Zit er op de MY2010 XC60 nou wel of niet dat vernieuwde RTI?

De eerste generatie XC60
dickmans
2nd Gear member

sanco schreef:Juist. Weet iemand hoe dat zit met de Nederlandse versie?
btw: mooie kar !
zelfde verhaal, dvd wisselen met een volle bak njet,

ik stop de juiste dvd erin voordat ik ga inpakken
V70 D3 manual Limited Edition 2012 , Luxury Line, zilverkleurige dakrail, Afneembare trekhaak, Caspian Blue, Saga voor de zomer, Balder voor de winter.

XC60 2.4D DRIVe 175Pk 195pk Polestar, FWD Momentum
styling pack, 19"; Achilles
(zomer), 17";Segin (winter)
verwarmde voorstoelen, privacy glas, proffesional line, audio line, afn trekhaak, rear seat entertainment, Cosmic White,
dickmans
2nd Gear member

skerkmeester schreef:Thanks! Ik ga die sneeuwkettingen ook wel kopen ja. Dakdragers en een dakkoffer heb ik er wel gelijk bij gekocht.
Zit ook nog te denken aan de volgende accessoires: netjes aan de zijkant van de kofferbak, stalen rek in de kofferbak wat je weer omhoog kan klappen(soort hondenrek), fietsendragen van Volvo voor 2 of 3 fietsen, iPod docking in de middenarmsteun zo blijft er wat te wensen over he ;-)

Gaaf hoor, lekker rijden in de XC60! Geniet er van! Nou ja, ik kan sinds kort tenminste zeggen dat ik volgende maand hem heb staan :-) Wachten duurt lang....
heb van de week nog de spatlappen laten monteren, jawel de jaren 70 halfords accesoirres. Maar dus nu van volvo staat erg cool, sluiten fraai aan en hebben dezelfde zwarte kleur als de overige delen. en een zonnebril houder. Ik zou even wachten als ik jou was met de docking viua je iphone snoertje werkt het goed scheelt je 400 euri
V70 D3 manual Limited Edition 2012 , Luxury Line, zilverkleurige dakrail, Afneembare trekhaak, Caspian Blue, Saga voor de zomer, Balder voor de winter.

verwarmde voorstoelen, privacy glas, proffesional line, audio line, afn trekhaak, rear seat entertainment, Cosmic White,
sanco
5th Gear member

dickmans schreef:

ha ha, dat begrijp ik dickmans, maar ik bedoelde eigenlijk welke landen er standaard zijn gecombineerd, met andere woorden, als ik naar Oostenrijk wil moet ik evt thuis al de NL versie er uit halen en de DLD/oostenrijk versie er in leggen??
Heb me nooit gerealiseerd dat ik bij een evt. nieuwe met Volvo navi nog terug zou gaan verlangen naar een TT.... :) met andere woorden was nog niet goed geinformeerd.

Ook voor jouw wagen: mooie ride en veel plezier er mee!
Btw hoe staat het met jouw gemiddelde (werkelijke) verbruik?

@Skerkmeester: sterkte met het wachten, ook een dikke bak zeg!
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
dickmans
2nd Gear member

sanco schreef:
dickmans schreef:

ha ha, dat begrijp ik dickmans, maar ik bedoelde eigenlijk welke landen er standaard zijn gecombineerd, met andere woorden, als ik naar Oostenrijk wil moet ik evt thuis al de NL versie er uit halen en de DLD/oostenrijk versie er in leggen??
Heb me nooit gerealiseerd dat ik bij een evt. nieuwe met Volvo navi nog terug zou gaan verlangen naar een TT.... :) met andere woorden was nog niet goed geinformeerd.

Ook voor jouw wagen: mooie ride en veel plezier er mee!
Btw hoe staat het met jouw gemiddelde (werkelijke) verbruik?

@Skerkmeester: sterkte met het wachten, ook een dikke bak zeg!
Hoi Sanco,

Hierbij de opsomming met de landen die gecombineerd zijn:
Disc 1: oostenrijk, belgie,tjechie, denemarken, finland, duitsland, italie, liechtenstein, luxemburg, nederland, noorwegen, san marino, zweden, zwitserland, het vaticaan.

Disc2:
andorra, frankrijk, ierland, monaco, portugal, spanje, engeland(UK)

Disc 3: Andorra, belgie, denemarken, frankrijk, duitsland, liechtenstein, luxemburg, monaco, nederland , zwitserland

Disc 4:
albanie, oostenrijk, belarus, bosnie en herzegovina, bulgarije, croatie, tjechie, etsonia, duitsland, griekenland, hongarije, latvia, litouwen, macedonie, moldavie, montenegro, polen, roemenie, servie, slovak republic, turkije, ukraine

Je ziet er zit overlap van landen op de diverse discs, de logica ontbreekt me een beetje, kan hierover ook niks terug vinden.

vwb mijn verbruik, ik zit nu op echt verbruik op 1 op 13,5 na 3500km ik hoop dat dit nog wat beter wordt de opegegeven 1 op 16 ga ik niet halen ben ik bang.

skerkmeester
2nd Gear member

Is Nederland op disc 1 en 3 wel hetzelfde qua detailniveau? Duitsland staat zelfs op 3 discs zie ik.
XC60 Summum MY10 - D5 205pk - GT AWD
EV70S
3rd Gear member

Als een land erop staat is het compleet en dus dezelfde detail info op beide discs.

