Pagina 2 van 4
Geplaatst: 27.08.2009 - 19:38
door Johann
Ben schreef:Johann schreef:zoveelste mainstream product waar ze zich niet meer mee kunnen onderscheiden.
Misschien houden ze zich beter bezig met het verkopen van auto's waar er wel veel van te verkopen zijn.
Waarom zit je m'n posts te editen?
Geplaatst: 27.08.2009 - 19:39
door matrixx84
ik geloof zelfs dat er een 275 pk variant komt van dit nieuwe 2,0l 4cl blok maar of we dat moeten geloven lijkt mij niet maar je weet maar nooit!!
Geplaatst: 27.08.2009 - 20:41
door Ben
Johann schreef:Ben schreef:Johann schreef:zoveelste mainstream product waar ze zich niet meer mee kunnen onderscheiden.
Misschien houden ze zich beter bezig met het verkopen van auto's waar er wel veel van te verkopen zijn.
Waarom zit je m'n posts te editen?
Ik wilde je quoten maar drukte op het verkeerde knopje.
Vandaar dat ik 'm hersteld hebt :shock:
Geplaatst: 27.08.2009 - 20:52
door NielsPHEV
Maurice Pierik schreef:Oja, hèhè. Dat werd tijd dat Volvo met een zuinigere benzinemodel komt.
PS. Powershift zal waarschijnlijk alles wat op Geartronic lijkt vervangen.
Mag hopen dat ze stoppen met de gt, is nl per definitie ineffcient om al die energie over een koppelomvormer weg te kwakken.....
Geplaatst: 27.08.2009 - 22:01
door Richard V70
Zou deze powershift nu ook geleverd gaan worden op de diesel modellen?
Geplaatst: 27.08.2009 - 23:20
door Daneel
Zou mooi zijn, als de bak maar voldoende koppel kan verwerken.
Geplaatst: 28.08.2009 - 01:45
door Frederik Welvaert
Richard V70 schreef:Zou deze powershift nu ook geleverd gaan worden op de diesel modellen?
op de meer krachtige diesel modellen bedoel je dan waarschijnlijk? Want de 2.0D is nu al leverbaar met Powershift.
Laat ons inderdaad hopen dat de GT er volledig uitgaat en vervangen wordt door een Powershift.
Wel leuk dat ze die Powershift ook voor andere motoren ontwikkelen nu dan de 2.0D. Lijkt me echt superfijn rijden met zo een bak.
Geplaatst: 28.08.2009 - 11:32
door volvov70r
Om nog even door te gaan op de 5 cylinder discussie...
Er ligt ook nog ergens een (wellicht al verouderde) twee liter vijf cylinder op de plank.
Voor mijn part verkleinen ze hem naar 1,8 liter met 2 turbo's.
Het aantal cylinders an sich zal toch niet doorslaggevend zijn voor het verbruik?
Geplaatst: 28.08.2009 - 13:01
door Maurice Pierik
Meer cilinders betekent meer draaiende delen en gewicht. Hierdoor heb je meer rendementsverliezen. Daarnaast is zo'n mooie 5 cilinder duurder dan een viercilindermotor.
Volvo is beslist niet de enige die met kleinere motoren met minder cilinders komt. Audi heeft onlangs een 1.2 motor gepresenteerd voor de A3 en op termijn komt BMW zelfs met driecilinders aan voor de 1- en 3-serie!
Ik denk dat we er echt serieus aan moeten wennen. Auto's die minder verbruiken worden in veel landen hevig gestimuleerd door overheden. Mensen zijn erg gevoelig voor hun portemonnee... vandaar al die kleine autootjes en hybridegevallen.
Geplaatst: 28.08.2009 - 14:00
door FLA
Wat zou zo'n motor met kleine cilinderinhoud op lpg doen? Doorgaans geldt hoe kleiner de cilinderinhoud hoe meer problemen. En zoals al eerder gemeld, wat doet zo'n motor bij > 200.000km?
Geplaatst: 28.08.2009 - 15:05
door ALF
Hehe eindelijk iemand die hetzelfde denkt als ik, hoe staat het met de duurzaamheid!
