Pagina 2 van 2
Geplaatst: 08.07.2009 - 17:05
door Paul
Hoeveel zullen er dan meer verkocht worden?
Geplaatst: 08.07.2009 - 22:56
door Johann
Of 1 of heel veel..
Wel hypocriet natuurlijk als je langs de ene kant Drive gaat verkopen en langs de andere kant vast blijft houden aan een opzet die gewoon twee mileu labels vuiler z'n werk doet en vervolgens gaat schreeuwen dat het allemaal zo groen is.
Die Drive's zijn toch ook handbakken? En de D5's zijn er toch ook met handbak? Waarom die T6 dan niet? Voor max premium had de V8 trouwens ook een handbak moeten hebben als tweede optie of een veel modernere automaat.
Geplaatst: 09.07.2009 - 08:13
door Paul
Ja dat is wel waar inderdaad. Iedereen moet weer gaan schakelen met die auto's. Ook erg jammer als je nu de XC60 2.4D neemt is hij heel groen (met Drive) en gelijk naar twee klassen hoger als je hem laat schakelen met de GT.
Ben benieuwd of ze naar je gaan luisteren Johann!
Geplaatst: 09.07.2009 - 09:29
door Ben
Wie bepaalt er nou of een auto 'groen' is. De fabrikant of de overheid?
Geplaatst: 09.07.2009 - 09:39
door EV70S
De spuiter of lakrobot

Geplaatst: 09.07.2009 - 10:05
door Johan
Ben schreef:Wie bepaalt er nou of een auto 'groen' is. De fabrikant of de overheid?
Beiden denk ik. De overheid heeft een classificatie opgesteld die feitelijk niet echt objectief is.
Voorbeeld: een Suzuki Jimny met 1.3 motor heeft een F label met een uitstoot van 174 g/km terwijl een BMW 523i een B label heeft met een uittoot van 173 g/km. Ik heb met mijn 2.5T een E label en stoot 217 g/km uit, dus nog "groener" dan die Jimny.
Waarom nu het wagengewicht wordt meegenomen is volkomen duister. Het gaat toch om de uitstoot?
De autofabrikant "overdrijft" deze marketing prietpraat (zo noem ik het omdat ik de wetenschappelijke basis niet kan ontdekken) en probeert zo mogelijk nog "groener" te zijn als de normen die landen stellen (bijv de 1.6D drive).
Er is maar een maatstaf, los van de wetenschappelijke discussie of de hoogte van CO2 uitstoot nu wel of niet onze leefomgeving "verziekt", en dat is de uitstoot losgekoppeld van het gewicht maar wel gekoppeld aan het gebruik. Immers wie is er nu milleubewuster, diegene die zijn klassieke Corvette op die 6 mooie zondagen in het jaar gebuikt voor een ritje over de boulevard of diegene die met zijn V70 1.6D drive 50.000 km/jaar wegtrapt?
De eindconclusie is voor mij dan ook alleen dat een schoner milleu in de ogen van de overheid speerpuntbeleid is maar het mag niet ten koste gaan van de inkomsten die onze "mobiele koe" oplevert!
Sorry voor de vervuiling van dit topic maar was ff lekker bezig

Geplaatst: 09.07.2009 - 13:49
door Thuurc
Conclusie: Volvo moet met een moderne(re) automaat komen?
Geplaatst: 17.07.2009 - 14:38
door elco440
ik houd er wel van

Geplaatst: 17.09.2009 - 09:33
door michel-C30
het dashboard:

Geplaatst: 17.09.2009 - 11:21
door Johann
Thuurc schreef:Conclusie: Volvo moet met een moderne(re) automaat komen?
Laat ze eerst bij sommige modellen maar met een handbak komen. Dan heb je iig de keuze.
En ik snap niet dat ze de XC60 R-Design op zukke miniscule piswieltjes zetten op het moment dat deze auto de aandacht heeft..

