Pagina 2 van 3
Geplaatst: 18.08.2009 - 21:07
door Msuidgeest
Met 3500 zal er nog iets meer uit moeten kunnen. De auto zal theoretisch harder moeten kunnen rijden.
Geplaatst: 18.08.2009 - 21:08
door Fredhead
200 is net geen 4000 toeren, dus er zal toch zeker weten meer in zitten aangezien hij pas bij 4500 toeren het rood in gaat
Geplaatst: 18.08.2009 - 21:11
door bart simpson
gewoon even terug naar 5, godsonmogelijk dat je de top in 6 halen gaat
Geplaatst: 18.08.2009 - 22:03
door leonboersma
en waarom is dit onmogelijk dan ? is de verhouding in zijn 6 zo laag dat je geen torque meer over hebt ? dus is het een "overdrive" .volgens mij zit ik in de toerenbegrenzer als ik in mijn 5 de top probeer te halen, maar zal het eens proberen!
Geplaatst: 18.08.2009 - 22:08
door bart simpson
zowel de 4, als de 5 als de 6 zijn overdrives, de 6 stelt als versnellling niets meer voor
Geplaatst: 19.08.2009 - 20:43
door supafly1975
Topsnelheden hangen af van : tegenwind, aerodynamica, bandenslijtage, grip, toestand van wegdek, soort wegdek, bandenprofiel, ontwerp van bandengroeven, buitentemperatuur (in verband met motorprestaties - zijnde betere compressie in koude lucht), hellingshoek van de weg, vlakheid van de weg (veel puttekes of niet...) belading van de auto,...
Maximale snelheid haal je altijd in hoogste versnelling halen als je de bovenstaande constant en binnen bepaalde toleranties kunt houden...
Maar in principe dus altijd de hoogste snelheid in hoogste versnelling (grootste overbrengingsverhouding + hoogste toerental = hoogste snelheid)
Het hoogste toerental wordt bepaalt door de prestatie en belasting van de motor.
Het kan zijn dat op de tragere run er iets meer tegenwind was, dat dit de motor te zwaar belastte. Terugschakelen naar een lagere versnelling, en terug met een deftig koppel, maar dan in een iets hoger toerental kan inderdaad op dat moment een iets hogere snelheid gegeven hebben.
Let op : de automerken testen voor de technische specs hun auto's volgens DIN normen. Daarin staat beschreven op welk wegdek, en op welke manier de auto moet worden bediend. Het gaat in dit geval ook vaak niet over testen op de openbare weg in verschillende omstandigheden. Zo rijd een auto in het koude noorwegen beter dan in het warme spanje...
Niet eigenaardig zijn testruns op testbanken (zoals in F1)
De gps-snelheid mag je min of meer betrouwen (rekenfouten tussen modellen zijn er, maar te verwaarlozen).
P.
Geplaatst: 19.08.2009 - 20:47
door supafly1975
Ook van harte proficiat met de belachelijk hoge snelheden.
Iets om echt trots op te zijn!!!
Geplaatst: 19.08.2009 - 21:05
door bart simpson
eens....
Geplaatst: 19.08.2009 - 21:29
door sequence
Maar een Volvo is gemaakt voor relaxt cruisen, laat het raggen maar aan de sjonnies over.

Geplaatst: 19.08.2009 - 21:43
door bart simpson
vind het zelf interessanter om te zien of ik het met minder dan 5 ltr op 100km redden ga
Geplaatst: 21.08.2009 - 00:19
door leonboersma
koop je toch lekker een lupo ofzo

ach je hebt er ook niks aan, maar t blijft een mannen ding he. even lengte vergelijken
gelukkig denkt niet iedereen hetzelfde.
Geplaatst: 21.08.2009 - 07:51
door bart simpson
Het fenomeen "milieu" of de zorg ervoor is idd geen mannending, hoe kinderen of kleinkinderen straks leven is al iets dat menig man volkomen worst is, een top van 191 of 200 zijn pas zaken die er echt toe doen.
Geplaatst: 21.08.2009 - 08:30
door Oceanracer
Niks mis mee, zo'n Lupo.

Geplaatst: 21.08.2009 - 10:23
door bart simpson
deze is leeg, ook een foto van een volle? :twisted:
Geplaatst: 21.08.2009 - 10:52
door leonboersma
dit is mijn vorige auto :roll: toch wel veel plezier van gehad.
@Bart simpson , toch ben ik van mening dat belasting voor het milieu helemaal niks te maken heeft met je top snelheid, als ik eens in de 3 maanden een keer goed gasgeef en mijn top probeer zal dat minder belastend voor het milieu zijn dan dat ik die 3 maanden lekker hard optrek en rij als een dwaas.
Bij mij staat de BC ook op 5.0/100km gemiddeld, dus of het me niks uitmaakt valt nog te overzien.
Geplaatst: 21.08.2009 - 11:01
door bart simpson
daar zijn we het oneens over, er bestaan uitstootcycli waarin een toename van snelheid (dus 120 ipv 90) een verhoogde uitstoot te zien geven, 190 heeft een substantieel hogere uitstoot dan 120
Geplaatst: 21.08.2009 - 11:07
door leonboersma
daar ben ik het wel mee eens, je hebt meer weerstand dus meer vermogen nodig binnen een bepaalde afstand, dus meer uitstoot.
maar ik rij nooit hard, en altijd zo zuinig mogelijk. maar eens in de zoveel tijd (3/4maanden) trap ik m even in. en om dan gelijk voor milieu vervuiler uitgemaakt te worden vind ik niet terecht.
Geplaatst: 21.08.2009 - 12:54
door Oceanracer
(Omdat de link van Leon niet deed wat ie moest doen...)
Geplaatst: 21.08.2009 - 13:01
door bart simpson
leonboersma schreef:daar ben ik het wel mee eens, je hebt meer weerstand dus meer vermogen nodig binnen een bepaalde afstand, dus meer uitstoot.
maar ik rij nooit hard, en altijd zo zuinig mogelijk. maar eens in de zoveel tijd (3/4maanden) trap ik m even in. en om dan gelijk voor milieu vervuiler uitgemaakt te worden vind ik niet terecht.
ik koppel vervuiling aan hoge snelheid, mocht je zelf het gevoel dat je het milieu onrecht doet door hem heel soms even in te trappen is dat jouw conclusie
Geplaatst: 21.08.2009 - 13:03
door S80 Executive
Daar gaan we weer: milieu... Als ik zie wat er zo links en rechts aan bosbranden de atmosfeer in wordt geslingerd...
S80 Executive