Pagina 2 van 2
Geplaatst: 13.08.2009 - 22:08
door eduard71
Het is altijd de moeite waard om na te kijken. Ik heb zelf een multimeter, is dit makkelijk zelf te doen en zo ja, hoe kan ik dit controleren? Goeie Tip wie weet is dit het probleem.
Geplaatst: 13.08.2009 - 23:17
door denkweb
brandstofpomp defect. Gewoon vervangen en weer verder rijden!
Geplaatst: 14.08.2009 - 10:49
door eduard71
Msuidgeest schreef:Dit gaat toch om die oude TDI-motor van VW?
Dan zou het kunnen zijn dat de brandstofpomp een magneetklep heeft die mogelijk geen spanning krijgt. Dat wordt even meten met een handige kennis met een multimeter.
Heb met een draad op de plus de magneetklep aangestuurd en gestart, helaas slaat hij nog steeds niet aan, de accu is ondertussen wel verzwakt dus nog een poging met startkabels proberen.
Geplaatst: 14.08.2009 - 19:23
door eduard71
Ik heb de Volvo naar een Volvo specialist gebracht in een nabij dorp. Hij heeft de apperatur om uit te lezen en te testen. Ben erg benieuwd wat het is, ik heb zelf geen ideeen meer. Ik houd jullie op de hoogte van dit mystery. Alvast heel erg bedankt voor de geopperde ideeen. :signthanks:
Geplaatst: 14.08.2009 - 21:03
door Oceanracer
Nou, het zal mij verrassen waar ie mee gaat komen.

Geplaatst: 15.08.2009 - 09:56
door Msuidgeest
Die dealer gaat iets vinden waar niemand aan gedacht heeft. En misschien nog wel iets simpels ook.
Het overkomt mij ook wel eens na dagen zoeken dat iemand een opmerking maakt en dat daar de oplossing ligt.
Geplaatst: 15.08.2009 - 19:58
door Oceanracer
Jij kunt gedachten lezen.

Geplaatst: 15.08.2009 - 20:09
door ALF
Oh weet je al wat meer dan?
Geplaatst: 15.08.2009 - 22:17
door eduard71
Ik heb bericht gekregen van de Volvo garage. Het bleek toch de tandriem te zijn van de dieselpomp, hij mist een tandje. Ondanks dat ik en de wegenwacht dit gecontroleerd hebben, is dit ene tandje de boosdoener. Hij is dus gewoon van tijd af. Maandag is hij gemaakt en opnieuw afgesteld, en dan kan ik weer lekker toeren. (o ik mis hem echt).
Ik ga hem volgende week ook maar eens aanmelden bij de kilometerstanden op dit forum, volgens mij kom ik met +- 560.000 km best ver
Nogmaals allemaal bedankt voor het meedenken :mrgreen:
Geplaatst: 15.08.2009 - 22:19
door eduard71
Oja, Ramon&ramon had dus toch gelijk, zie vorige pagina. :idea:
Geplaatst: 16.08.2009 - 08:44
door Oceanracer
Ramon&Ramon schreef:Is de riem van de brandstofpomp niet gebroken?
of de tanden eraf?
=D> =D> =D>
Geplaatst: 28.08.2009 - 12:04
door Ramon&Ramon
Ik heb toch altijd gelijk?:):):)
Geplaatst: 28.08.2009 - 12:04
door Ramon&Ramon
Grappie:)
Geplaatst: 14.09.2009 - 18:51
door Dirk342
Waarschijnlijk een suffe brandstofpomp (mits het een TDI blok betreft) heb er hier nog eentje liggen die wel goed is voor 250 euro.
Geplaatst: 21.09.2009 - 04:23
door Thijs
Waarschijnlijk een suffe brandstofpomp (mits het een TDI blok betreft) heb er hier nog eentje liggen die wel goed is voor 250 euro
Volgens mij loop je wat achter!! :
Ik heb bericht gekregen van de Volvo garage. Het bleek toch de tandriem te zijn van de dieselpomp, hij mist een tandje. Ondanks dat ik en de wegenwacht dit gecontroleerd hebben, is dit ene tandje de boosdoener. Hij is dus gewoon van tijd af. Maandag is hij gemaakt en opnieuw afgesteld, en dan kan ik weer lekker toeren. (o ik mis hem echt).
Geplaatst: 27.10.2009 - 22:04
door Dirk342
Klopt Thijs en krijg het ook niet meer verwijderd
