Pagina 2 van 2
Geplaatst: 22.09.2009 - 10:43
door denkweb
Mijn volvo s80 schreef:Nou ik heb hetzelfde probleem.Alleen bij mij zijn alle 4 banden nieuw ( Michelin Energy Saver).In juli gemonteerd.Na uitlijnen auto ging weer naar rechts.Terug naar garage opnieuw uitgelijnd volgen aanwijzingen van Volvo dealer in Breda.Auto ging wel minder naar rechts maar dat is nog steeds probleem,Alle draagarmen zijn goed ook schokbrekers.Ze konden niets gek vinden bij ophanging.Het is wel zo dat ik iets hoor rammelen aan rechte zijde van auto maar niemand kan vinden wat het probleem is.Volgens mij is het gewoon zo een Volvo probleem.Iets anders kan ik niet verzienen.
Rammel, toplager van de verpoot wellicht??
Geplaatst: 22.09.2009 - 13:34
door Mijn volvo s80
Nou ze hebben steunlager veerpoot vervangen.Oude was nog goed.En het wordt maar erger.Wat betreft toplagger ,wat bedoel je precies. Bedoel je wiellager die boven da ophanging zit of iets anders.Ik heb bij
www.volvo-parts.nl gekeken maar wat jij beschrijft kon ik niet vinden.
Geplaatst: 22.09.2009 - 21:37
door toppertje
denkweb schreef:
Rammel, toplager van de verpoot wellicht??
of het rechter stabilisatorstangetje
Geplaatst: 25.09.2009 - 10:10
door sportfan27
Zo , even een paar dagen niet gekeken in het topic haha....
Ik ga mij niet mengen in de discussie over wel of geen winterbanden , dat moet iedereen voor zichzelf weten.
De situatie bij mij is als volgt:
De Vredestijn winterbanden zaten nieuw onder de auto toen ik hem kocht , aangezien ik niet op wintersport ga en niet in streken kom waar ze verplicht zijn heb ik besloten om ze lekker op te rijden , ze slijten idd sneller in de zomer maar who cares ......
Als ze op zijn gooi ik er een goede set zomerbanden onder waar ik lekker heel het jaar op rijd zoals ik altijd gedaan heb en nooit problemen mee heb gehad , de banden maken idd wel wat herrie maar dat neem ik voor lief, ook zitten ze goed gemonteerd ( richting )
Wat betreft het trekken naar rechts met optrekken , zoals ik al eerder schreef is dit niet zo vreemd met voorwiel aangedreven auto,s met veel koppel, dit is niet zo bij elke auto maar bij sommige wel ( in verschillende autobladen en programma,s gezien )
Dit kan te maken hebben met het verschil in lengte van de aandrijfassen waardoor de auto of naar links of naar rechts wil.
Ik zeg niet dat dit bij de S80 ook zo is maar het is een optie , het kan ook een schade auto zijn geweest ( al zegt de dealer van niet ) , wat het ook is maakt eigenlijk niet uit, de auto rijd voor mij nu weer acceptabel.