jammer

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Gebruikersavatar
rene en erica
4th Gear member
Berichten: 980
Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
Locatie: ten post (gr)

zwager heeft ook even onder de auto doorgelopen.hij vond precies de zelfde punten die ik zelf ook al had gevonden.zelfs met het vervangen v/d kogels ,uitlaat en het rem gedeelte wordt hij onherroepelijk op roest afgekeurd.dus de kogel is door de kerk:de 440 gaat weg.de 480 gaat uit de schorsing (is nog niet helemaal klaar maar tis niet anders).wat van de 440 op de 480 past gaat eraf en op de plank als reserve.
groet'n uut grunn
evanmandos
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 20.06.2008 - 15:23
Locatie: Wijnjewoude
Contacteer:

zonde, maarja, het lot van een economisch bijna waardeloze auto ...

misschien een idee om je ogen open te houden voor een harde 440/460? ten post, met een beetje mazzel heb je wel de ruimte(paar hectare schuurruimte ofzo?) om je huidige 440 te strippen en donordelen op te slaan :P ik in stad groningen, daar is het wat minder ;P

440/460 heeft toch nog wel voordelen NAAST de 480, zeker als je een maandvoorraad groningse worst met bijpassende javaanse jongens driekwart gaat halen bij de buurtsuper.


kleine PS. : dit soort onderdelen(uitlaat , kogeltjes enz enz) kun je vaak voor zeer interessante prijsjes van ebay halen(duitsland/engeland). t is ff wachten(max 2 weken meestal), maar kwaliteit valt me tot op heden 100% mee. doe al 30000 kilometer met stuur(binnen+buiten) en fuseekogels van ebay voor het grandioze kapitaal van 43 euro totaal inclusief verzenden... is vaak restgoed uit winkelvoorraad.

overigens de roestduivel ook tegengegkomen. adviespuntje bij de apk van 17 juli was dorpel RV. na weghalen van plastic sideskirt was er weinig dorpel meer te ontdekken :( helaas dus WEER een nieuw lasklusje gevonden, maarja, plaatdelen voor 440 zijn goedkoop gelukkig.
440 1.6 op G3 met 230000km
Krot Mondeo 1.8 op G3 290000km (gaat eruit, V70 in aantocht)

C30 ingeleverd voor een honda greenpeace(alleen vw financiele aspect hoor!)
Gebruikersavatar
rene en erica
4th Gear member
Berichten: 980
Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
Locatie: ten post (gr)

tja, economisch bijna waardeloos is idd waar.met een volle tank was de waarde ineens verdubbeld :D .maar ik kocht hem voor 100 euro met 6 mnd apk dus mijn verwachtingen waren niet heel groot.jammer is dat hij het altijd heeft gedaan en dat het een best wel complete uitvoering is.vooral het glazen schuifdak zal ik erg missen.

een 440/460 is praktischer als een 480 natuurlijk,daar moet ik je gelijk in geven.en als ik zat ruimte zou hebben ging hij ook zeker in de opslag maar dat heb ik niet.

onderdelen krijg ik ook met (flinke) korting dus dat zou het probleem ook niet zijn maar de roest wegwerken heb ik (en de gene die voor me last) geen tijd voor.

de 480 is eigenlijk klaar,er moet hier en daar enkel wat gespoten worden.wat remmen enzo en roest is bij de 480 alles vervangen en gemaakt,daar heb ik dus geen werk van want ik weet bijna zeker dat die zo door de apk komt.

het is denk ik voor mij de beste oplossing.ik weet zeker dat de worst en de javaanse jongens ook prima op deze manier gehaald worden :smoker:
groet'n uut grunn
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

Met de roest die erop zit zeg ik dat die er doorheen komt. Er mag op een auto heeeeeeeel veeeeel roest en rottigheid zitten totdat die afgekeurd wordt.

Mijn 360 mist rechts een stuk van de dorpel en is geen afkeur geweest. HEt mag alleen niet een bepaald percentage overschrijven. En een klein gat is snel dicht gemaakt.


En tjah onderhoud zul je altijd hebben aan een auto. En schokdempers voor? Lekken ze?. Pas als ze lekken hoeven ze vervangen te worden. Weinig demping, roest, piepend,schurend. Maakt allemaal niet uit voor de APK, kijken ze niet naar. Alleen als t dr vochtig is, dan beginnen ze te miepen.

Toeter is ook heel makkelijk, draad zit vast met ty rap aan dwarsbalk. Daar is de isolatie weg. Stuk eraf knippen. Nieuw kabel eraan, nieuwe toeter a 5 euro. En alles werkt weer. Al bij 2 460's gehad.

Maar idd, voor weinig heb je weer een 460/440.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Gebruikersavatar
rene en erica
4th Gear member
Berichten: 980
Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
Locatie: ten post (gr)

de toeter is natuurlijk niet het grootste probleem.het is voornamelijk de roest,gebrek aan tijd en mijn budget.deze 3 zaken zijn bij de 480 niet meer aan de orde,dus het lijkt me gewoon het makkelijkste in mijn geval.de 440 net als de 480 weer tip top maken zit er gewoon niet in.

maar de 440 is inmiddels bijna ontdaan van allerlei zaken,ik heb nu een grote doos met leuke 440 dingetjes en een hele hoop dopjes,clipjes en schroeven enz,iets wat altijd handig is om te hebben liggen.uit nieuwschierigheid de hemelbekleding er uit gehaald want ik wilde wel eens zien hoe het schuifdak in elkaar steekt.
groet'n uut grunn
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”