Pagina 2 van 3

Geplaatst: 05.08.2009 - 09:51
door snorremans
Grootje schreef:Vind het heel erg mooi staan!!
Zijn de uitsparingen even groot als het origineel?
Bij een oude orginele T5 hangen de eindstukken naar beneden, de nieuwere versie van de T5 heeft de eindstukken recht naar achteren zoals ik ze nu heb

Re: Uitlaat van niet zichtbaar naar zichtbaar

Geplaatst: 14.08.2016 - 21:27
door texelaar
Supergaaf gedaan!
Weet je toevallig nog waar je de bocht en de 80mm sierstukken vandaan had?
En de bumper "uithollen" heb je dat op de gok/gevoel gedaan, of had je een mal van een t5 bumper?
Is de bumper aanpassen goed te doen?

Re: Uitlaat van niet zichtbaar naar zichtbaar

Geplaatst: 14.08.2016 - 21:47
door gose91
Als we dan toch 6 jaar oude topics ophalen (maar toch relevant,hoor)...
Heb je die linker aansluiting op de einddemper ook opengemaakt of zit het sierstuk links er ook echt alleen voor de sier?
Zo open, is het geluid erg veranderd?
Ik zit aanpassing ook te overwegen, maar de RVS specialist die ik ervoor benaderd heb is bang dat het een te pruttelend geluid wordt.

Re: Uitlaat van niet zichtbaar naar zichtbaar

Geplaatst: 14.08.2016 - 22:05
door BasG
gose91 schreef: Als we dan toch 6 jaar oude topics ophalen (maar toch relevant,hoor)...
Heb je die linker aansluiting op de einddemper ook opengemaakt of zit het sierstuk links er ook echt alleen voor de sier?
Zo open, is het geluid erg veranderd?
Ik zit aanpassing ook te overwegen, maar de RVS specialist die ik ervoor benaderd heb is bang dat het een te pruttelend geluid wordt.
Gose91, je hebt dezelfde vraag hier ook al gesteld Link en antwoord hierop gekregen. Als jouw specialist het niet aandurft moet je een andere zoeken....

Re: Uitlaat van niet zichtbaar naar zichtbaar

Geplaatst: 15.08.2016 - 17:41
door gose91
Ja chef, dat weet ik. Als de redelijk actieve TS zijn topic nog eens opent en positief antwoordt ben ik 110% overtuigd en doet 'ie het maar gewoon. Ze geven eerlijk toe nog nooit een Volvo 2.4 met standaarduitlaat op de brug te hebben gehad, dus kan je ze dat ook niet erg kwalijk nemen toch? Liever die eerlijkheid en voorzichtigheid dan de klant binnenharken, die vervolgens compleet chagrijnig met een koffiezetapparaat in de rondte moet rijden.

Re: Uitlaat van niet zichtbaar naar zichtbaar

Geplaatst: 15.08.2016 - 20:37
door snorremans
texelaar schreef: Supergaaf gedaan!
Weet je toevallig nog waar je de bocht en de 80mm sierstukken vandaan had?
En de bumper "uithollen" heb je dat op de gok/gevoel gedaan, of had je een mal van een t5 bumper?
Is de bumper aanpassen goed te doen?
Ik heb een roestvrijstalen bocht inmiddels gemonteerd, de vorige was al doorgeroest op de las,de sierstukken heb ik bij een automotive zaak besteld. Effen Google. Ik meen Carpoint
De bumper is prima met een Stanley mes te bewerken, er staan wel uitsparingsranden aan de binnenkant zijde van de bumper maar dan moet je de uitlaat ook precies in de uitsparing monteren.
Ik heb eerst de uitlaat gemaakt en daarna de uitsparing in de bumper gemaakt, en de uitsparingen steeds iets verder uitgesneden net zolang dat het goed past en een mooi gezicht is.

Kom je ook van Texel ? Ben momenteel met vakantie op Texel.

