Stoplichtsprintjes !

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Marinus schreef:Keek iemand naast me me zeer verwijtend aan en zei: "Dat vind je leuk he?????"
Eh, soms is het ook gewoon leuk (toch?)
Maar... ik ken die blik.
Gebruikersavatar
CeeBee
5th Gear member
Berichten: 2276
Lid geworden op: 13.09.2004 - 07:49
Locatie: Westland

Als je wint (vaker wel als niet) is het altijd leuk , maar valt me wel op , de auto's met de meeste tuperware erop , durven nooit zo erg , zijn of altijd de grote bakken , of die venijnige kleine karretjes.
XC40 B3 Plus Dark
Afbeelding
Gebruikersavatar
Johan Braziltraveller
4th Gear member
Berichten: 935
Lid geworden op: 24.03.2005 - 19:49
Locatie: Eindhoven

De mijne wil wel eens een sprintje maken maar in de regel blijft het bij stevig wegrijden en stoicijns vooruitkijken.

Ik heb wel eens in een mooi zomerweekend in een BMW Z3 gereden wanneer je dan stevig wegrijd en in je spiegels kijkt dan staan ze nog allemaal bij het verkeerslicht...of was dit gewoon een ander voorsorteervak :oops: . En fin de Z3 trekt een stuk harder dan mijn 440.
VOLVO 440 1.8i '96
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24656
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Hmm een S8 lijkt me al geweld genoeg, een RS8 moet dodelijk zijn...

Ik heb weinig te sprinten met mijn 126 Shetlandjes op 1325 kg. Heb het wel gedaan met de 360 B19A. Zo'n katloos carburateur aparaat uit de tijd dat de term "milieu" nog niet bestond. Met zo'n in vele ogen duffe auto Golfjes GTI chagrijnig maken is echt heel erg leuk :-) Zeker als je in de bocht gewoon het gas erop houdt, kan best met zo'n ding.

Anekdote vanuit de tijd dat ik zelf nog geen auto had, pak-em-beet 1997: reed toen veel in de Starlet van mijn moeder, dat bakkie was met zijn 1.3 heel erg rap. Sta ik in Leiden voor het stoplicht, komt er een BMW 3-serie coupe naast me staan. Stoere kerel erin (zo wilde ie iig over laten komen) en een gebondeerd vrouwelijk exemplaar ernaast. Auto knalgeel, M-spoilerpakket, groooote open wielen en rode remklauwen. Maar die remklauwen zaten alleen voor, achter zaten trommels :? :D* Dat bied perspectief :-) Nadat ik in de lach was geschoten door die bak en ik hem daarmee op zijn ### trapte, schoot het licht op groen. Hij trok vol weg en dat deed ik ook. Alleen had ie geen schijn van kans, het Starletje met zijn 750 kg vermorzelde zijn acceleratie ambissies :D Volgend stoplicht had ie bonje met die blonde, toen kwam ik helemaal niet meer bij.

Dat is het mooiste, een auto die er niet snel uitziet maar het wel is. En zeker niet een auto er snel uit laten zien terwijl ie met geen 7 paarden vooruit te trappen is.


* voor de niet kenners: een BMW 3-serie uit die tijd met remtrommels achter betekend dat het een 316 of een 318 is, in ieder geval geen zescilinder
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
the fonz
4th Gear member
Berichten: 753
Lid geworden op: 14.02.2005 - 22:10
Locatie: Obbicht

Ik ken de gezichten ook, al heb ik nooit de gelegenheid gehad om de gezichten te zien. Zelfs met een V70 D5 laat je alle golfjes ver achter je. Zitten ze te brommen voor je bij stoplichten voor de oprit, waar ze je net ingehaald hebben, en trek dan maar eens op, dan moet je simpelweg gewoon gebruik maken van de vluchtstrook om erlangs te gaan. Als ze dan later voorbij willen kunnen ze de dikke 200 Km niet bijbenen.

Wat een balle familiebak is me dat toch, zal een willekeurige gedachtegang zijn :D , maar erger als ze ons volvo mensen over dezelfde kam scheren als mensen die niet een auto rijden, maar een Saab rijden.
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Euhh, ik doe hier niet aan mee. Sprinten vanaf de stoplicht? Nehh, dat is niks voor mij....





