Pagina 2 van 2

Geplaatst: 30.07.2009 - 19:31
door Ben
bart simpson schreef:die margestructuur is bij alle dealers gelijk
Dat zal best Bart maar ook ik heb in het verleden offertes van verschillende dealers naast elkaar gelegd waarbij voor exact dezelfde auto een verschillend saldo onder de streep stond.
Dat was zelfs bij 2 filialen van 1 bedrijf zo.

Uiteindelijk is het een kwestie van gunnen en zal de verkoper die voor mij z'n stinkende beste heeft gedaan, initiatief heeft getoond en zelfs nog iets extra's doet, winnen.

Geplaatst: 30.07.2009 - 20:16
door bart simpson
Tuurlijk, een visitekaartje maakt of breekt een bedrijf.
Een beetje met een klant sparren om te kijken of er langs andere weg niet meer mogelijk is moet een uitdaging zijn, geen opgave.

Een inruilwaarde wordt ook een beetje door de geografie van een bedrijf bepaald, daar doe je niets aan

Geplaatst: 30.07.2009 - 20:49
door Goelette
het verbaast me dat mensen dit nog steeds een verassing vinden. Bijna elke aanbieding is een sigaar uit eigen doos, of je nou een nieuwe auto koopt (maakt niet uit welk merk), een nieuwe TV of een stofzuiger. Niemand gaat iets onder de marge verkopen. Het is alleen zo dat je als geen géén aanbieding hebt, écht bedonderd wordt. :)

Dus je wil ofwel een mooioe nieuwe auto, of TV en betaalt daar de marktconforme prijs voor, of je gaat op zoek naar een tweedehandsje, en dan zit e in een keer met hele andere prijzen te kijken. Maar dan heb je geen nieuwe... Tis maar wat je wil :)

Overigens heeft een vriend van me een keer een Alfa willen inruilen op een Ford. Bij dezelfde dealer, maar andere vestiging (ca 15 km van elkaar af) krijg hij een 2500 euro betere prijs op het totaalplaatje. Dus rondkijken levert nog wel eens wat op. Zeker als je veel geld gaat uitgeven, dan laat je je toch niet voorlichten door maar 1 dealer? Als je gaat verbouwen vraag je toch ook een paar offertes op neem ik aan?

Geplaatst: 30.07.2009 - 21:55
door Ben
Goelette schreef:het verbaast me dat mensen dit nog steeds een verassing vinden. Bijna elke aanbieding is een sigaar uit eigen doos, of je nou een nieuwe auto koopt (maakt niet uit welk merk), een nieuwe TV of een stofzuiger. Niemand gaat iets onder de marge verkopen. Het is alleen zo dat je als geen géén aanbieding hebt, écht bedonderd wordt. :)
Bedonderen vind ik een veel te groot woord. Aanbiedingen zijn er om klanten te lokken, overal en altijd. Vaak blijft er dan nog maar weinig marge over. Wanneer een verkoper (van maakt niet uit wat) altijd alleen maar aanbiedingen heeft is zijn bedrijf niet lang levensvatbaar.

Geplaatst: 30.07.2009 - 22:23
door bart simpson
Ik maak me sterk dat TS ondanks de hogere inruilprijs op de bruto geprijsde auto daarbij toch met minder auto naar huis gaat voor hetzelfde of meer geld dan bij (in dit geval) die Edition, was is het probleem dan?

Geplaatst: 30.07.2009 - 22:27
door Ben
Nou kom maar op met de specificaties en de cijfers. dan kunnen we het eens écht vergelijken.

Geplaatst: 03.08.2009 - 21:55
door Volvo1080
Minime... Herken je verhaal... Heb eerder een lease V50 gehad... erg hoffelijk ontvangen... opties kiezen kleurtje kiezen en de financiële afhandeling liep via de centrale inkoop...Geen problemen... Wel wat technische problemen na ongeveer een half jaar en 35000 km moest er een nieuwe kop op. Verder wat discussie met de mobiliteit garantie of ik met een auto waarvan de verwarming niet werkte met -10 en een baby in de auto van Frankrijk naar Nederland kon rijden. Na escaleren met de bazen bleek dit toch niet onder "mobiel zijn" te vallen. Maar al met al redelijk tevreden...

Vorig jaar naar de zelfde dealer, zelfs de zelfde verkoper om een C30 2.0 voor mijn vrouw aan te schaffen. Ook ik heb de auto anders afgeleverd gekregen dan afgesproken. Zelfde discussie als jij over de details die vooraf wel waren afgesproken, maar in eerste instantie niet zijn nagekomen. Bij de koop winterbanden op lm velgen uitonderhandeld. De auto werd afgeleverd met stalen velgen. Na veel gedoe en ecaleren is het uiteindelijk rechtgezet, maar mij zien ze bij de dealer niet meer.

Geplaatst: 03.08.2009 - 22:13
door Paul
En dit is jouw ervaring bij één dealer, waarom ben je daar dan terug gegaan?

