Pagina 2 van 2

Geplaatst: 26.08.2009 - 21:41
door Sorcerer
Paul: heb je ook al eens de T6 gereden? En zo ja, kun je omschrijven hoe dat aanvoelt qua verschil?

De D5 (met chip) voelt namelijk in de V70 al bijna sneller dan de ongechipte T6 in de XC60 (veel meer duw in je rug). Vandaar mijn nieuwsgierigheid ook. Wordt smullen als deze motor ook in de nieuwe S60 beschikbaar komt.

Geplaatst: 26.08.2009 - 23:13
door Paul
Ja je koppel is hoger in de D5, ja T6 heb ik zeker in gereden, heerlijke auto ook, maar ja zuipt zo hard...

Maar om die verschillen te vertellen, tsja benzine is natuurlijk veel stiller en (mooier geluid natuurlijk)

Mijn vader heeft overigens vandaag 100km in de D5 gescheurd (even 180-190 gereden op de Spaanse Autoroute)
En dat had je toch echt niet door!

Geplaatst: 26.08.2009 - 23:17
door Paul
Nog even een plaatje uit Spanje

Afbeelding

Geplaatst: 27.08.2009 - 09:58
door diesel01
Gaaf neusje van die XC 70 is dat standaard? Of zit ik er raar tegenaan te kijken.

Geplaatst: 27.08.2009 - 11:13
door Paul
Volgens mij gewoon standaard MY07

Geplaatst: 08.09.2009 - 21:59
door blomme.arch
Na 5000 km te hebben gereden (autovakantie + woon/werk): ik ben vol lof. Nog geen moment spijt gehad de XC90 te hebben ingewisseld.
Ik heb het gevoel dat er constant iemand in mijn rug zit te porren. Efkes de GT laten afschakelen en vervolgens het gas er op: velen voelen zich geroepen om te volgen, doch is het slechts weinigen gelukt (verleden week spurtje gedaan over ca. 300 meter met Q7 3.0 TDI: gewonnen op halve lengte).
Ondanks alle speculaties schakelt de GT naar mijn gevoel heel soepel, soms ietsje te traag, maar dat went.
Wegligging is voor dergelijke wagen super, weinig neiging tot overhellen.
Verbruik: volledig geladen (zie foto's met volvo op reis): 8,1/100; op de autoweg met cruise op 127.
Woon/werk met sportievere rijstijl: 9,0/100
Ben bijna beschaamd over de premium-sound muziekinstallatie i.c.m. subwoofer: van zodra je de volumeknop aanroert wordt het hele spectrum tonen heel beschaafd aangevoerd. Ongelofelijke kwaliteit, maar waar je arriveert heeft iedereen je gezien en gehoord...
RTI is stuk gebruiksvriendelijker geworden dan de vorige versie, doch over de inplanting van de lader in de koffer heb ik mijn twijfels.
Opbergruimtes zijn veel handiger ingedeeld, niet in het minst het handschoenkastje.
Persoonlijk mis ik wel een goeie plaats om de brandblusser weg te bergen (slingert rond in de koffer). Onder de klep in de koffer is ie te dik (laatste vak verlies ik aan de subwoofer die de volledige breedte in neemt).

Geplaatst: 09.09.2009 - 00:11
door mrgelo
blomme.arch schreef: Persoonlijk mis ik wel een goeie plaats om de brandblusser weg te bergen (slingert rond in de koffer). Onder de klep in de koffer is ie te dik (laatste vak verlies ik aan de subwoofer die de volledige breedte in neemt).
Hmm, vreemd, bij mij past de brandblusser gewoon achter in de koffer rechts naast het reservewiel. Wel maar op één manier maar het past (ik heb ook de subwoofer en de boodschappenhouder).

Geplaatst: 09.09.2009 - 01:32
door skerkmeester
blomme.arch, gaaf verhaal. Goed om te lezen dat je er zoveel plezier aan beleeft. Ik heb ook het premium audio pakket genomen en hoop ook zo enthausiast te zijn als jij bent.

Geplaatst: 09.09.2009 - 08:50
door blomme.arch
mrgelo schreef:
blomme.arch schreef: Persoonlijk mis ik wel een goeie plaats om de brandblusser weg te bergen (slingert rond in de koffer). Onder de klep in de koffer is ie te dik (laatste vak verlies ik aan de subwoofer die de volledige breedte in neemt).
Hmm, vreemd, bij mij past de brandblusser gewoon achter in de koffer rechts naast het reservewiel. Wel maar op één manier maar het past (ik heb ook de subwoofer en de boodschappenhouder).
Waar kan je dan terecht met de trekhaak? Normaal is dat zijn plaats...