Zal de leeftijd wel zijn...
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
thuuR
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 09.03.2005 - 22:38
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Best vaak. Meestal kijk ik niet eens om en geef ik aanleiding voor de andere partij. Wel leuk als een Golf R32 pas in de 2e versnelling door heeft dat een "Stationwagon" hem van rechts voorbij heeft gehaald. Maar wel altijd strikt maximumsnelheid rijden daarna :D


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97 18T MTE 383.000km
Volvo 850 T-5 '94 263.000km
Volvo 240 Estate GLT '89 280.000km
Volvo 850 2.5 20V '95 LPG 260.000km
Volvo 850 2.5 10V MY97 260.000km
Volvo 740 Estate Turbo Intercooler '88 370.000km
Volvo 240 Estate Turbo '84 358.000km
Volvo 240 Estate Turbo '83 213.000km
Volvo 262 AT B230FT Rica
Volvo 850 2.0 20V '93 280.000km
Volvo 850 GLE 230.000km
Gebruikersavatar
PhysicalZen
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 10.05.2005 - 09:33
Locatie: Limburg

Inderdaad, "gewoon" vol doortrekken tot exact de toegestane snelheid om vervolgens
te wachten........... 8)
te wachten........... 8)
te wachten........... 8)
totdat de ander met een noodgang, ver over de toegestane snelheid voorbij komt razen om vervolgens vol in de ankers te moeten omdat er een stoplicht nadert of dat er een politiewagen/flitsbak aan de kant van de weg staat! :lol:

met het bekende stemmetje naast me: dat vind je wel leuk he!
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
kuiper
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35

Mr Fonz, je zult het nog benauwd krijgen tegen mijn 13 jaar oude 9000 2.3 turbo (reed er zo juist nog een lancia mee uit) of mijn 9-5 aero.

Overigens was het met de S80 t-6 nog het leukst. Bovenstaande Saab's zien er nog vrij vlot uit, maar de t-6 is echt een wolf in schaapskleren! Heb nog een keer een Porsche de stuipen op het lijf gejaagd.

Met mijn rode Amerikaanse monster rijd ik echt alles en iedereen er uit (op een Audi RS6 na, zo heet-ie toch?). Maar juist daarin probeer ik het niet zo vaak want de meeste mensen laten het dan toch wel uit hun hoofd om je uit te dagen :cry:

Dirk
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is



C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
Gebruikersavatar
davidoff
2nd Gear member
Berichten: 94
Lid geworden op: 16.01.2005 - 20:47

wat voor amerikaans rood monster heb je in je bezit als ik vragen mag, en tsjah om een RS6 het snot voor de ogen te rijden moet je van goede huizen komen en inderdaad een hele snelle wagen haha.

groetjes Davidoff
Toch een mooi stukje Zweedse degelijkheid van Hollandse bodem.
kuiper
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35

Corvette c5, 344 pk, 483 Nm. 0-100 5,0 sec. Top 283 km/u.

D.
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is



C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
Gebruikersavatar
Lucien
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 20.01.2005 - 22:01

Sprintjes??

Hoezo, proberen die andere ons dan bij te houden? Ik dacht dat ze de weg aan het zoeken waren.....

Tja blijft leuk met 272pk onder de voet. Inderdaad, bijna niemand vermoedt of verwacht krachtpatserij van een dergelijke luxewagen. Deze is bovendien niet als T6 herkenbaar dus zelfs de volvo-kenners zullen moeite moeten doen.

Toch doe ik het uiterst zelden als wedstrijd bij het stoplicht. Met het S80 uiterlijk wordt je ook niet uitgedaagd dus dat scheelt.

Voor mij is echt leuk rijden eerder bijvoorbeeld een ritje in Toscane. Mooie omgeving, goed eten en drinken (watertje?), perfecte CD erbij, geartronix op handbediening en bergje op bergje af... Heerlijk! Niet te veel schakelen overigens, net als de testrijdster in dat zweedse filmpje "Did you notice I didn't shift gears - if you've got enough torque you don't need to " http://www.volvocars.se/VolvoOwnership/ ... efault.htm
Click Meny-Volvos Hemliga Testbana

Of in duitsland cruise control op 180 of zo (mocht niet harder) en dat dan gewoon volhouden als de autobahn stevig omhoog gaat.

Tja zo kan ik nog wel even doorgaan.

Nu zag ik dat ze voor de nieuwe S60 en V70 -R versies een nieuwe geartronic hebben met 6 versnellingen en daar ruim een halve seconde uit de sprint halen. Dat is toch wel interessant. Benieuwd waar de S80 opvolger mee komt de (XC90) V8 in combinatie met zo'n nieuwe automaat zou een leuk idee zijn.
Greetz,

Lucien
Gebruikersavatar
Lucien
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 20.01.2005 - 22:01

Sprintjes??

Hoezo, proberen die andere ons dan bij te houden? Ik dacht dat ze de weg aan het zoeken waren.....

Tja blijft leuk met 272pk onder de voet. Inderdaad, bijna niemand vermoedt of verwacht krachtpatserij van een dergelijke luxewagen. Deze is bovendien niet als T6 herkenbaar dus zelfs de volvo-kenners zullen moeite moeten doen.

