Voorbeeld inbouw IPOD classic / Parrot Carkit MKi9200

Alle vragen en tips over het gebruik van de telefoon in de auto. Ook alles over Bluetooth en Parrot etc.
Christopher
3rd Gear member

De 9100 heeft ook een los schermpje (Je krijgt een houdertje waar je het schermpje af kunt halen. Ik doe het echter alleen in de meest vreselijke achterbuurten van Nederland, het lijkt namelijk een beetje op de oude Parrot)

Ik vond hem idd makkelijker om netjes weg te stoppen. Ik vind dingen tussen mijn blazers bovenin namelijk vreselijk.

De 9200 heeft ook een USB aansluiting hoor, maar in het schermpje zit een extra SD aansluiting.

Ik vind de 9100 prima te bedienen. Bediening van de contacten gaat precies zoals bij de oude. (Telefoonboek --> Letter --> Scrollen door namen) Zo gaat het ook ongeveer met de muziek, je kunt gewoon door de mappen heen scrollen. Maar dmv artiest, album of playlist kan bijvoorbeeld ook.

Ook kun je met de Bluetooth Audio, die ze beide hebben, de muziek op je telefoon pauzeren en doorspoelen.

Ik denk dat de enige extra info die je krijgt op een kleurenscherm de foto van degene die belt zou kunnen zijn en de albumhoes. Op de 9100 krijg je dat namelijk ook gewoon te zien, maar dan dmv gewone tekst (ID3 tags moeten dan wel goed staan)
S40 2.0D - Barents Blue Momentum
Wopke
1st Gear member

De parrot 9200 is inmiddels ingebouwd. Ik ben der zeer te spreken over. De geluidskwaliteit (telefoon / ipod) is gewoon super.

Afbeelding
Fantasties
Starter

Ik ben bezig met het inbouwen van de Parrot 9100 in mijn V50 uit 2005.

Helaas, bij het testen werkt het geluid van de parrot niet. Ik kan wel mijn telefoon bedienen maar als ik bel dan krijg ik geen geluid van de parrot. Ook als ik muziek via mijn telefoon af speel werkt het geluid niet.

Ik heb namelijk een High performance audio systeem. Dan zit de versterker achterin.

Ik moet dus tussen de versterker en de boxen de luidsprekers onderbreken met de parrot. Weet iemand wat voor stekker en contrastekker ik nodig heb om tussen de versterker en de boxen in te zetten? Dit is namelijk niet dezelfde stekker als voorin de player zit.
En dan moet ik voorin de stroom halen voor de parrot want achterin is dit continu (denk ik).

Waarschijnlijk bouw ik de parrot voorin in en leg ik de kabels voor de boxen naar achter. Iemand ervaring hierin? Ik denk dat ik zelf aan't solderen moet...
ferretje
4th Gear member

Ik heb een dergelijk probleem gehad, er zijn speciale stekkers van Kram die tussen je Radio en de din-stekker naar de versterker geplaatst wordt. Je kunt dan naar de parrot luisteren terwijl de radio uitstaat.......
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
Plaats reactie

Terug naar “Telefoon in de auto”