Geplaatst: 03.08.2009 - 22:49
door Volvo1080
Paul schreef:En dit is jouw ervaring bij één dealer, waarom ben je daar dan terug gegaan?
Ik denk dat de mobiliteits garantie van Volvo centraal geregeld wordt en niet afhangt van de dealer..Hiervoor bel je immers ook een landelijk noodnummer. Mocht dat anders zijn hoor ik dat graag..

Geplaatst: 04.08.2009 - 08:23
door Paul
Mijn welgemeende excuses, ik dacht dat je een V50 had gekocht bij dezelfde dealer waar je later een C30 kocht. Maar dan heb ik dat verkeerd gelezen.

Mijn punt was, als ik eenmaal zo'n slechte ervaring krijg moeten ze wel veel aan de prijs of iets doen voordat ik er een nieuwe zou halen.

Geplaatst: 04.08.2009 - 08:33
door V480-S60
Als jij afspraken maakt met een dealer dan is die dealer verantwoordelijk voor het nakomen van de afspraken. NIET een centrale Volvo organisatie. Dealers zijn zelfstandig. Zij hebben alleen maar een verplichting met Volvo Nederland om hun auto's te verkopen.

Geplaatst: 15.08.2009 - 12:12
door volvov70r
Hoewel ik niet geheel ontevreden ben met Haarlem en Hillegom ga ik sinds kort maar weer naar mijn oude stek Leiderdorp.

Je merkt echt een totaal andere sfeer per vestiging.

In Hillegom een keer een flinke scheldkanonnade mee kunnen beleven terwijl ik in de showroom liep en er een verkoper er flink van langs kreeg van een manager(?). Kan me voorstellen dat dat ook niet bijdraagt aan goed functioneren.

Overigens vind ik de opmerking "het gaat erom wat je bijbetaalt" echt een dooddoener. Snap wel dat je als verkoper zo denkt maar als klant stel ik het niet op prijs.

Geplaatst: 15.08.2009 - 12:29
door bart simpson
die prijsstructuur is wel degelijk iets dat nadere uitleg behoeft en een opmerking over een toebetalingsbedrag in relatie tot wat je er voor krijgt is dan juist zeer valide
volvov70r schreef:Snap wel dat je als verkoper zo denkt maar als klant stel ik het niet op prijs.
vrijwel iedere koper wil voor een duppie op de eerste rij, kan het een keer (op basis van een lagere inruilprijs) is het ook niet goed

Geplaatst: 15.08.2009 - 12:51
door Ben
volvov70r schreef:Overigens vind ik de opmerking "het gaat erom wat je bijbetaalt" echt een dooddoener. Snap wel dat je als verkoper zo denkt maar als klant stel ik het niet op prijs.
Ik vind dat als klant het enige wat er toe doet.
Hoe een prijs is opgebouwd kan mij niet schelen.
Als ik de auto krijg die ik hebben wil en betaal daarvoor een bedrag dat mij aanstaat vind ik het best.

Geplaatst: 15.08.2009 - 14:30
door HSRN850
De discussie rond de marge kwestie t.o.v. inruil voer ook ik wekelijks. Normaal gesproken hoort een inruilprijs dan ook niet te zakken. Ik hou dan ook altijd een slag om de arm, totdat er een exacte configuratie (en dus marge) duidelijk is, voordat ik een exacte inruilprijs noem. Mocht het daarna voorkomen dat de configuratie (en dus wellicht de marge) wijzigt, en de inruilprijs omlaag moet is het uiteraard allerbelangrijkst de klant uit te leggen waarom het zo is. En dat je daar nu eenmaal niet zo zit om er geld bij te gooien. Mocht de klant na een duidelijke uitleg nogsteeds een raar gevoel hebben bij de verlaging, dan begrijpt die persoon het hele systeem niet. Maar zoals ik al zei, een fatsoenlijke uitleg is daarbij het allerbelangrijkst.

Ik lees overigens vaker dat mensen de bestelde auto zoals overeengekomen niet exact zo geleverd krijgen, en daar blijf ik mij over verbazen. Als verkopende partij kun je toch nooit terug van dat overeengekomen, mits er niets belachelijks is voorgevallen wat dan in de voorwaarden staat omschreven. Ik vind dat uiterst vreemd, in zoiets behoor je als klant dan ook 99 van de 100 keer te winnen.

Ik werk overigens niet in de autohandel, maar met recreatievoertuigen, prijsconstructies zijn in principe hetzelfde.

Geplaatst: 15.08.2009 - 17:19
door bart simpson
100 van de 100 keer imho

Geplaatst: 15.08.2009 - 18:12
door HSRN850
bart simpson schreef:100 van de 100 keer imho
In een uiterst geval kan het wel eens voorkomen dat een leverancier zijn verplichtingen niet na hoeft te komen, i.v.m. wijzigingen in bijv. de bestaande wet- of regelgeving. Dit dient dan wel te zijn opgenomen in de voorwaarden.

Hier is echter nooit sprake van op dit forum.

Geplaatst: 15.08.2009 - 18:29
door bart simpson
krijgt een klant meer dan georderd heb ik nog nooit een probleem ervaren