Geplaatst: 03.07.2009 - 21:49
Hartstikke mooie wagen hoor! Gefeliciteerd en geniet ervan!
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Het gaat voor zover ik weet om de dag wanneer de BPM is afgedragen. Op basis daarvan kan ik terugvorderen.Wolfs XC schreef:Wil je niet teleurstellen maar terugvorderen kan alleen bij auto's van na 14 oktober 2007. Of ze daarmee bedoelen de eerste (Europese) inschrijving of de dag wanneer de BPM is afgedragen weet ik niet.Carfreak schreef:Heel mooi. Dit moet ook mijn volgende V70 gaan worden.
Mijn huidige komt ook uit D en was maar liefst 9k goedkoper dan bij de NL dealer. Aangezien ik hem in 2007 geimporteerd heb kan ik straks ook nog weer BPM terugvangen als ik hem inruil in D! (als ikhet goed begrepen heb tenminste)
Het is een Duitse auto die een tijdje in NL is geweest...WXT schreef:Ben benieuwd of ze in Duitsland een Nederlandse auto willen inruilen, hoor het graag.
Bedankt voor de info! Ik heb het gelijk even opgezocht, wist nl niet zeker of ik het wel had (mijn duits is nogal slecht). Vond toen via deze link het knopje wat ik ook heb:MaartenV70D5 schreef:Compliment, echt een fantastische wagen!
Weet je alleen zeker dat je een alarm hebt? Hier wordt vaak van uit gegaan (dankzij dat knopje op je dashboard o.a.), maar een alarm is in Duitsland absoluut niet vanzelfsprekend. Het knopje op je dashboard zorgt ervoor dat de knopjes van de deurontgrendeling het blijven doen na afsluiten van de auto, zodat inzittenden de auto gewoon kunnen verlaten. Deze ontgrendelingsknopjes worden normaal 30 sec na afsluiten gedeactiveerd. Wanneer je dus iemand in de auto achterlaat, zit deze opgesloten.
Een alarm herken je aan de sensoren in de hemelbekleding tussen de voorstoelen en achterbank. Als je hier alleen een afdekplaatje hebt, heb je dus geen alarm.
Dat had ik ook gelezen in de handleiding, zorgt ervoor dat dat bewegingssensor die binnen zit uit wordt geschakeld, zodat je mensen in je auto kunt laten zitten als je deze dicht doet.Temporarily turning off the inclination and movement alarm sensor(s) - accessory
This button will only be found in cars equipped with the accessory inclination and/or movement sensors.
Ah, weer wat geleerd (heb nog geen hond, maar wie weetTarman T schreef:Lijkt me ook! Ik druk die3 altijd even in als ik de hond even in de auto laat. Als hij in de kofferruimte zit hoeft het niet, daar werkt het alarm niet, maar op de achter of voorbank is het wel slim om hem even uit te schakelen.
Nogmaals bedankt voor de info, ga gelijk zo even kijken. Indien afdekplaatje, dan heb ik het dus niet. Wel stom dan van Volvo, in de handleiding staat nl:MaartenV70D5 schreef:Nee, het hoeft nog steeds niet zo te zijn. Ik heb ook het knopje, maar geen alarm. Duitse auto's worden vreemd genoeg weinig met een alarmsysteem uitgerust. Blijkbaar hebben ze veel vertrouwen in de medemens.
Het knopje heeft ook de functie om de ontgrendelingsknopjes bij de portieren nog te laten werken na afsluiten van de auto. Normaal schakelen ze na 30 sec uit. Anders zou je een ruit in kunnen tikken om vervolgens op het knopje "ontgrendelen" te drukken. Scheelt de dief veel geklim. Dit is een nare jat-truc bij Amerikaanse auto's, maar bijvoorbeeld ook bij de Volkswagen LT's met centrale vergrendeling. Daar tikken ze dan het kleine zijruitje in om vervolgens ontspannen via de deur binnen te komen.
Zie je sensoren zitten in de hemelbekleding? Dat is eigenlijk de makkelijkste aanwijzing voor de aanwezigheid van een alarmsysteem. Als je het niet hebt, is er geen man overboord. Wel is het zaak je dagwaarde onder de 20.000 euro te verzekeren, anders is het niet gedekt.
Nadeel is altijd; ze vragen geen alarmcertificaat bij het aanmelden van de verzekering. Deze moet je pas overhandigen als je auto is gestolen. Sta je toch vreemd te kijken als er niet wordt uitbetaald..... Standaard is de V70 SCM Klasse 1, dankzij de startonderbreker (en dus deze speciale supervergrendeling, zoals dat zo classy heet)
Dus alleen als je een movement en of inclination sensor zou hebben.Temporarily turning off the inclination and movement alarm sensor(s) - accessory. This button will only be found in cars equipped with the accessory inclination and/or movement sensors.
Ik vind de knoppen voor het binnenklappen van buitenspiegels en het (even) uitzetten van de parkeersensoren beslist niet overbodig of onhandig. Het hangt er net vanaf wat de persoonlijke situatie is. Langs de weg n in een parkeergarage klap ik bv altijd de spiegels in.t5power schreef: FourC (merk ik dus niks van)
DSTC (wat kan ik hiermee?)
Kinderslot voor achterdeuren (overbodig)
Binnenklappen van buitenspiegels (overbodig)
Parkeersensoren (deze zijn wel handig, maar eenmaal geactiveerd laat je dit gewoon altijd staan)
Uitschakelen van binnenalarm als iemand in je auto blijft terwijl die dicht gaat.
Al met al maar 1 knopje wat echt handig is, je mist niks!
De s80 van mijn ouders (1999) heeft helemaal een overbodig knopje, om de achterhoofdsteunen om te laten klappen!
Klopt, maar ik had het al gedaan voor de BPM berekening en heb toen gemakshalve die redenatie doorgetrokken. Net nog raampje open, auto op slot en iets uit de auto gepakt (eerst 30 sec wachten). Gebeurde niks. Kan me ook herinneren dat de paniekknop via de claxon gaat en dat zou met klasse 3 alarm via sirene gaan....Paul schreef:Oh en een Mobility-line van Nederland vergelijken met een Duitse... Is niet helemaal eerlijk. Een Zweedse Momentum ga je ook niet vergelijken met een Nederlandse Momentum. Zijn toch net iets anders...
Ik zou idd zo de meeste knopjes inruilen als ik zou moeten kiezen tussen de knopjes en mijn 260 paardenMax schreef: Ik vind de knoppen voor het binnenklappen van buitenspiegels en het (even) uitzetten van de parkeersensoren beslist niet overbodig of onhandig. Het hangt er net vanaf wat de persoonlijke situatie is. Langs de weg n in een parkeergarage klap ik bv altijd de spiegels in.
Verder heb ik zelf ook een S80 uit '99 gehad en bij 1 speciale weg (die ik dagelijks rijd) gebruikte ik altijd het knopje om de achterhoofdsteunen om te laten klappen!
Maar zoals ik al zei, het hangt van de persoonlijke situatie af.
Zo vind ik een auto met meer dan 200pk volstrekt overbodig, maar daar zal ook niet iedereen het mee eens zijn
Heb je nog verschillende? En wat zal het me ongeveer kosten?Paul schreef:Die van Volvo anders krijg je allemaal losse en extra afstandsbedieningen...