Toch doe ik het uiterst zelden als wedstrijd bij het stoplicht. Met het S80 uiterlijk wordt je ook niet uitgedaagd dus dat scheelt.

Voor mij is echt leuk rijden eerder bijvoorbeeld een ritje in Toscane. Mooie omgeving, goed eten en drinken (watertje?), perfecte CD erbij, geartronix op handbediening en bergje op bergje af... Heerlijk! Niet te veel schakelen overigens, net als de testrijdster in dat zweedse filmpje "Did you notice I didn't shift gears - if you've got enough torque you don't need to " http://www.volvocars.se/VolvoOwnership/ ... efault.htm
Click Meny-Volvos Hemliga Testbana

Of in duitsland cruise control op 180 of zo (mocht niet harder) en dat dan gewoon volhouden als de autobahn stevig omhoog gaat.

Tja zo kan ik nog wel even doorgaan.

Nu zag ik dat ze voor de nieuwe S60 en V70 -R versies een nieuwe geartronic hebben met 6 versnellingen en daar ruim een halve seconde uit de sprint halen. Dat is toch wel interessant. Benieuwd waar de S80 opvolger mee komt de (XC90) V8 in combinatie met zo'n nieuwe automaat zou een leuk idee zijn.
Greetz,

Lucien
Gebruikersavatar
Lucien
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 20.01.2005 - 22:01

Sorry, systeemfoutje tussendoor, nu staat het er twee keer...
Greetz,

Lucien
kuiper
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35

Ik vraag me echt af of je na die 6 cyl-twinturbo nog die v8 nodig hebt. Als-ie duurzamer (levensduur, slijtage etc.) is OK maar ik hoor nare verhalen over het verbruik in de XC-90 (1 op 3-4) (bron: Volvo-dealer). Dat is weliswaar een heel andere (lees: zwaardere, niet gestroomlijnde) auto, maar toch.

Dirk
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is



C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Volgens mij is die V8 er alleen maar omdat de Amerikanen er zeer dringend om gezeurd hebben. Die willen een auto met zo'n burrelgeluid. Helaas voor hen maakt de Volvo V8 een heel beschaafd geluid.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
Lucien
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 20.01.2005 - 22:01

Dirk,

Daar zou je weleens gelijk in kunnen hebben. Het idee is natuurlijk leuk maar praktisch nu wellicht minder aantrekkelijk.

Toch, als je een trend uitzet van het gemiddelde vermogen voor een auto uit een willekeurige klasse, dan zie je dat die in zo'n 15 jaar tijd bijna verdubbeld is (persoonlijke inschatting. Vast een Volvo-marketeer hier die het precies weet). Vooraf denk je: wat een onzin, dat is toch niet nodig, maar ondertussen vinden we het heel normaal want het rijdt gewoon fijner, ook al hoef je niet elke keer in 7s naar de honderd of met 250km/h over de autosnelweg.

Als die lijn zich doortrekt zitten we over nog eens 15 jaar met een vermogen van >200PK standaard voor een middenklasser en >500pk voor een sterke motor in een auto van formaat.

Ben, sla maar op voor het archief dan kijken we tegen die tijd nog eens "Volvo for life"...
Greetz,

Lucien
Gebruikersavatar
Denniskl
5th Gear member
Berichten: 1137
Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
Locatie: Velp (gld)

Ik wil wel eens vaak sprintjes maken.
Niet alleen bij stoplichten hoor.
Ook als je gewoon op de snelweg rijd.
Dan komt er iemand links naast je rijden, om uit te dagen.
Dan trap ik het gas in, en: toedeloe! Weg ben ik weer.

Meestal verwachten ze het niet van een Volvo.

Maar bij de stoplichten zie je vaak wel, wie er als eerste weg wil zijn.
Die zie je steeds verder over de streep rijden.
En dan sta ik er rustig naast. Met m'n rechterhand aan het stuur.
Linkerarm langs het raam. En dan is het groen.
Ik trap rustig het gas in, en weg ben ik weer...

En dan word er wel eens gedacht: Kan dat zonder schakelen?
Volvo S40, 1.8, 2001, Volvo S40, 2.0 T, 2003
[rainbow]Volvo S60, 2.0 T, 2003[/rainbow]
Gebruikersavatar
Denniskl
5th Gear member
Berichten: 1137
Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
Locatie: Velp (gld)

Maar hoe kom je er bij om dit topic te openen?
Komt dat zomaar in je op? Of heb je je zitten irriteren?
Zou goed kunnen toch?
Volvo S40, 1.8, 2001, Volvo S40, 2.0 T, 2003
[rainbow]Volvo S60, 2.0 T, 2003[/rainbow]
Gebruikersavatar
Rsport
3rd Gear member
Berichten: 378
Lid geworden op: 12.05.2005 - 15:11
Contacteer:

....
Laatst gewijzigd door Rsport op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”