Rijtest: Volvo XC60
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41404
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Mooi verhaal. Dankjewel.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Het genoemde XC60 stuur is tegenwoordig standaard op de V70/S80/XC70 en de straks nog te introduceren S60
De niet meer weg te klappen zitting is ook zo op de V70 en XC70, die heeft niet te maken met AWD, het voordeel is dat de laadlengte een cm of 15 toegenomen is door de ontbrekende omgeklapte zitting
De niet meer weg te klappen zitting is ook zo op de V70 en XC70, die heeft niet te maken met AWD, het voordeel is dat de laadlengte een cm of 15 toegenomen is door de ontbrekende omgeklapte zitting
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
- Locatie: Prinsenbeek
Dat zullen een hoop mensen niet als prettig ervaren. Het nieuwe stuur oogt en voelt ielig aan in de nieuwe V70 van mijn buurman. ( Is zijn eerste Volvo dus hij weet niet beter) maar misschien een kwestie van wennen?Het genoemde XC60 stuur is tegenwoordig standaard op de V70/S80/XC70 en de straks nog te introduceren S60
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
- Nuggie
- 2nd Gear member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 11.09.2009 - 12:06
- Contacteer:
Ik ben uitgebreid naar de XC60 wezen kijken en er viel mij niets op aan het stuur. Nu is mijn laatste Volvo ervaring een 440 uit 1992, recente referenties heb ik dus niet! Ik las hier op het forum pas de negatieve reacties dus ga eens goed voelen tijdens een a.s. proefrit. En ach...als het écht een punt voor je is kun je altijd nog een R-Design stuur bestellen. Wat kosten die eigenlijk?Het nieuwe stuur oogt en voelt ielig aan in de nieuwe V70 van mijn buurman. ( Is zijn eerste Volvo dus hij weet niet beter)
mei 2013 - heden: Volvo V70 D4 Nordic Plus Savile grey
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
- skerkmeester
- 2nd Gear member
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 23.08.2009 - 18:17
kosten zijn een paar honderd euro geloof ik, maar heb dus zelf ook zo'n r-design stuur besteld.
XC60 Summum MY10 - D5 205pk - GT AWD
- skerkmeester
- 2nd Gear member
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 23.08.2009 - 18:17
Is geloof ik vooral het 'plastic metaal' wat er op zit dat een beetje goedkoop oogt. Maar dat zit dus ook op het r-design stuur:RVL schreef:Dat zullen een hoop mensen niet als prettig ervaren. Het nieuwe stuur oogt en voelt ielig aan in de nieuwe V70 van mijn buurman. ( Is zijn eerste Volvo dus hij weet niet beter) maar misschien een kwestie van wennen?Het genoemde XC60 stuur is tegenwoordig standaard op de V70/S80/XC70 en de straks nog te introduceren S60
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC60 Summum MY10 - D5 205pk - GT AWD
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1948
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Als het stuur een tikje groter en ietsje dikker / ruwer zou zijn, voelt het denk ik net even anders aan. Qua ontwerp ben ik er niet wild van, maar dat vind ik nog niet het grootste probleem.bart simpson schreef:Het genoemde XC60 stuur is tegenwoordig standaard op de V70/S80/XC70 en de straks nog te introduceren S60
De niet meer weg te klappen zitting is ook zo op de V70 en XC70, die heeft niet te maken met AWD, het voordeel is dat de laadlengte een cm of 15 toegenomen is door de ontbrekende omgeklapte zitting
Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat de laadvloer hoog ligt. Daardoor kan de rugleuning nog plat op de bank zodat wegklappen dus ook niet noodzakelijk is om een vlakke vloer te creeren. Het scheelt je inderdaad een tiental cm in lengte, maar een omgeklapte zitting beschermd wel een beetje de achterkant van je voorstoelen tegen de lading.
Een paar jaar geleden heb ik eens een 37" plasma gehaald, welke volgens de verkoper staand vervoerd moest worden. Deze kon prachtig rechtop achterin staan tussen de voorstoelen en de achterbank agv de opgeklapte zitting. Dit was in de XC60 denk ik niet gelukt.
