Ik heb ze achteraf laten inbouwen door Volvo (Scancar)...
Nix dan miserie... soms werken ze en soms niet... :-x
Achteraf park Distance Control inbouwen?
- Rob Bakker
- 5th Gear member
Gelijk even de vraag nog:Reesmees schreef:Heb 1,5 jaar geleden (4) achteruit sensoren achteraf laten inbouwen in Audi A4 Cabrio van vrouw. Dit door een bedrijf dat het bij ons voor de deur kwam monteren. Volgens mij was ik toen nog geen 300 euri kwijt. Werkt perfect en de sensoren zijn minder 'opzichtig' dan die van 'buttons' die doorgaans achterop een Volvo zitten.
Waar heb je dat laten doen?
En gelijk alles goed aangesloten / geen problemen met een mogelijke trekhaak?
Kan denk ik ook geen kwaad bij mij om ze erin te krijgen. de draaicirkel is al zo groot

S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)

V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
-
- 1st Gear member
Schakelen de orginele parkeersensoren (achter) op de V50 automatisch uit zodra de contactdoos van de trekhaak in gebruik is? Of zijn de parkeersensoren handmatig uit te schakelen?
Helaas weet ik uit ervaring dat dit geen standaard zaken zijn. Bij mijn tijdelijke jap leaseauto waren de parkeersensoren zelfs niet uitschakelbaar :-x , met als gevolg dat bochtje achteruit met aanhanger een hoop herrie en irritatie kan geven. :evil:
Daarentegen schakelt mijn huidige leaseauto de achtersensoren automatisch uit bij het ingebruik zijn van de contactdoos.
Helaas weet ik uit ervaring dat dit geen standaard zaken zijn. Bij mijn tijdelijke jap leaseauto waren de parkeersensoren zelfs niet uitschakelbaar :-x , met als gevolg dat bochtje achteruit met aanhanger een hoop herrie en irritatie kan geven. :evil:
Daarentegen schakelt mijn huidige leaseauto de achtersensoren automatisch uit bij het ingebruik zijn van de contactdoos.

- gnd
- 3rd Gear member
Bij 'mijn' af garage parkeersensoren werd de aanhanger contact doos ook gedetecteerd en had ik geen gepiep met een aanhanger achter de auto.Franswa schreef:Bij mijn V50 met standaard Volvo parkeersensoren schakelen ze automatisch uit als de contactdoos in gebruik is en normaal kunje ze altijd uitschakelen met de Exittoets.
Cheers,
GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
-
- Starter
heb een v50 uit 2005
vraag me af als ik dit lees of het alleen een kwestie is van sensoren installeren..... dit aangezien je BC het een en ander zou kunnen herkennen.
Lijkt me opmerkelijk, if it's to good to be true it probaly is
vraag me af als ik dit lees of het alleen een kwestie is van sensoren installeren..... dit aangezien je BC het een en ander zou kunnen herkennen.

- everheard
- 2nd Gear member
iemand hier een antwoord op? (zacht schopje...)bassievb schreef:heb een v50 uit 2005
Ga is tegen een ander aan botsen......ben net blij met mn nieuwe auto....
Suzuki Alto 1992 --> Total loss....
Peugeot 306 1998 --> Total loss...
Seat ibiza nov. 2000 --> Total loss...
Volvo v40 2002 --> ...... (er is hoop) econ. Total Loss
Volvo s60 2002 --> verkocht.... schade.....
Peugeot 206 SW 2005 --> schade...... verkocht......Volvo v50 2005 --> er is hoop.....
Peugeot 206 SW 2005 --> schade...... verkocht......Volvo v50 2005 --> er is hoop.....

- Chemzy
- 4th Gear member
Is inderdaad zo: zie de laatste stapralph123 schreef:Volgens mij moet je toch naar de dealer voor een software update. Tenminste voor de melding op je display.
Volvo 440 1.9 TD 1995
Volvo V50 2.0 D Business Line MY08
Volvo V50 2.0 D Business Line MY08
- EdwinR
- 2nd Gear member
Ik ben van plan een aftermarketsetje in te bouwen, en dan met en relais te schakelen op de spanning van de achteruitrijverlichting. De voeding kan vanuit de constante stroom komen die voorbereid ligt voor het stroompunt achter. Door het relais zou er geen aftap moeten zijn op de verlichting, dus verwacht ik ook geen melding op de BC.
En dan maar geen melding in de display, maar gewoon alleen de piepjes uit de kofferbak.
Goed, dit is het idee, of de uitvoering net zo goed gaat moet nog blijken, iemand al eerder ervaren of aftermarket/universeel gaat werken?
En dan maar geen melding in de display, maar gewoon alleen de piepjes uit de kofferbak.
Goed, dit is het idee, of de uitvoering net zo goed gaat moet nog blijken, iemand al eerder ervaren of aftermarket/universeel gaat werken?
Groeten van Edwin
Volvo V50 1.6D Kinetic Passion Red 2006
Volvo V50 1.6D Kinetic Passion Red 2006
- corne
- 2nd Gear member
als je een trekhaak heb.
en je gaat met je aanhanger achteruitrijden zal het wel flink piepen denk ik.
De auto weet nl. niet dat er iets achter hangt.
en je gaat met je aanhanger achteruitrijden zal het wel flink piepen denk ik.
De auto weet nl. niet dat er iets achter hangt.
V50 Summum 2.4i 170pk Geartronic 2006
Honda civic 1.4i 1999
suzuki alto 1990 900cc
Honda civic 1.4i 1999
suzuki alto 1990 900cc
- MauritsvdT
- 5th Gear member
- Contacteer:
Als je een trekhaak hebt, is pdc helemaal zo belangrijk niet meer ....

Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
MauritsvdT schreef:Als je een trekhaak hebt, is pdc helemaal zo belangrijk niet meer ....
Dat is nog eens humor !

- Roco80
- 1st Gear member
Ik heb vorige week een setje van parking dynamics geïnstalleerd.EdwinR schreef:Ik ben van plan een aftermarketsetje in te bouwen, en dan met en relais te schakelen op de spanning van de achteruitrijverlichting. De voeding kan vanuit de constante stroom komen die voorbereid ligt voor het stroompunt achter. Door het relais zou er geen aftap moeten zijn op de verlichting, dus verwacht ik ook geen melding op de BC.
Ook koppeling gemaakt met achteruitrijlicht. Easy installation, geen lelijke gaten in de bumper en werkt zoals beschreven op de site. Begint met piepen vanaf +- 60 cm. Enige minpuntje is dat je hem iedere keer moet resetten door even uit de achteruit te halen en terug er in te zetten.
Ben er heel tevreden over! Ga nu niet beter parkeren, maar geeft wel een veiliger gevoel.
V50 2.0D Momentum MY06 - 18";Borbet XL Black Polish - Weitec springs -30mm
- everheard
- 2nd Gear member
iemand op het forum die ervaring heeft met inbouwen?
hou me aanbevolen (om ze tegen vergoeding in te laten bouwen...)

Ga is tegen een ander aan botsen......ben net blij met mn nieuwe auto....

-
- Starter
Heb inderdaad ervaring met het zelf inbouwen in een S60. De gaten voor de sensoren zijn aan de binnenkant van de bumper al aangegeven. Het boortje zat ook al bij de set van Target van ca. 100 euri.
EdwinR schreef:Ik ben van plan een aftermarketsetje in te bouwen, en dan met en relais te schakelen op de spanning van de achteruitrijverlichting. De voeding kan vanuit de constante stroom komen die voorbereid ligt voor het stroompunt achter. Door het relais zou er geen aftap moeten zijn op de verlichting, dus verwacht ik ook geen melding op de BC.
- Rob Bakker
- 5th Gear member
Ik zit ook te denken over een dergelijke set, maar hoe bedoel je het resetten?Roco80 schreef:................
Ik heb vorige week een setje van parking dynamics geïnstalleerd.
Ook koppeling gemaakt met achteruitrijlicht. Easy installation, geen lelijke gaten in de bumper en werkt zoals beschreven op de site. Begint met piepen vanaf +- 60 cm. Enige minpuntje is dat je hem iedere keer moet resetten door even uit de achteruit te halen en terug er in te zetten.
Ben er heel tevreden over! Ga nu niet beter parkeren, maar geeft wel een veiliger gevoel.
En heb jij nog problemen met een aanhanger of trekhaak?
Ander alternatief vind ik eigenlijk alleen maar origineel, maar dat komt in de buurt van de € 600, - geloof ik

S60 2.4 AUT 

- Roco80
- 1st Gear member
Heb geen trekhaak, dubbele strip zou probleem met trekhaak moeten oplossen volgens de site.Rob Bakker schreef:Ik zit ook te denken over een dergelijke set, maar hoe bedoel je het resetten?Roco80 schreef:................
Ik heb vorige week een setje van parking dynamics geïnstalleerd.
En heb jij nog problemen met een aanhanger of trekhaak?
Ander alternatief vind ik eigenlijk alleen maar origineel, maar dat komt in de buurt van de € 600, - geloof ik
Resetten = eens hij de piep geeft van bv 10 cm.... dan blijft hij pas vanaf dat moment beginnen piepen (ook al zit je verder van het object af). Dan moet je hem resetten door hem uit de achteruit te halen en terug er in te zetten.
TIP; plak de strip hoog genoeg. Ik heb de mijne op laagste punt geplakt (40 cm van de grond) en heb nog al eens problemen als de ondergrond oneven is (piepen terwijl er niks achter mij is). Gewoon de aanbevolen 50 cm aanhouden... Maar daar mijn auto verlaagd is, was dat een moeilijk punt om te plakken.
V50 2.0D Momentum MY06 - 18";Borbet XL Black Polish - Weitec springs -30mm
-
- Starter
Hoi, en dan nu de goedkoopste en mooiste oplossing...?
Ik heb vorig weekend een pdc set gemonteerd met een strip in plaats van de gebruikelijke ronde sensoren. De strip werkt op basis van een magnetisch veld, net als bij de ronde sensoren. Wordt ingeschakeld door de versnelling in z'n achteruit te zetten. Achterbumper eraf, strip inplakken, aansluiten, bumper monteren, verklikker (geluid en meter) plaatsen en klaar! Klusje van ongeveer een uurte of twee maar dan heb je ook wat. Je hebt in ieder geval géén gaten in je bumper...
Kosten? € 120,-. Gekocht via een kennis. Hij heeft nog enkele op voorraad.
Ik heb vorig weekend een pdc set gemonteerd met een strip in plaats van de gebruikelijke ronde sensoren. De strip werkt op basis van een magnetisch veld, net als bij de ronde sensoren. Wordt ingeschakeld door de versnelling in z'n achteruit te zetten. Achterbumper eraf, strip inplakken, aansluiten, bumper monteren, verklikker (geluid en meter) plaatsen en klaar! Klusje van ongeveer een uurte of twee maar dan heb je ook wat. Je hebt in ieder geval géén gaten in je bumper...
Kosten? € 120,-. Gekocht via een kennis. Hij heeft nog enkele op voorraad.