de werkzaamheden was ongeveer 30 minuten. Het langste is de wachttijd tot het uitgehard is. Na 2 uur kon ik de auto weer halen.
De Volvo garage gaf aan dat dit een gebruikelijke manier van oplossen is.
Geplaatst: 22.04.2010 - 23:25
door Salaridebrito
Topic dateert uit 2009 heb ik gezien maar toch even een vraag.
Is deze tik in de file alleen hoorbaar of gaat dit ook gepaard met speling/schok in de aandrijving bij gas loslaten en weer geven?
Geplaatst: 14.05.2010 - 14:58
door wtr_s60
Salaridebrito schreef:Topic dateert uit 2009 heb ik gezien maar toch even een vraag.
Is deze tik in de file alleen hoorbaar of gaat dit ook gepaard met speling/schok in de aandrijving bij gas loslaten en weer geven?
Yep, zoals je zegt.
Ik heb hetzelfde probleem met m'n S60 van 2006 (124.000km). Bij het vertrekken vanuit stilstand, van vooruit naar achteruit in beweging gaan (of omgekeerd), en zoals hetgeen hierboven staat.
M'n dealer zei dat het idd de aandrijfas (cardan) was. Het zou volgens hun geen kwaad kunnen en ze gingen het eens invetten o.i.d. op het volgende onderhoud. Wanneer de muziek niet luid staat en je fixeert je op het geluid (bvb. in de file) irriteert het wel, je kan dit geluid idd vermijden door enorm zacht de koppeling te laten opkomen maarja, daarmee is het probleem niet opgelost natuurlijk.
Ik ga denk ik toch eens een dezer dagen vragen of ze er voor willen kijken, langs de andere kant kan het dan weer geen kwaad.. we zien wel.
Geplaatst: 14.05.2010 - 16:18
door Gast
Niet invetten.
Vast laten zetten met Locktite.
Geplaatst: 14.05.2010 - 17:24
door wtr_s60
AlexV70 schreef:Niet invetten.
Vast laten zetten met Locktite.
Ja maar is het dan niet onomkeerbaar ? Wat als ze er dan aan moeten werken ofzo ?
Geplaatst: 14.05.2010 - 18:59
door Gast
Dan tikken ze het wel weer los.