Pagina 2 van 3
Geplaatst: 08.09.2009 - 18:13
door Klaasjan
Ik zou het niet weten, ik laat hem gewoon tot de grens op de zweedse platen denk ik...
Geplaatst: 10.09.2009 - 11:10
door mightyspawn
Je kunt er gewoon mee naar Nederland, zoals ik hierboven heb vermeld. Mits BPM ontheffing aangevraagd is. Dan mag je 2 weken met buitenlands kenteken rond rijden in NL als Nederlander. Daarna is er mogelijkheid voor een bekeuring.
Verder geen Duitse export kentekens gebruiken voor een export auto uit Zweden. De Zweedse autoriteiten zijn hier niet blij mee, de Duitse autoriteiten ook niet en de Nederlandse ook niet. HEt is geen Duitse auto en hij wordt niet uit Duitsland gehaald.
Zweden is een land apart, daar kun je gratis export kenteken aanvragen of simpelweg gewoon export aanvinken op kentekendeel 1. Zolang je verzekering hebt afgesloten in NL is er totaal geen probleem. Eventueele bekeuringen komen uiteindelijk via een lange weg wel bij de nieuwe eigenaar terecht.
En in die twee weken hoef je ook geen aantoonbaar RDW afspraak te hebben. Natuurlijk wel het slimste om het zo snel mogelijk geklaard te hebben.
En laat die Duitse exportktentekens voor wat ze zijn, waarom betalen als je in Zweden gratis exportkentekens aan kunt vragen.
Geplaatst: 10.09.2009 - 11:46
door bart simpson
degraaf schreef:val je met een duits kenteken onder de nederlandse of onder de duitse wet?
onder geen wet bleek afgelopen week uit de media, deze kentekens hebben geen naw registratie (lekker grùndlich van die Duitsers) je loopt zeker in NL een veel grotere kans op problemen door dit fenomeen
Geplaatst: 10.09.2009 - 22:37
door volvo rob
Tijdelijke Verzekering (groene kaart) voor 2 weken kost je 125 via
Deze site.
Verzekering op basis van chassisnummer en gewoon op zweedse platen naar NL rijden.
Geplaatst: 14.09.2009 - 20:34
door Klaasjan
Bij centraal beheer 125 euro per jaar en inderdaad gewoon op de zweedse platen.
Het valt me trouwens tegen wat er wordt aangeboden in zweden. Iemand nog adresjes?
Groeten
Klaasjan
Geplaatst: 26.10.2009 - 07:06
door Marty McFly
en benieuwd hoe het is geweest, 5 oktober is al weer even voorbij!
Geplaatst: 26.10.2009 - 08:40
door biadman
dito!!
Geplaatst: 26.10.2009 - 23:49
door degraaf
idd
Geplaatst: 27.10.2009 - 05:38
door mightyspawn
s9606564 schreef:Klaasjan schreef:Hoi Lars
Allereerst bedankt voor je antwoord. De site die je noemt en met name deze pagina heb ik uit en treure bekeken.
Ik zit met name met de verzekering, de wegenbelasting laat ik die ene dag van terugrijden maar zitten. Zodra we een auto gekocht hebben bellen we de RDW voor een dagkenteken welke we vlak bij de grens laten bezorgen.
Ons idee is om naar stockholm te vliegen daar een auto te kopen en terug te rijden naar Nederland. Dit alles binnnen een week of zo.
Is dit reeel?
Groeten
Klaasjan
hoi Klaasjan,
Dat alles binnen een week lijkt me wat ambitieus. Dan kun je misschien beter met een auto trailer gaan.
Of anders de auto al vantevoren ongezien kopen. Maar goed, aan beide opties zitten nadelen.
Ook zou ik even goed uitzoeken vanaf waar je met het eendagskenteken van de RDW mag rijden. Misschien is zo'n 5 daags kenteken van VDC wel handiger. Zoals je hebt gelezen heb ik daar alleen geen ervaring mee.
In theorie heb je dan:
- auto kopen in Zweden
- iemand in NL het kenteken laten regelen en opsturen
- terugrijden naar NL op dat kenteken
Dat moet op zich kunnen in 5 dagen voor verzenden en terugrijden.
Je bent dan niet afhankelijk van de oude eigenaar of je op diens naam (en verzekering etc) mag rijden.
Een Zweeds export kenteken vraagt een wat langere doorlooptijd.
De 5-daagse oplossing lijkt mij het beste te passen bij je plan, maar misschien nog even checken bij VDC wat betreft APK eisen etc.
Mocht je voor deze optie kiezen ben ik benieuwd naar je ervaringen.
Wat voor soort Volvo ga je kopen?
Wat omslachtig zeg, heel makkelijk is het.
Je vraagt een verzekering op chassis nr aan.
Je vraagt BPM ontheffing aan
Je vinkt op zweedse kentekendeel export aan
En je rijdt naar huis.
NL kenteken kun je niet regelen zonder dat de RDW de auto heeft gezien, zou wat zijn. Zouden er heel wat duistere auto's rondrijden op NL kenteken, als ze uberhaupt bestaan. Ingeslagen chassisnr's worden gecontroleerd namelijk bij eerste toelating. Dus zonder auto = geen kenteken.
Geplaatst: 08.11.2009 - 11:40
door Klaasjan
Nou al met al is het een beetje tegengevallen. We hebben uiteindelijk om terug te komen wel een volvo gekocht maar niet de geliefde 245. En CEntraal beheer wilde hem niet verzekeren dus .... Hij staat nu nog op naam van de garagehouder in Zweden en we gaan als het goed is volgende week invoeren. Wat we er nu mee gaan doen weten we nog niet misschien binnenkort dus op MP.
Het was overigens wel een leuk avontuur...
Ik houd jullie op de hoogte.
Ow ja foto:
http://kboven.hyves.nl/album/45019434/z ... 30/0/aXH3/
Groeten
KLaasjan (in de grijze trui met de sleutels over het Bureau)
Geplaatst: 08.11.2009 - 11:42
door Ben
Waarom wilde CB de auto niet verzekeren?
Geplaatst: 08.11.2009 - 11:42
door bart simpson
door het buitenlandse kenteken?
Geplaatst: 08.11.2009 - 21:28
door Klaasjan
idd ze verzekeren wel op chassisnummer maar alleen binnen nederland (n et of dat te controleren is....)
Geplaatst: 08.11.2009 - 21:31
door Stinky
Mooie winkel!

Geplaatst: 12.11.2009 - 11:54
door Klaasjan
Stinky schreef:Mooie winkel!

In Jonkoping
Gisteren naar de RDW geweest maar ik had niet het goede papier die wordt nu door de verkoper in Zweden naar mij gestuurd. Binnenkort dus nieuwe poging
Geplaatst: 14.11.2009 - 18:44
door Klaasjan
Vandaag voorkeuring gehad, ongeveer 200 euro aan onderdelen moet vervangen...

Geplaatst: 13.12.2009 - 14:24
door Klaasjan
Nou hij is ingevoerd en staat op MP om alvast te sparen voor een nieuwe reis naar Zweden. Want ik wil nog steeds graag een 245
Geplaatst: 14.12.2009 - 22:02
door mightyspawn
Als je in Brabant of Zeeland woont, neem ZLM. Die doen niet moeilijk over verzekeringen op chassisnummer.
Geplaatst: 15.12.2009 - 17:10
door Klaasjan
Nou en hij is al weer verkocht

Geplaatst: 16.03.2010 - 17:57
door Klaasjan