Geplaatst: 17.09.2009 - 14:20
door Cruising 480
Ik vind het ontwerp van de wielen ook niet sterk
Geplaatst: 17.09.2009 - 17:02
door Maurice Pierik
Johan schreef:Ben schreef:Wie bepaalt er nou of een auto 'groen' is. De fabrikant of de overheid?
Beiden denk ik. De overheid heeft een classificatie opgesteld die feitelijk niet echt objectief is.
Voorbeeld: een Suzuki Jimny met 1.3 motor heeft een F label met een uitstoot van 174 g/km terwijl een BMW 523i een B label heeft met een uittoot van 173 g/km. Ik heb met mijn 2.5T een E label en stoot 217 g/km uit, dus nog "groener" dan die Jimny.
Waarom nu het wagengewicht wordt meegenomen is volkomen duister. Het gaat toch om de uitstoot?
Incorrect: de overheid classificeert de auto's op basis van de lengte x breedte maat. Overigens is dat natuurlijk ook een nodeloos gecompliceerde en onbevredigende methode. Het absolute verbruik is uiteraard veel meer zeggend dan een inschaling per klasse.
Geplaatst: 17.09.2009 - 17:40
door MDA
Maurice Pierik schreef:Johan schreef:Ben schreef:Wie bepaalt er nou of een auto 'groen' is. De fabrikant of de overheid?
Beiden denk ik. De overheid heeft een classificatie opgesteld die feitelijk niet echt objectief is.
Voorbeeld: een Suzuki Jimny met 1.3 motor heeft een F label met een uitstoot van 174 g/km terwijl een BMW 523i een B label heeft met een uittoot van 173 g/km. Ik heb met mijn 2.5T een E label en stoot 217 g/km uit, dus nog "groener" dan die Jimny.
Waarom nu het wagengewicht wordt meegenomen is volkomen duister. Het gaat toch om de uitstoot?
Incorrect: de overheid classificeert de auto's op basis van de lengte x breedte maat. Overigens is dat natuurlijk ook een nodeloos gecompliceerde en onbevredigende methode. Het absolute verbruik is uiteraard veel meer zeggend dan een inschaling per klasse.
Ziehier de kracht van de autolobby...
Geplaatst: 18.09.2009 - 17:08
door Thuurc
MDA schreef:Maurice Pierik schreef:Johan schreef:
Beiden denk ik. De overheid heeft een classificatie opgesteld die feitelijk niet echt objectief is.
Voorbeeld: een Suzuki Jimny met 1.3 motor heeft een F label met een uitstoot van 174 g/km terwijl een BMW 523i een B label heeft met een uittoot van 173 g/km. Ik heb met mijn 2.5T een E label en stoot 217 g/km uit, dus nog "groener" dan die Jimny.
Waarom nu het wagengewicht wordt meegenomen is volkomen duister. Het gaat toch om de uitstoot?
Incorrect: de overheid classificeert de auto's op basis van de lengte x breedte maat. Overigens is dat natuurlijk ook een nodeloos gecompliceerde en onbevredigende methode. Het absolute verbruik is uiteraard veel meer zeggend dan een inschaling per klasse.
Ziehier de kracht van de autolobby...
Met als meest belachelijke voorbeeld een recente facelift van (ik meen) de Saab 9-3, die 3cm groeide, omdat de voorbumper dikker werd. Hierdoor kreeg de auto een beter energie label...
Geplaatst: 20.09.2009 - 20:31
door V480-S60
Datzelfde trucje heeft Volvo ook uitgehaald met de V50 en S40 hoor.!
Geplaatst: 20.09.2009 - 20:33
door bart simpson
Een modeljaar 2008 S40/V50 2.0D schoof idd een labeltje op door 1,5 cm lengte toevoeging
Een VW Touran kreeg door een akoustische gordelverklikker (al 50 jaar std op een Volvo) 1 extra ster bij de Euro NCAP.
Geplaatst: 21.09.2009 - 17:00
door Maurice Pierik
bart simpson schreef:Een modeljaar 2008 S40/V50 2.0D schoof idd een labeltje op door 1,5 cm lengte toevoeging
Een VW Touran kreeg door een akoustische gordelverklikker (al 50 jaar std op een Volvo) 1 extra ster bij de Euro NCAP.
Niet overdrijven.. die verklikker is er 'pas' sinds de vroege jaren 70. Nog geen 40 jaar dus.
Geplaatst: 21.09.2009 - 21:01
door Thuurc
Nog een aantal mooie voorbeelden dus...
Geplaatst: 30.09.2009 - 21:23
door Paul
Zichtbare uitlaatsierstukken links en rechts bij alle motoren
dezelfde sierstukken als bij V70 R-Design
o Unieke zilverkleurige skidplate achter
o 18" Cratus lichtmetalen velgen met 235/60 R18 banden
20" Cratus lichtmetalen velgen met 255/45 R20 banden zijn optioneel leverbaar
o embleem in de grille
o Buitenspiegelkappen in Silk metal finish
o Side scuff plates
identiek aan accessoire side scuff plates
Deco trim in buitenste luchtinlaten
hierdoor kunnen er geen mistlampen voor geleverd worden
o Deco trim in onderste luchtinlaat
o Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging met directer stuurgedrag
o Sport chassis (niet verlaagd met stuggere dempingskarakteristiek)
Four-C of Automatische niveauregeling is niet mogelijk
o Dorpels en de onderzijde van de voor- en achterbumper volgen de exterieurkleur
deze delen zijn in mat kunstof gespoten
Om het sportieve karakter van deXC60 R-Design te benadrukken is deze uitvoering ook leverbaar in
Passion Red. De leverbare kleuren voor de R-Design zijn:
o Passion Red solid (612) (uniek voor R-Design)
o Ice White solid (614)
o Black Sapphire metallic (452)
o Cosmic White metallic (481)
o Electric Silver metallic (477)
o Savile Grey metallic (492)
o Lime Grass Green metallic (495)
Het R-Design interieur sluit naadloos aan op de uiterlijke kenmerken. De wijzigingen op een rij:
o Twee unieke R-Design bekledingkeuzes met logo in de rugleuning
o Sterker geprofileerde voorstoelen
o Sportstuurwiel met geperforeerd leder en R-Design logo
o Versnellingspookknop met geperforeerd leder
o Versnellingspookhoes van geperforeerd leder (alleen bij handgeschakelde versies)
o Sportpedalen
o R-Design vloermatten
o Watch Dial instrumentenpaneel met blauwe achtergrond
o R-Design inleg op middenconsole
Consumenten
prijs
3.2 AWD Geartronic R-Design € 64.445,-
T6 AWD Geartronic R-Design € 66.950,-
2.4D DRIVe R-Design € 55.845,-
2.4D Geartronic R-Design € 58.845,-
D5 AWD R-Design € 59.895,-
D5 AWD Geartronic R-Design € 63.645,-
Geplaatst: 30.09.2009 - 23:04
door Johann
Girltronic galore..