Pagina 2 van 3
Geplaatst: 08.11.2009 - 11:29
door firespy
Hallo Bart, de garantie wordt door Volvo verstrekt, vandaar de naam ...
ik kan daarmee bij elke dealer in Europa terecht.
Volvo Europa heeft deze constructie opgezet, de kosten komen voor Volvo, maar de fabrikant heeft het risiko ondergebracht bij een verzekeringsmaatschappij.
Ik heb een garantiecontract middels deze voorwaarden afgesloten waarin de Duitse dealer (als vertegenwoordiger van de fabrikant) en ik de ondertekenende partijen zijn.
De dealer verklaart hierbij tevens dat de auto geen gebreken vertoont.
Voor mij gaat deze vervolggarantie op 27-11-2009 in omdat de auto dan 2 jaar is.
8500 Euro is inderdaad de opbrengst door hem aan een particulier te verkopen.
Geplaatst: 08.11.2009 - 11:52
door bart simpson
Die garantie is heel zeker GEEN Volvo Europa product, het is een specifiek Volvo DE product, je kun er dus ook zondermeer niet mee bij een andere dan een Duitse Volvodealer terecht.
Je zult in het buitenland (NL in dit geval) altijd zelf eerst moeten gaan betalen om de rekening daarna in te gaan dienen bij de Duitse dealer, een NL dealer zal deze niet fabrieks garantievorm ook zomaar niet als "Volvogarantie" gaan accepteren, er bestaat bij Volvo namelijk helemaal niet zoiets als een grensoverschrijdend additioneel garantielabel.
Volvo NL en Volvo SE zijn ook gewoon vertegenwoordigers van Volvo AB en deze kennen deze extra garantie niet.
Geplaatst: 08.11.2009 - 13:27
door firespy
Ik heb even de kleine lettertjes bekeken: met problemen waar dan ook in Europa moet ik me bij een hulpnummer aanmelden, zij nemen contact op met de dichtstbijzijnde dealer voor de financiele afwikkeling en ik kan er dan naar toe of de auto wordt opgehaald.
De dealer waar ik de auto gekocht heb is trouwens ook maar 200 km bij mij vandaan.
De dichtstbijzijnde dealer in Duitsland is maar 15 km bij mij vandaan.
Daar ga ik voor onderhoud naar toe (goedkoper dan in Nederland)
De dichtstbijzijnde Volvo dealers in Nederland zitten ook 15 km bij mij vandaan.
Geplaatst: 08.11.2009 - 13:33
door DGB
Wel, de ervaring zal het leren. Of niet natuurlijk, hopelijk hoef je geen gebruik te maken van je garantie!
Geplaatst: 08.11.2009 - 14:01
door firespy
Blijf allemaal maar lekker dure Volvo's in Nederland kopen.
Ik koop al ca 25 jaar auto's in Duitsland en het bevalt me echt beter.
Van het verschil kun je makkelijk een tweede of derde auto rijden.
have fun!
http://www.volvocars.com/DE/SALESANDSER ... fault.aspx
zelf lezen is misschien beter voor sommigen.....
Geplaatst: 08.11.2009 - 15:22
door bart simpson
firespy schreef:Ik heb even de kleine lettertjes bekeken: met problemen waar dan ook in Europa moet ik me bij een hulpnummer aanmelden, zij nemen contact op met de dichtstbijzijnde dealer voor de financiele afwikkeling en ik kan er dan naar toe of de auto wordt opgehaald.
Het is zondermeer geen aanvullende Volvo Europa garantie, mocht je bij een NL dealer terecht komen moet je gewoon zelf eerst de rekening voorschieten, Volvo DE of een Duitse verzekeraar is geen opdrachtgever c.q. partij, het ophalen zou vanuit de Touringservice kunnen, daarvoor is het van belang dat je Volvo onderhoud heeft genoten bij een NL dealer, daarvan is hier (naar jouw zeggen) geen sprake.
Duitse dealers flikken dit zelfs in de normale 24 maanden fabrieksgarantie al, eerst contant betalen of anders gewoon je auto niet meekrijgen (zelfs niet na bemiddeling door Volvo's touringservice)
Geplaatst: 08.11.2009 - 18:55
door bartv70
firespy schreef:Blijf allemaal maar lekker dure Volvo's in Nederland kopen.
Ik koop al ca 25 jaar auto's in Duitsland en het bevalt me echt beter.
Van het verschil kun je makkelijk een tweede of derde auto rijden.
have fun!
http://www.volvocars.com/DE/SALESANDSER ... fault.aspx
zelf lezen is misschien beter voor sommigen.....
Dat had je nou niet moeten zeggen

Geplaatst: 08.11.2009 - 18:58
door slagschip-s60
Och ik kan nog altijd de boot verkopen.
Geplaatst: 08.11.2009 - 19:01
door bart simpson
Ik had het al gelezen maar wat Volvo DE beloofd gaat een andere importeur nog niet waarmaken, mis overigens een verwijzing naar Volvo Europa (als die al zou bestaan) of Volvo als fabrikant
Denk daarbij ook aan "fabrieks"garanties door Volvo DE op motortuning door Heico, Volvo AB doet daar 100% zeker niets aan, in de rest van Europa is het gewoon rekening eigenaar.
Geplaatst: 08.11.2009 - 19:41
door bartv70
Kan ik er vanuit gaan dat wat Volvo NL beloofd niet door buitenlandse Volvo importeurs wordt overgenomen?
Als ik de bv de SUC voorwaarden lees Volvo Assistance (gratis hulpverlening bij autopech en problemen. Voor Volvo's tot 10 jaar oud)
• Gratis vervangend vervoer (bij een reparatie langer dan
1 werkdag, tot 5 werkdagen) dan zie ik er inderdaad niet bij staan dat dit ook in het buitenland geld......maar ik zie ook nergens dat het niet in het buitenland geldig is.
