V50 2.0D is maximaal 191 km/u ??

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21363
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Met 3500 zal er nog iets meer uit moeten kunnen. De auto zal theoretisch harder moeten kunnen rijden.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27335
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

200 is net geen 4000 toeren, dus er zal toch zeker weten meer in zitten aangezien hij pas bij 4500 toeren het rood in gaat
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

gewoon even terug naar 5, godsonmogelijk dat je de top in 6 halen gaat
Gebruikersavatar
leonboersma
3rd Gear member
Berichten: 304
Lid geworden op: 16.01.2009 - 17:05
Locatie: Lelystad

en waarom is dit onmogelijk dan ? is de verhouding in zijn 6 zo laag dat je geen torque meer over hebt ? dus is het een "overdrive" .volgens mij zit ik in de toerenbegrenzer als ik in mijn 5 de top probeer te halen, maar zal het eens proberen!
History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05
Current: V70 2.4D MY 08
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

zowel de 4, als de 5 als de 6 zijn overdrives, de 6 stelt als versnellling niets meer voor
Volvo for life
supafly1975
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 05.06.2009 - 20:58
Locatie: Meulebeke

Topsnelheden hangen af van : tegenwind, aerodynamica, bandenslijtage, grip, toestand van wegdek, soort wegdek, bandenprofiel, ontwerp van bandengroeven, buitentemperatuur (in verband met motorprestaties - zijnde betere compressie in koude lucht), hellingshoek van de weg, vlakheid van de weg (veel puttekes of niet...) belading van de auto,...

Maximale snelheid haal je altijd in hoogste versnelling halen als je de bovenstaande constant en binnen bepaalde toleranties kunt houden...

Maar in principe dus altijd de hoogste snelheid in hoogste versnelling (grootste overbrengingsverhouding + hoogste toerental = hoogste snelheid)
Het hoogste toerental wordt bepaalt door de prestatie en belasting van de motor.

Het kan zijn dat op de tragere run er iets meer tegenwind was, dat dit de motor te zwaar belastte. Terugschakelen naar een lagere versnelling, en terug met een deftig koppel, maar dan in een iets hoger toerental kan inderdaad op dat moment een iets hogere snelheid gegeven hebben.

Let op : de automerken testen voor de technische specs hun auto's volgens DIN normen. Daarin staat beschreven op welk wegdek, en op welke manier de auto moet worden bediend. Het gaat in dit geval ook vaak niet over testen op de openbare weg in verschillende omstandigheden. Zo rijd een auto in het koude noorwegen beter dan in het warme spanje...
Niet eigenaardig zijn testruns op testbanken (zoals in F1)

De gps-snelheid mag je min of meer betrouwen (rekenfouten tussen modellen zijn er, maar te verwaarlozen).

P.
supafly1975
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 05.06.2009 - 20:58
Locatie: Meulebeke

Ook van harte proficiat met de belachelijk hoge snelheden.
Iets om echt trots op te zijn!!!
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

eens....
Volvo for life
sequence
5th Gear member
Berichten: 1370
Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41

Maar een Volvo is gemaakt voor relaxt cruisen, laat het raggen maar aan de sjonnies over. :-)
V40 T2 Nordic+
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

vind het zelf interessanter om te zien of ik het met minder dan 5 ltr op 100km redden ga
Volvo for life
Gebruikersavatar
leonboersma
3rd Gear member
Berichten: 304
Lid geworden op: 16.01.2009 - 17:05
Locatie: Lelystad

koop je toch lekker een lupo ofzo :wink: ach je hebt er ook niks aan, maar t blijft een mannen ding he. even lengte vergelijken :lol:

gelukkig denkt niet iedereen hetzelfde.
History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05
Current: V70 2.4D MY 08
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Het fenomeen "milieu" of de zorg ervoor is idd geen mannending, hoe kinderen of kleinkinderen straks leven is al iets dat menig man volkomen worst is, een top van 191 of 200 zijn pas zaken die er echt toe doen.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Niks mis mee, zo'n Lupo. :lol:

Afbeelding
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

deze is leeg, ook een foto van een volle? :twisted:
Gebruikersavatar
leonboersma
3rd Gear member
Berichten: 304
Lid geworden op: 16.01.2009 - 17:05
Locatie: Lelystad

Afbeelding

dit is mijn vorige auto :roll: toch wel veel plezier van gehad.

@Bart simpson , toch ben ik van mening dat belasting voor het milieu helemaal niks te maken heeft met je top snelheid, als ik eens in de 3 maanden een keer goed gasgeef en mijn top probeer zal dat minder belastend voor het milieu zijn dan dat ik die 3 maanden lekker hard optrek en rij als een dwaas.

Bij mij staat de BC ook op 5.0/100km gemiddeld, dus of het me niks uitmaakt valt nog te overzien.
History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05
Current: V70 2.4D MY 08
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

daar zijn we het oneens over, er bestaan uitstootcycli waarin een toename van snelheid (dus 120 ipv 90) een verhoogde uitstoot te zien geven, 190 heeft een substantieel hogere uitstoot dan 120
Volvo for life
Gebruikersavatar
leonboersma
3rd Gear member
Berichten: 304
Lid geworden op: 16.01.2009 - 17:05
Locatie: Lelystad

daar ben ik het wel mee eens, je hebt meer weerstand dus meer vermogen nodig binnen een bepaalde afstand, dus meer uitstoot.

maar ik rij nooit hard, en altijd zo zuinig mogelijk. maar eens in de zoveel tijd (3/4maanden) trap ik m even in. en om dan gelijk voor milieu vervuiler uitgemaakt te worden vind ik niet terecht.
History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05
Current: V70 2.4D MY 08
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Afbeelding

(Omdat de link van Leon niet deed wat ie moest doen...)
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

leonboersma schreef:daar ben ik het wel mee eens, je hebt meer weerstand dus meer vermogen nodig binnen een bepaalde afstand, dus meer uitstoot.

maar ik rij nooit hard, en altijd zo zuinig mogelijk. maar eens in de zoveel tijd (3/4maanden) trap ik m even in. en om dan gelijk voor milieu vervuiler uitgemaakt te worden vind ik niet terecht.
ik koppel vervuiling aan hoge snelheid, mocht je zelf het gevoel dat je het milieu onrecht doet door hem heel soms even in te trappen is dat jouw conclusie
Gebruikersavatar
S80 Executive
5th Gear member
Berichten: 1295
Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53

Daar gaan we weer: milieu... Als ik zie wat er zo links en rechts aan bosbranden de atmosfeer in wordt geslingerd...

S80 Executive
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”