Geen continu-stroom volvo 440 (1994)

Alles over de 440 / 460
Gebruikersavatar
Gittan123
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 19.07.2009 - 16:59
Locatie: Zeist

ok. Hoe los ik dat massaprobleem op:p Loopt er een kabeltje ergens naar het chassis ofzo? ik heb geen idee
Volvo 440, BJ 1994 (phase 2)
Opties: weinig
222500 km
(Verkocht)


Volvo 440, BJ 1995.
Opties: airco, elek. ramen, half lederen bekleding etc.
172000 km
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

"als ik die aansluit op de CPV doet ie het"

afhankelijk van hoe je dat hebt gedaan... ;)
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
Gittan123
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 19.07.2009 - 16:59
Locatie: Zeist

Dat is gewoon een directe plus draad vanaf de accu, zonder iets er tussen. Die heb ik in het middelste gat van de CPV gedaan (de rood bruine draad), dit was volgens eerdere berichten de constante stroom.
Volvo 440, BJ 1994 (phase 2)
Opties: weinig
222500 km
(Verkocht)


Volvo 440, BJ 1995.
Opties: airco, elek. ramen, half lederen bekleding etc.
172000 km
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Probeer eens de originele stekker te onderbreken? Nu zet je namelijk ook stroom op de draad die daarna nog een extra 12V-bron krijgt wanneer je op contact schakelt. Weet niet of dat helemaal goed hoort te gaan.

Haal de stekker los en verwijder enkel de roodbruine draad uit het stekkerblokje (let wel, cabinezijde, niet dashboardzijde!). Koppel deze nu aan de constante plus. Je zou nu een situatie moeten hebben waarbij je de constante plus gebruikt met de originele aarde en waarbij de geschakelde plus niet meer aangesloten is.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
Gittan123
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 19.07.2009 - 16:59
Locatie: Zeist

Ontzettend bedankt!
Het is gelukt, eerst de constate plus uit het blokje doorgeknipt en daarna de plusdraad die direct vanuit de accu komt op die plek ingeplugt. Nu werkt het weer.
Volvo 440, BJ 1994 (phase 2)
Opties: weinig
222500 km
(Verkocht)


Volvo 440, BJ 1995.
Opties: airco, elek. ramen, half lederen bekleding etc.
172000 km
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Fijn om te horen maar ik zou als ik jou was wel eens een keer flink gaan grabbelen en in alle hoeken en gaten kijken wat er allemaal mee is geknoeid. Dit is natuurlijk geen nette oplossing en het werkt al helemaal niet voor de andere constante stroomgebruikers zoals je cabineverlichting, je uurwerk en je radio.
Ergens, op /een/ plek is er iets tussen de bedrading geplaatst dat de constante stroom afsluit en pas toestaat na schakeling op contact; mogelijk ook sluipverbruik geweest o.i.d.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
Gittan123
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 19.07.2009 - 16:59
Locatie: Zeist

ja klopt, ga er ook nog eens goed naar kijken. Maar ben alang blij dat dit tijdelijk even goed werkt.
Volvo 440, BJ 1994 (phase 2)
Opties: weinig
222500 km
(Verkocht)


Volvo 440, BJ 1995.
Opties: airco, elek. ramen, half lederen bekleding etc.
172000 km
Gebruikersavatar
Live4Volvo
3rd Gear member
Berichten: 351
Lid geworden op: 11.02.2008 - 19:37
Locatie: Molenhoek
Contacteer:

Zark3 schreef: ...en je radio...
Ik weet niet hoe het bij jou zit Zark3 maar bij mij kan de radio niet aan
zonder hem op het contact te zetten. Is de gele draad bij jou soms met de rode verbonden?(Achter de radio. Even uitgaande van de standaard kleuren)
Volvo 460 1.8i - 1996 R.I.P.
BMW 316i 1.8i - 1986 verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995 Verkocht
Porsche 944 2.5i - 1984 Verkocht
Ford Mondeo 1.8i 16v - 1996 Ingeruild
Suzuki GSX 600 F 0.6 - 1992 Verkocht
Volvo S40 2.4 - 2004 Ingeruild
Volvo V50 D2 - 2011
Volvo 340 1.4 GL - 1992
Volvo 340 1.4 GL - 1991Verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995
Volvo 440 1.8i - 1996
Volvo V70 2.4T - 2003
Suzuki GSX650F 0.65 - 2009
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Je radio kan weliswaar niet aan zonder contact, maar de aansluiting beschikt wel over een constante stroom-aansluiting (geheugen voorkeuze-zenders...). Zonder deze constante stroom vergeet de radio na het afzetten van de motor telkens zijn presets.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
Live4Volvo
3rd Gear member
Berichten: 351
Lid geworden op: 11.02.2008 - 19:37
Locatie: Molenhoek
Contacteer:

ja, daar heb je dan ook wel weer gelijk in....
Volvo 460 1.8i - 1996 R.I.P.
BMW 316i 1.8i - 1986 verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995 Verkocht
Porsche 944 2.5i - 1984 Verkocht
Ford Mondeo 1.8i 16v - 1996 Ingeruild
Suzuki GSX 600 F 0.6 - 1992 Verkocht
Volvo S40 2.4 - 2004 Ingeruild
Volvo V50 D2 - 2011
Volvo 340 1.4 GL - 1992
Volvo 340 1.4 GL - 1991Verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995
Volvo 440 1.8i - 1996
Volvo V70 2.4T - 2003
Suzuki GSX650F 0.65 - 2009
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”