Re: Uitlaat van niet zichtbaar naar zichtbaar

Geplaatst: 18.08.2016 - 18:59
door texelaar
Top! Bedankt voor de info!
Jep, woon inderdaad op Texel, in Den Burg,
het lijkt hier wel klein Zweden met alle Volvo's :lol:

Re: Uitlaat van niet zichtbaar naar zichtbaar

Geplaatst: 18.08.2016 - 19:00
door texelaar
Top! Bedankt voor de info!
Jep, woon inderdaad op Texel, in Den Burg,
het lijkt hier wel klein Zweden met alle Volvo's :lol:

Re: Uitlaat van niet zichtbaar naar zichtbaar

Geplaatst: 18.08.2016 - 20:10
door snorremans
texelaar schreef: Top! Bedankt voor de info!
Jep, woon inderdaad op Texel, in Den Burg,
het lijkt hier wel klein Zweden met alle Volvo's :lol:
Een witte V 50 .? met een R design logo in de grille

Re: Uitlaat van niet zichtbaar naar zichtbaar

Geplaatst: 18.08.2016 - 20:55
door texelaar
Ik heb een zwarte v50 2.4i Helaas zonder R design.

Re: Uitlaat van niet zichtbaar naar zichtbaar

Geplaatst: 23.08.2016 - 20:40
door texelaar
Gister het een en ander in real life mogen aanschouwen bij snorremans.
Was gezellig even, en een hoop wijzer geworden, en een hoop dingen voor de wishlist gezien.......

Re: Uitlaat van niet zichtbaar naar zichtbaar

Geplaatst: 23.08.2016 - 22:31
door hvt
texelaar schreef: Jep, woon inderdaad op Texel, in Den Burg,
het lijkt hier wel klein Zweden met alle Volvo's :lol:
Valt mij elke keer ook op, veel Volvo's op Texel.
Wij komen er in principe elk jaar in het najaar een lang weekend met de honden, effe uitwaaien.

Re: Uitlaat van niet zichtbaar naar zichtbaar

Geplaatst: 24.08.2016 - 23:26
door snorremans
texelaar schreef: Gister het een en ander in real life mogen aanschouwen bij snorremans.
Was gezellig even, en een hoop wijzer geworden, en een hoop dingen voor de wishlist gezien.......
Het was een gezellge mini-mini meting op Texel :D

Re: Uitlaat van niet zichtbaar naar zichtbaar

Geplaatst: 06.09.2016 - 19:19
door snorremans
gose91 schreef: Ja chef, dat weet ik. Als de redelijk actieve TS zijn topic nog eens opent en positief antwoordt ben ik 110% overtuigd en doet 'ie het maar gewoon. Ze geven eerlijk toe nog nooit een Volvo 2.4 met standaarduitlaat op de brug te hebben gehad, dus kan je ze dat ook niet erg kwalijk nemen toch? Liever die eerlijkheid en voorzichtigheid dan de klant binnenharken, die vervolgens compleet chagrijnig met een koffiezetapparaat in de rondte moet rijden.
En ben je nu eindelijk overtuigd ? ja de linker pijp geeft ook uitlaat gas ( is dus open en niet voor de sier ) en het uitlaat geluid veranderd niet.
Het is eigenlijk de uitlaat demper van een T 5 waarvan ze ( bij Volvo ) één kant dicht gemaakt hebben.
Heeft de RVS ( specialist ) die jij benaderd hebt wel ervaring met uitlaat aanpassingen zou ik me gaan afvragen na zijn antwoord over pruttelen ? O-)

Re: Uitlaat van niet zichtbaar naar zichtbaar

Geplaatst: 30.09.2016 - 17:29
door gose91
Ja, volledig overtuigd. Na de eerstvolgende financiële meevaller zit het eronder ^^
Sorry voor de dubbele vraag, maar wat voor de een helemaal geweldig is kan de ander als ruk ervaren en ik wil de auto niet verpesten door iets moois eronder te schroeven dat tegelijkertijd de rest verpest. Nu er twee (onafhankelijke) medestanders zijn, zal ik niet langer zeuren en op zoek gaan naar een (andere) RVS-boer.