Maar eerlijk is eerlijk, dat zijn geen dagelijkse praktijken.
Voor alle duidelijkheid: de XC60 heeft wel een mooi brede bak, ook tussen de wielkasten. Wat dat betreft heb je voor normale omstandigheden echt ruimte genoeg.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12990
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Mooi duidelijk verhaal Sanco! Wat zijn eigenlijk de afmetingen van de laadruimte met de bank in de normale stand? Groter dan in de V50?
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 14:17
Er zou ook nog een ander r-design stuur zijn, zie:
http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 366987.htm
http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 366987.htm
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
v70 2.4 140 pk edition II - 2003 - 235.000 km
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dit past niet op my 2010
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
:shock: sttttttttskerkmeester schreef:Het nieuwe stuur oogt en voelt ielig aan in de nieuwe V70 van mijn buurman
blij dat jwv50 er niet meer is, die had voor dit soort blasfemie je baas gebeld dat je direct ontslagen moest worden.....skerkmeester schreef:is geloof ik vooral het 'plastic metaal' wat er op zit dat een beetje goedkoop oogt. Maar dat zit dus ook op het r-design stuur:

-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 14:17
Dan heeft 'hoeishet' me mooi voor de gek gehouden....bart simpson schreef:dit past niet op my 2010
Wel jammer, was een veel mooier stuur.
v70 2.4 140 pk edition II - 2003 - 235.000 km
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 14:17
Ik kan niet anders dan je mening delen. Gelukkig voor mij werk ik niet bij Volvo en dus niet op de nominatie ontslagen te worden Simpson....skerkmeester schreef:Is geloof ik vooral het 'plastic metaal' wat er op zit dat een beetje goedkoop oogt. Maar dat zit dus ook op het r-design stuur:RVL schreef:Dat zullen een hoop mensen niet als prettig ervaren. Het nieuwe stuur oogt en voelt ielig aan in de nieuwe V70 van mijn buurman. ( Is zijn eerste Volvo dus hij weet niet beter) maar misschien een kwestie van wennen?Het genoemde XC60 stuur is tegenwoordig standaard op de V70/S80/XC70 en de straks nog te introduceren S60
v70 2.4 140 pk edition II - 2003 - 235.000 km
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1948
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Ik heb de duimstok er wel bijgehad Bart, maar exact weet ik het niet meer. ('t ging mij in eerste instantie om de diepte door het "skiluik".. (max 170-175 cm) In elk geval heb je onder de afdekking meen ik ca 45 cm hoogte, en dat is volgens mij ca 5 cm meer dan in de V50 (nog los van de paraplubak in mijn "oudere"versie).. De diepte tot aan de achterbank zal ook vast een cm of 5 meer bedragen en tussen de wielkasten blijft de XC echt veel breder (de wielen zitten in de heupen immers). Kortom, wel substantieel meer (praktische) laadruimte met de bank in de normale stand.Bart schreef:Wat zijn eigenlijk de afmetingen van de laadruimte met de bank in de normale stand? Groter dan in de V50?
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33132
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik vind het ook niks, maar ik hoop maar dat het bij het R-design stuur "meevalt".
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- skerkmeester
- 2nd Gear member
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 23.08.2009 - 18:17
Eens Paul, vandaar ook mijn keuze voor de r-design.
XC60 Summum MY10 - D5 205pk - GT AWD
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20836
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Nou moet ik eerlijk zeggen dat het model van het stuur mij meevalt.
Alleen dat nep aluminium (gisteren nog gezien) NEE!
Alleen dat nep aluminium (gisteren nog gezien) NEE!
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 678
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 21:37
- Locatie: Veenendaal
Is dat idd niet echt aluminium? Dat vind ik toch eigenlijk wel een beetje blamage van volvo, ik bedoel doe het dan niet... Dat zou een stuk chiquer zijn denk ik dan.
V70 D5 163PK 2002 AUT5, Moondust, HU-803 Dolby Pro Logic
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
het is kitscherig
Volvo for life