Hmm een S8 lijkt me al geweld genoeg, een RS8 moet dodelijk zijn...
Ik heb weinig te sprinten met mijn 126 Shetlandjes op 1325 kg. Heb het wel gedaan met de 360 B19A. Zo'n katloos carburateur aparaat uit de tijd dat de term "milieu" nog niet bestond. Met zo'n in vele ogen duffe auto Golfjes GTI chagrijnig maken is echt heel erg leuk

Zeker als je in de bocht gewoon het gas erop houdt, kan best met zo'n ding.
Anekdote vanuit de tijd dat ik zelf nog geen auto had, pak-em-beet 1997: reed toen veel in de Starlet van mijn moeder, dat bakkie was met zijn 1.3 heel erg rap. Sta ik in Leiden voor het stoplicht, komt er een BMW 3-serie coupe naast me staan. Stoere kerel erin (zo wilde ie iig over laten komen) en een gebondeerd vrouwelijk exemplaar ernaast. Auto knalgeel, M-spoilerpakket, groooote open wielen en rode remklauwen. Maar die remklauwen zaten alleen voor, achter zaten trommels :?

* Dat bied perspectief

Nadat ik in de lach was geschoten door die bak en ik hem daarmee op zijn ### trapte, schoot het licht op groen. Hij trok vol weg en dat deed ik ook. Alleen had ie geen schijn van kans, het Starletje met zijn 750 kg vermorzelde zijn acceleratie ambissies

Volgend stoplicht had ie bonje met die blonde, toen kwam ik helemaal niet meer bij.
Dat is het mooiste, een auto die er niet snel uitziet maar het wel is. En zeker niet een auto er snel uit laten zien terwijl ie met geen 7 paarden vooruit te trappen is.
* voor de niet kenners: een BMW 3-serie uit die tijd met remtrommels achter betekend dat het een 316 of een 318 is, in ieder geval geen zescilinder