Re: Uitlaat van niet zichtbaar naar zichtbaar

Geplaatst: 30.11.2016 - 17:12
door gose91
Nou, er was tijd en er was geld. Dus ik helemaal blij naar een uitlatenbedrijf.
Die keek ook nog eens extra vertwijfeld naar het afgedopte gat en onder het mom van "we kunnen hem altijd weer dichtlassen" is deze geopend.
Daarbij kwam het begin van een enorme lange sliert dempingswol al naar buiten. Geen schotten te zien en de ingang van de demper zat er vlak naast, dus mooi niet dat die open bleef. Niet eens geluisterd hoe het klonk met draaiende motor...

Evengoed blijft de andere kant nog over en met wat kunstig meet-, knutsel- en laswerk zit het er toch onder.
Met zakken van de toeren met ingetrapte koppeling komt er uit de buis nog een leuke rammel. Niet blikkerig, maar ook geen diepe brom.
Afbeelding

Re: Uitlaat van niet zichtbaar naar zichtbaar

Geplaatst: 30.11.2016 - 18:08
door sequence
Persoonlijk vind ik dat een dubbele pijp ook dubbel moet roken, vooral met condens in de wintermaanden zie je dat goed. Links een dichte pijp zou ik dan niet doen.
Ik houd het zelf maar op standaard dus niet zichtbaar.

Re: Uitlaat van niet zichtbaar naar zichtbaar

Geplaatst: 30.11.2016 - 19:22
door gose91
Daarvoor loopt die buis voor de einddemper langs!
Vanuit de originele uitgang wordt het uitlaatgas in een Y-bocht gesplitst naar beide sierstukken.
Ik zal bij betere gelegenheid opnieuw een foto maken.

Een foto van het eindresultaat durf ik nog niet te posten, want ben ik met ovale sierstukken een beetje aan het vloeken in de kerk?

Re: Uitlaat van niet zichtbaar naar zichtbaar

Geplaatst: 30.11.2016 - 19:44
door snorremans
gose91 schreef: Nou, er was tijd en er was geld. Dus ik helemaal blij naar een uitlatenbedrijf.
Die keek ook nog eens extra vertwijfeld naar het afgedopte gat en onder het mom van "we kunnen hem altijd weer dichtlassen" is deze geopend.
Daarbij kwam het begin van een enorme lange sliert dempingswol al naar buiten. Geen schotten te zien en de ingang van de demper zat er vlak naast, dus mooi niet dat die open bleef. Niet eens geluisterd hoe het klonk met draaiende motor... Jammer dat je dit niet gedaan hebt, dan was je direct overstag gegaan

Evengoed blijft de andere kant nog over en met wat kunstig meet-, knutsel- en laswerk zit het er toch onder.
Met zakken van de toeren met ingetrapte koppeling komt er uit de buis nog een leuke rammel. Niet blikkerig, maar ook geen diepe brom.
Afbeelding
Ik snap jullie probleem niet
De uitlaat demper is gewoon open aan de linker zijde als de dop eraf gehaald is, zoals ik al had aangegeven las een stukje gaatjes plaat in deze opening om de dempings wol binnen te houden.
Geeft ook geen extra hard of harder geluid als met de normale uitlaat opening aan de rechterzijde. in principe is de demper van een 2,4( I) dezelfde als van een T5, maar voor de 2.4 is de opening van de linkerkant van de demper afgedopt.

Re: Uitlaat van niet zichtbaar naar zichtbaar

Geplaatst: 30.11.2016 - 19:45
door sequence
Ok nu zie ik het, goed gedaan!