Ik moest afgelopen vakantie wisselen in Zweden maar heb daarna nooit meer gewisseld en het gaat prima.
MY2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid - Ice-White VERKOCHT
MY2012 Megane RS 265 CUP - Glacier Nacré
sanco
5th Gear member

dickmans schreef:Hierbij de opsomming met de landen die gecombineerd zijn:
Disc 1: oostenrijk, belgie,tjechie, denemarken, finland, duitsland, italie, liechtenstein, luxemburg, nederland, noorwegen, san marino, zweden, zwitserland, het vaticaan.

Disc2:
andorra, frankrijk, ierland, monaco, portugal, spanje, engeland(UK)

Disc 3: Andorra, belgie, denemarken, frankrijk, duitsland, liechtenstein, luxemburg, monaco, nederland , zwitserland

Disc 4:
albanie, oostenrijk, belarus, bosnie en herzegovina, bulgarije, croatie, tjechie, etsonia, duitsland, griekenland, hongarije, latvia, litouwen, macedonie, moldavie, montenegro, polen, roemenie, servie, slovak republic, turkije, ukraine

Je ziet er zit overlap van landen op de diverse discs, de logica ontbreekt me een beetje, kan hierover ook niks terug vinden.

vwb mijn verbruik, ik zit nu op echt verbruik op 1 op 13,5 na 3500km ik hoop dat dit nog wat beter wordt de opegegeven 1 op 16 ga ik niet halen ben ik bang.
Dank voor je volledige opsomming! met andere woorden, voor een wintersport rit naar Oostenrijk hoef je vanuit Nederland met disc 1 ingelegd niet te wisselen, maar loopt de rit naar de Franse Alpen via Zwitserland... dan wel. tenzij je vooraf disc 3 inlegt. Nou ja, het is niet zo zwart wit als dat ik uit eerdere posts had begrepen en daar ging het me voornamelijk om.
Wat dat verbruik betreft, het zal gezien de lage km stand nog wel iets beter kunnen worden, maar die 1 op 13,5 a 1 op 14 zal dus ongeveer een reeel getal zijn. Op zich vind ik dat nog niet eens zo slecht, gezien massa en frontaal oppervlak. (Ik vermoed dat het op de autobahn met zeg 140-150 nog wel substantieel hoger zal worden maar goed). Die 1 op 16 is een vrij theoretische waarde, trek daar maar 2 a 3 km vanaf en je zit dus goed.....
Veel veilige kms gewenst!
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
dickmans
2nd Gear member

skerkmeester schreef:Is Nederland op disc 1 en 3 wel hetzelfde qua detailniveau? Duitsland staat zelfs op 3 discs zie ik.
Ja detail niveau is hetzelfde, en als ik naar duistland wil welke van de 3 moet ik er dan instoppen, ik denk even testen met een heeeeeeeeeel klein dorpje in te voeren

bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

je gaat op iedere DVD het kleine dorpje wel vinden, je mist mogelijk het restaurant (en de additionele info erover)
Volvo for life
skerkmeester
2nd Gear member

@dickmans,
hoezo 400€ voor een docking? Het is volgens mij 40€ omdat het alleen maar gaat om een ipod houder. Er zit verder geen electronica aan, toch?

s

dickmans schreef:
skerkmeester schreef:Thanks! Ik ga die sneeuwkettingen ook wel kopen ja. Dakdragers en een dakkoffer heb ik er wel gelijk bij gekocht.
Zit ook nog te denken aan de volgende accessoires: netjes aan de zijkant van de kofferbak, stalen rek in de kofferbak wat je weer omhoog kan klappen(soort hondenrek), fietsendragen van Volvo voor 2 of 3 fietsen, iPod docking in de middenarmsteun zo blijft er wat te wensen over he ;-)

Gaaf hoor, lekker rijden in de XC60! Geniet er van! Nou ja, ik kan sinds kort tenminste zeggen dat ik volgende maand hem heb staan :-) Wachten duurt lang....
heb van de week nog de spatlappen laten monteren, jawel de jaren 70 halfords accesoirres. Maar dus nu van volvo staat erg cool, sluiten fraai aan en hebben dezelfde zwarte kleur als de overige delen. en een zonnebril houder. Ik zou even wachten als ik jou was met de docking viua je iPhone snoertje werkt het goed scheelt je 400 euri
dickmans
2nd Gear member

Je hebt gelijk staat voor 40 euri in de prijslijst, maar een interface kost 460, bij de base performance.