Geplaatst: 28.08.2009 - 15:14
door Frederik Welvaert
als je dat bij elke vernieuwing gaat afvragen denk ik dat je best nog even met je 480 blijft rijden en binnen een 5-tal jaar een S40 uit 2000 koopt ofzo...
edit:
De basis van deze motoren komt uit Japan, en daar hebben ze al jarenlange ervaring met kleine motoren met grote vermogens (Honda s2000 had een 2.0 met >200pk, een Celica uit '90 was ook leverbaar met een 2 liter motor met meer dan 200pk) Ik denk wel dat de techniek er 20 jaar later nog wel wat op vooruit gegaan is.
Duurzaamheid zou ik me geen zorgen om maken.
Geplaatst: 28.08.2009 - 18:03
door FLA
Ja dit model kom je inderdaad dagelijks tegen. Maar niet heus (of ze zijn allemaal naar België verscheept, ben er al 2 jaar niet geweest...).
Even terugkomen op het LPG-verhaal: kijk maar eens naar (met name Franse) auto's met een 1.4 of 1.6 onder de kap. Drama! Mijn ouders hadden een Octavia 1.6 op lpg. Deze stond zeer regelmatig bij de garage. LPG was er vanaf 0 km ingezet door hetzij PON of de dealer.
Tegen de tijd dat ik een XC60, of straks nieuwe S60, met deze motoren kan betalen zal de duurzaamheid zich hebben bewezen (zelfde geldt voor de VAG-groep met 1.4/1.6TFSI-motoren), dus ik ben heel benieuwd.
Geplaatst: 28.08.2009 - 19:22
door Frederik Welvaert
duurzaamheid op lpg kan inderdaad misschien een probleem vormen, daar wordt bij de ontwikkeling van motoren en de fijne techniek errond geen rekening gehouden. De zware oude blokken zat zoveel technologie niet op, die konden de lpg wel hebben. (de 2.0 op onze 940 heeft altijd perfect op lpg gelopen, bij de 1.8 in de S40 is het alleen maar drama)
Ik heb het eerder op duurzaamheid in het algemeen. Ik wou maar even meegeven dat er ervaring zat is met 2 liter motoren met veel vermogen. 1.4 en 1.6 is nog een compleet ander verhaal. Ikzelf zou echter met een gerust hart met een 1.4TFSI willen rijden. VAG kennende hebben ze er wel zorg genoeg aan besteed.
Geplaatst: 28.08.2009 - 20:26
door eddy3
4 cilinders i.p.v 5cil,ok,als het van Volvo zelf zou zijn.
Nu rest er bijna niks meer,dat van een Volvo een Volvo maakt!
Zeker niks voor mij.
Grtn Eddy
Geplaatst: 28.08.2009 - 20:41
door bart simpson
niets zweeds meer aan idd
Geplaatst: 03.09.2009 - 08:07
door Sorcerer
ppFreddy schreef:Johann schreef:menjo schreef:Dat zijn toch gewoon Ford Ecoboost motoren? Zou wel leuk zijn als die V6 ook komt, maar dan kun je gelijk de T6 schrappen denk ik.
Komt ook een Di SI6, ofwel de huidige T6 met directe inspuiting. Vermogen gaat dan over de 300 PK.
ik heb zelfs al (van een bron binnen Volvo zelf) horen zeggen dat er nagedacht wordt over nieuwe R modellen, hij sprak over een S60R, V60R (jawel, de V60 zou de V70 vervangen) en een XC60R. Vermogen zou richting de 400pk gaan.
Nieuwe R-modellen en zelfs een XC60R?
Hou dat eens goed bij voor ons en plaats een bericht als je meer weet!

Geplaatst: 03.09.2009 - 10:38
door BlackcurrantV70
Wie weet zetten ze het "blok" van de Prius ooit in een V70

Geplaatst: 04.09.2009 - 15:40
door Michael Oud
De Prius is op dit moment wel de best verkochte auto in Nederland. Misschien moeten ze dat maar doen dan.
Geplaatst: 04.09.2009 - 16:35
door euerw
met een CVT die niet vreemd is in een Volvo
