edition 1 of 2

Geleverd vanaf 2003
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Haha :D

Mooie wagen, gefeliciteerd! Jammer van dat kunstof ding waar je, je motor mee kunt verwarmen.. had gewoon in de carrosseriekleur gemoeten.
rovolvo
2nd Gear member

Editions 1 en 2 zijn (voorzover ik mij kan herinneren) pas in 2006 geintroduceerd, voornamelijk in de eerste plaats bedoelt om de auto aantrekkelijker te maken voor de leasemarkt. Ik heb zelf in 2006 een nieuwe edition 2 gekocht en sinds kort rij ik in weer een edition 2 van modeljaar 2010. Bovenop de edition uitvoeringen kun je gewoon nog allerlei "lines" en losse fabrieksopties bestellen. En volgens mij zijn de editions alleen voor de NL markt want op prijslijsten van buitenlandse Volvo sites kom ik ze niet tegen.
De edition 2 is veel uitgebreider voorzien van opties dan ed.1
De editions worden gevoerd naast de kinetic, momentum en summen, dus als uitbreiding. Maar die editions zijn gunstiger geprijsd dat het vrijwel niet meer interessant is om naar een kinetic, mom of sum te kijken.
Let op: aangezien op edition minder marge voor de dealer zit krijg je wel wat minder inruil terug. Maar waar het altijd om gaat is wat er onder de streep bij betaald moet worden.
De prijslijsten van voorgaande jaren kun je terugvinden op de site van Volvo. Als je meer wilt weten over deze uitvoeringen stuur je mij maar een berichtje.
v 50
1st Gear member

Ben ik wel benieuwt naar
rovolvo
2nd Gear member

hier vindt je o.a. de prijslijsten van 2006, maar ik zie dat daarbij begonnen wordt vanaf modeljaar 2007 (ofwel prijslijst mei 2006). De uitrusting kan per modeljaar weer verschillen. De prijslijst waar mijn edition destijds op gebaseerd was staat er net niet tussen (was begin 2006, modeljaar 2006). Ik weet dat nog goed want ik bestelde een van de laatste waarbij de 2.4 alleen nog leverbaar was met handbak. Later alleen met geartronic en kwam de 2.0 met handbak eigenlijk in de plaats van die 2.4.
In mijn huidige model 2010 toch weer een 5-cilinder 2.4i genomen met geartronic; (2.4 / 140 pk niet meer leverbaar)

http://www.volvocars.com/nl/salesandser ... s2006.aspx

ik heb zelf nog de prijslijst van editions en de "gewone uitvoeringen" modeljaar 2006 bewaard als pdf bestand, stuur mij dan maar even een p.m. met je mailadres en ik stuur die prijslijsten dan door. Daarin staat namelijk volledig compleet overzicht hoe een edition 1 en 2 is volgehangen met opties/accessoires.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”