Dagobert
1st Gear member

Even terugkomend op het forum topic: ja de nieuwe RTI zit erin en maak t mij werkelijk volkomen gek!!!
Van deze optie heb ik werkelijk spijt dat ik die erin heb genomen.
Ik heb nog nooit zo'n slecht navigatie systeem meegemaakt.
Ik heb vele verschillende gehad (inbouw, en extern) en op alle viel iets aan te merken, maar de RTI slaat alles:
- hij/zij praat veeeeeeeeel te veel
- de RTI plant bijna nooit de snelste/beste route
- de RTI stuurt je soms de snelweg af om je er vervolgens meteen weer op te sturen.
etc etc ...
Nee echt: laat deze optie maar zitten!!
Richard V70
1st Gear member

Ik moet mijn xc60 nog bestellen en vroeg mij af of iedereen deze ervaring herkent/deelt?
v70 2.4 140 pk edition II - 2003 - 235.000 km
EV70S
3rd Gear member

Nee, ik ben het er niet mee eens. Ik heb nu ruim 3 jaar RTI in mijn V70 gehad en tussendoor systemen van anderen gezien waaronder Toyota, BMW, Audi/VW alsmede TomTom en Garmin.

TomTom en Garmin (of Volvo Mobile) werken best als software/apparaat maar bediening is tov RTI voor mij een grote misser. Ook dat ding elke keer meenemen is niet fijn, laat de RTI maar lekker zakken.

Andere vaste systemen soms beter, BMW heeft op bepaalde modellen een MUTE knop voor de navi zitten, dat is heel mooi. Meestal ken ik 90% van de weg al.

Toch wil ik geen portable Volvo of ander systeem in mijn Volvo, lijkt met bij de XC60 vrijwel zelfde idee al zit het scherm nu wel in het dashboard en staat er bovenop een ander unitje.

Ja de route is lang niet altijd optimaal, als ik de weg ken gebruik ik het ding toch niet. Snelweg af en op komt voor maar nogmaals, meeste wegen ken ik en als het een keer gebeurt heb je weer een af- en oprit kunnen nemen, soms best leuk (als er een bocht in zit....).

Al met al voor mij niet zo'n slechts systeem!
MY2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid - Ice-White VERKOCHT
MY2012 Megane RS 265 CUP - Glacier Nacré
skerkmeester
2nd Gear member

Dagobert, dus je kunt het geluid van het praten niet aanpassen? Dat zou toch raar zijn? Zo'n beetje standaard op de meeste navi's dacht ik zelf.
V70 D5 Ed. II Geartronic
3rd Gear member

Ik heb ook RTI in mijn XC60 en ben er zeer tevreden over, zowel qua routes als qua bediening. Het zal best zo zijn dat af en toe niet de meest (intuïtief) logische route wordt gekozen, maar je komt wel op je bestemming. Als je de weg al weet hoef je geen navigatie te gevruiken, of in elk geval niet de aanwijzingen te volgen.

Ik heb geen ervaring met andere systemen, anders dan de HU-1205, maar ik vind het systeem simpel te bedienen. Even wennen aan het pookje achter het stuur, maar vervolgens kun je het eenvoudig bedienen, met beide handen aan het stuur.

Bovendiken staat het veel mooier dan geen RTI in het dashboard en is een los systeem, dat overigens ook voordelen heeft (goedkoper, vaker updates etc.), lelijk in de auto.

Ik ben dus erg blij met de optie en kan hem zeker aanraden. Het was al een goed systeem, maar na de update is het helemaal prima.

Je kunt het geluidsniveau wel aanpassen. Zowel in het menu, als wanneer er een aanwijzing wordt gegeven. Dat laatste kan met de volumeknop.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

de XC60 navi wijkt nauwelijks af van de eerdere systemen, kan me daardoor het genoemde falen niet goed voorstellen
Volvo for life
Dagobert
1st Gear member

Ik heb de navigatie vooral voor mijn vrouw ..... :P
en voor de file meldingen.
Het geluid kun je aan passen: wel of geen geluid. Je kunt haar niet minder laten praten ... alleen niet praten of veeeeeeel te veel praten.

Ik heb al een paar keer een vergelijk gemaakt met mijn, elcheapo, MyWay (gekocht bij Ibood.nl voor 79 Euro) en de RTI. De RTI geeft zeer vaak de langere, minder logische route ..... Ben ik niet blij mee. Daarvoor is het systeem te duur!!
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

kloppen je routeinstellingen dan wel?
Volvo for life
dickmans
2nd Gear member

Heb nu een week of 4 ervaring met de RTI in de xc60 my 2010 en moet Dagobert deels gelijk geven. ze praat veel en de routes zijn soms wat ondoorgrondelijk , je moet zelf dus ook even logisch blijven nadenken. wat echt een drama is is de TMC functie die geeft je alternatieve routes die echt veel langer zijn dan de files die je kunt omzeilen, ben al een paar keer de boot mee ingegaan dus dat gebruik ik niet meer. Ook de kaarten zijn verouderd, hij geeft flitspalen weer die er al zeker 2 jaar niet meer staan (ring a'dam, a9 amstelveen. Dat moet echt beter voor het geld wat ze er voor vragen

Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”