Dit is misschien een "slimme" manier van garantie omschrijving waar de gemiddelde klant overheen leest, maar echt netjes omschreven lijkt het niet.
Je laat je klant in het ongewisse tot het moment dat die gebruik moet maken van garantie aanspraak.
Geplaatst: 08.11.2009 - 19:50
door bart simpson
Volvo NL (ANWB in dit geval) laat een zusterorganisatie van de ANWB het repatriëren c.q. transport naar de dichtstbijzijnde Volvodealer verzorgen, die laatsten hebben doorgaans niet echt zin om iets op te lossen, simpele diagnoses duren zomaar > 1 week, de klant krijgt dan altijd een vervangauto via Volvo NL en de Volvo gaat op transport naar NL, Volvo NL haar touringservice werkt prima, de medewerking van dealers over de grens is vaak bedroevend.
Buitenlandse importeurs worden op importeursnivo aangesproken op misstanden, die doen in principe niets voor een gestrande buitenlandse Volvorijder op vakantie.
Laten we ons toch even beperken tot een aanvullende/extra garantie vanuit de Duitse importeur, die wordt dus niet gedragen door de Volvo organisatie buiten Duitsland en is zeker geen initiatief van Volvo als fabrikant, het maakt mij dan ook niet zo heel veel uit hoe Volvo DE dat op haar site schrijft, geen enkele ander Volvo importeur biedt dit aan.
De door TS gedane suggestie is dan ook een absoluut onjuiste
Geplaatst: 08.11.2009 - 20:12
door bartv70
Lijkt me een goede gelegenheid om tot samenwerking te komen op internationaal nivo, Volvo maakt zich dan als merk nog sterker en de klant heeft die zekerheid die die verwacht.
Heb je enig idee waarom Volvo DE wel bereid is tot aanvullende garantie en verder geen enkele importeur.
Geplaatst: 08.11.2009 - 20:14
door bart simpson
Volvo DE verkoopt aanvullende garantie, die biedt dat niet gratis aan ofzo, voor honorering van die garantie zullen zonder twijfel ook zeker voorwaarden gesteld worden, onderhoud bij een Duitse Volvodealer b.v.
Geplaatst: 08.11.2009 - 20:36
door bartv70
Da's dus hetzelfde als hier in NL.
Ook hier krijg je je garantie niet gratis en ook zijn er bergen voorwaarden, oa onderhoud bij off. dealer.
Zie dus nog steeds niet in waarom andere, Europese, dealers Volvo DE niet zouden volgen in hun, ook al is het op kosten koper, extra service cq garantie
Geplaatst: 08.11.2009 - 20:56
door bart simpson
Garantie op een gebruikte Volvo is altijd een importeursverhaal. Volvo AB doet daar niets aan, verschillende importeurs hebben ook verschillende visie's, zolang die niet gelijkluidend zijn kun je een Duitse garantie niet in een ander land gehonoreerd krijgen
Geplaatst: 09.11.2009 - 17:06
door firespy
Hallo Bart S,
heb je de voorwaarden al gelezen?
Je zit hier zeker namens Volvo Nederland ....
Ik denk dat een Nederlandse Volvo Dealer zelfs graag een klusje tegen betaling aan m'n auto op kosten van Volvo DE of Verzekeraar zou willen uitvoeren.
Geplaatst: 09.11.2009 - 17:07
door bart simpson
ja, nee, en nee
(tenzij een opdrachtgever/eigenaar het eerst zelf voorschiet, je geld krijgen van een buitenlandse organisatie is doorgaans toch een hachelijk avontuur)
Maar wie zei er nu eigenlijk dat dit een 3 jarige Europese dekking was die door iedere Europese Volvo dealer probleemloos gehonoreerd wordt, vanuit Volvo als fabrikant? dat is namelijk aantoonbaar onjuist.
Probeer gewoon eens appels met appels te vergelijken, dan zijn de prijsverschillen ook niet zo groot als vaak gesuggereerd wordt.
Erger nog, in NL is b.v. een C30 al goedkoper dan in Duitsland
Geplaatst: 09.11.2009 - 17:39
door bartv70
bart simpson schreef:Erger nog, in NL is b.v. een C30 al goedkoper dan in Duitsland
Wat is daar erg aan :shock:
Geplaatst: 09.11.2009 - 17:41
door bart simpson
is niet heel erg, de nettoprijzen in NL worden steeds scherper, Duitsers komen hier al auto's kopen (Belgen snappen het alleen nog niet zo)
Geplaatst: 09.11.2009 - 18:49
door bartv70
Voor niet ingezetenen is NL een goed land om auto's te kopen.
Netto prijzen zijn hier lager omdat de bruto prijzen anders helemaal absurd
zou zijn.
Helaas hebben wij als Nederlandse consument helemaal niets aan die nettoprijzen.
Die betaalt nettoprijs + BTW (19%)+ BPM(40%).
Een niet ingezetene betaald de nettoprijs + BTW maar geen BPM (op een nieuwe V70 gauw rond de 17.000 euro!).
Maar hoe lager de netto prijzen des te lager de winstmarges voor de dealers neem ik aan.
De dealer is natuurlijk, net als de Nederlandse consument, de klos van het fenomeen BPM, met dank aan de overheid.
Er wordt hier vaak nogal sceptisch/negatief gesproken over importauto's, maar als een Duitser of een Belg die het wel snapt

bij een Nederlandse Volvodealer zijn auto koopt dan wordt het dus een export/import auto.
Is die auto dan onbetrouwbaarder of slechter dan wanneer een Nederlander die auto koopt?