Pagina 2 van 2

Geplaatst: 10.12.2005 - 13:09
door menjo
HANS144 schreef:
menjo schreef:B20F ligt in de 400, in die wagen van jou zou iets wat met B200 begint moeten liggen (? ? ?).
Ik heb het nagetrokken via de code 14463484, welke in mijn wagen staat.
En met de vraagbaak van Olyslager in de hand blijkt dit toch
echt een B20F motor te zijn. [elektronische benzine-injectie]
Deze werd vanaf 1973 , naast de B en E motor, daarin geleverd!!!
Zouden ze dan 2 verschillende motoren met dezelfde code geleverd hebben? Want het zal toch niet dezelfde zijn als in de 400 serie, bijna 20 jaar later.

Geplaatst: 10.12.2005 - 13:11
door bart simpson
menjo schreef:
HANS144 schreef:
menjo schreef:B20F ligt in de 400, in die wagen van jou zou iets wat met B200 begint moeten liggen (? ? ?).
Ik heb het nagetrokken via de code 14463484, welke in mijn wagen staat.
En met de vraagbaak van Olyslager in de hand blijkt dit toch
echt een B20F motor te zijn. [elektronische benzine-injectie]
Deze werd vanaf 1973 , naast de B en E motor, daarin geleverd!!!
Zouden ze dan 2 verschillende motoren met dezelfde code geleverd hebben? Want het zal toch niet dezelfde zijn als in de 400 serie, bijna 20 jaar later.
Zo gek is dat niet...
B staat voor benzine, en 20 voor 2 liter, het waren beide 2 liter benzines...
de aanduidingen erachter maken het verschil

Geplaatst: 10.12.2005 - 16:51
door V480-S60
menjo schreef: Zouden ze dan 2 verschillende motoren met dezelfde code geleverd hebben? Want het zal toch niet dezelfde zijn als in de 400 serie, bijna 20 jaar later.
Menjo lees mijn bovenstaande post nog eens.
Het zijn totaal verschillende motoren, met allebei een code B20

Maar even een verduidelijking:
Om onderscheid te maken tussen de toen ook nog leverbare 2.0 liter in de 240 serie (B200, die van zweedse afkomst is, en een verbeterde versie is van de B20 uit de 140 serie) is het oude typenummer B20 weer van stal gehaald voor de 400 serie.

Dus nogmaals:
In de 400 serie is nooit!!!! een zweeds blok gemonteerd. Alleen maar door VOLVO aangepaste Renault blokken.

@Menjo
Verwijs eventueel met een crossposting maar hierna op het Autoweek forum

Geplaatst: 10.12.2005 - 16:54
door menjo
Ah sorry, even over het hoofd gezien :)

Geplaatst: 10.12.2005 - 16:55
door V480-S60
Rsport schreef:Even over de 1.7's

De 480 1.7 heeft bij mijn weten een Renault-blok die is aagepast door Porsche.

Volvo heeft er vervolgens zelf een turbosysteem op gemonteerd voor in de 480 turbo.
Inderdaad een 1.7 Renaultblok door Porsche aangepast voor VOLVO. (dat geldt ook voor de 1.7 injectieblokken in de vroege 440 en 460 (zelfde specificaties))

De Turboversie is ook in samenwerking met Porsche ontwikkeld.

Geplaatst: 10.12.2005 - 16:57
door V480-S60
menjo schreef:Ah sorry, even over het hoofd gezien :)
No problemo 8)

Geplaatst: 19.12.2005 - 19:21
door Smoke
zou iedereen hier niet liever een zweeds blok gehad hebben ???

want iedereen wil 100 % volvo eens ze het kennen ....

Ps ik droom ook soms dat ik met een zweeds blok rijdt.....
maar het is een franse twee-liter.