Geplaatst: 09.09.2009 - 09:33
door casper
mrgelo schreef:
blomme.arch schreef: Persoonlijk mis ik wel een goeie plaats om de brandblusser weg te bergen (slingert rond in de koffer). Onder de klep in de koffer is ie te dik (laatste vak verlies ik aan de subwoofer die de volledige breedte in neemt).
Hmm, vreemd, bij mij past de brandblusser gewoon achter in de koffer rechts naast het reservewiel. Wel maar op één manier maar het past (ik heb ook de subwoofer en de boodschappenhouder).
De brandblusser mag in Belgie NIET in de koffer liggen (is bij wet verboden):
" 5° De blustoestellen moeten op een steun staan en op een in het oog vallende en gemakkelijk te bereiken plaats zijn aangebracht. Ten minste één blustoestel moet zich binnen het bereik van de bestuurder bevinden. De blustoestellen moeten bedrijfswaardig zijn."

Geplaatst: 09.09.2009 - 10:04
door blomme.arch
Is door de dealer zo afgeleverd.
Esthetische oplossing? Misschien nieuw topic binnen XC60?

Geplaatst: 21.09.2009 - 22:34
door Paul
Kleine update weer gereden in een Nieuwe D5.

Nu een Momentum met een Professional Line en Stoelverwarming.
Ja je wordt soms een beetje verwend, maar je mist dus echt xenon als je daar al een aantal jaar mee rijdt. Verder alle veiligheids dingen, maar goed niet echt boeiend allemaal.

Reed wel weer grandioos, mijn pa had hem het hele weekend en kwam hier gisteren even mee naar Amsterdam. Vervolgens staan we hier voor mijn deur, komt er een hagelnieuwe (ook) witte Summum XC60 naast ons staan, gaat toch het duimpje omhoog met MOOIE AUTO HE ;-)

Schitterend! Dacht dat alleen C30 rijders dat onderling deden!

Maar ik hoorde dat de R-design ook sportstoelen heeft, naast de mooiere tellers en de optie om hem in het knal rood te nemen...

Geplaatst: 18.10.2009 - 13:07
door jds
jds schreef:
mrgelo schreef:Ik ben de S-Tronic van Audi gewend dus ik ben wel erg verwend wat dat betreft ;)
Niet enkel de motor terug muisstil , maar ook de Geartronic gelijkaardig aan de S-Tronic van Audi. Dit is een echte Revolutie. Ik vond de Geartronic vroeger maar niets, de S-Tronic is daarentegen wel wat anders.
Indien dit zo voortgaat, wordt Volvo misschien toch wel een Premium merk.

Johan DS
Heb de nieuwe XC60 gisteren op het presalon van Brussel getest.
De nieuwe motor is inderdaad terug opnieuw zo stil of stiller dan de eerste generatie D5, geen tractor meer zoals de 2° generatie D5.
Wat mij het meest opviel was de goede zetels, het dashboard is overzichtelijk. De wagen stuurt precies en de ophanging doet zijn werk zoals het hoort, niet het crashen zoals bij de P2 generatie Volvo's.
Op de gewone wegen is de wagen zeer stil het motorgeluid is zeer goed gedempt en indien men veel gas geeft hoort men terug het mooie D5 geluid , echter op de snelweg hoort men toch nog teveel rolgeluiden.
De geartronic is nog steeds niets en enkel voor bezadigde rijders aan te raden. Gekoppeld aan de FWD drive liet deze een verbruik van 8.9 liter/100km optekenen( boardcomputer)
Ik hoop dat de nieuwe S60 die op hetzelfde onderstel staat nog iets scherper stuurt, de ophanging proactiever is en de rolgeluiden toch beter onder controle gehouden worden(Er zijn wagens van niet premiummerken die een betere geluidsisolatie hebben)

Johan DS

Geplaatst: 18.10.2009 - 14:27
door casper
jds schreef:
Heb de nieuwe XC60 gisteren op het presalon van Brussel getest.

Johan DS
Wat is het presalon van Brussel?

Geplaatst: 18.10.2009 - 16:10
door jds
casper schreef:
jds schreef:
Heb de nieuwe XC60 gisteren op het presalon van Brussel getest.

Johan DS
Wat is het presalon van Brussel?

Voor het salon worden mensen van de pers en andere beroepen uitgenodigd om allerlei nieuwe modellen op voorhand al proef te rijden. Volvo stond daar met heel zijn Drive reeks. Voorts Porsche Cayenne diesel, Panamera, Carrera, Mercedes E , Audi A5 sportback en cabrio, A4 offroad, Jaguar XF diesel en XF diesel S, verschillende LandRovers, veel skoda's en enkele KIA'S, Citroen's Peugeot's Saab's, in totaal een vijftigtal wagens. BMW, Ford waren niet aanwezig.

Johan DS

Geplaatst: 18.10.2009 - 22:19
door Paul
Mijn pa vindt dat geluid van zijn huidige D5 (185pk) zodanig dat hij nu of een XC60 T6 gaat bestellen of een C70 2.4i of een C70 T5 ... maar het wordt wel een Volvo!