Pagina 2 van 2

Geplaatst: 06.09.2009 - 22:17
door EV70S
Ik denk dat je zoiets alleen moet doen als je het in een vorm van overleg doet met je Volvo (sub)dealer zodat je bij grote problemen binnen fabrieksgarantie met een gerust hart binnen kunt stappen.

Verder neem je een hoger risico waarvoor je ook de nodige besparingen hebt en is het zakelijk ivm bijtelling etc. al helemaal geen slim alternatief.

Toch vrijwel gelijk aan kopen bij een handelaar etc.

Wil je op en top service, garantie, coulance en alles 'kostenloos', betaal dan (iets) meer bij de NL dealer.

Geplaatst: 18.09.2009 - 18:12
door lemmer
bart simpson schreef:
daag407welkomV70 schreef:bart ik begrijp je standunt absoluut niet,
maar laten we deze discusie maar sluiten.
en er beiden maar onze eigen gedachten over houden.
je vind het dus de normaalste zaak van de wereld om garanties te gaan claimen bij een ander dan de leverancier, daar snap ik weer niets van, ik stuur je dan ook weg als je niet bereidt bent om de niet verhaalbare kosten te willen betalen (en dat weiger jij dan weer te begrijpen).
Er zijn hier iig voldoende forummers die het wel begrijpen
Bart,

Ik denk dat het een hoop duidelijkheid geeft als je aangeeft waar de kosten van garantie naartoe gaan. In onze branche is het zo dat we in ieder geval de garantieonderdelen vergoeden, bijkomende kosten zoals uren, vervanging e.t.c. liggen toch bij klant. Dat we daar dan wisselend mee omgaan hangt sterk af van de klantenrelatie.... maar is zuiver "goodwill".

Is het zo dat de dealers bij toekennen van garantie ook alle uren krijgen vergoed? of werkt men met vastgestelde uren.

In het geval van de VAG policy heeft het Europese hof uitspraak gedaan, dat ze verplicht zijn zich aan de door zichzelf gestelde garantieverplichting moeten voldoen, al komt de auto uit een ander land.

Het is typisch Nederlands om aante nemen dat de koper zich alle rechten kan toekennen.

Geplaatst: 18.09.2009 - 19:14
door bart simpson
Onderzoekkosten zijn zeer beperkt verhaalbaar, voor garantiezaken krijg je een een minimale vergoeding qua tijd en onderminimale vergoeding qua arbeidsloon, de delen zijn het probleem niet echt, garantiezaken kunnen op die manier wel een schip van bijleggen worden.... het "eisen" van garanties en gratis vervangend vervoer mag men van mij bij de buitenlandse leverancier doen.

Geplaatst: 19.09.2009 - 09:25
door lemmer
Bart,

Ik begrijp het, hetzelfde als in andere branches. Probleem is vaak het "eisen". De muziek zet de toon.
Zullen die mensen nou enig besef hebben wat een economie is?

Geplaatst: 19.09.2009 - 09:33
door FLA
Beetje off-topic inmiddels...