Diesel
D (126 pk)
2.4D (163 pk)
D5 (185 pk)
D (130 pk) geartronic
2.4D (163 pk) geartronic
"D5" is de benaming voor de krachtigste diesel, nu dus voor de 205pk, DRIVé is de schoonste van de reeks, een 1.6D is dat op de V70, de 2.4D is dat op de XC60AlexV70 schreef:Waarom is mij ook "niet" geheel duidelijk. Men wilde waarschijnlijk de naam D5 behouden voor de 185 PK.[/i]
Toch een beetje logica.bart simpson schreef:"D5" is de benaming voor de krachtigste diesel, nu dus voor de 205pk, DRIVé is de schoonste van de reeks, een 1.6D is dat op de V70, de 2.4D is dat op de XC60
ben ik met je eens, men houdt star vast aan D5 voor de topper van de reeksAlexV70 schreef:Toch een beetje logica.bart simpson schreef:"D5" is de benaming voor de krachtigste diesel, nu dus voor de 205pk, DRIVé is de schoonste van de reeks, een 1.6D is dat op de V70, de 2.4D is dat op de XC60
Maar een andere "naam" verzinnen kan toch niet zo moeilijk zijn? :?
Paul, je wenst me wel iets toe zeg :shock:Paul-S70R schreef:Beste ed...
Je zal het gaan meemaken!
Zal nog even de verschillen opsommen...
Roetcat. af fabriek € 1500.-
Andere EGR (nog meer uitlaatgassen)
Wervelklep
Carterventilatie
Warmtewisselaar
Nieuwere (gevoeligere) Turbo (is nu volledig electrisch aangestuurd) die niet te reviseren is en ongeveer €1100.- kost excl. montage!
Mijn S60 is van September 2006 met nu 175.000km op de klok.
Al deze extra's zitten volgens mijn dealer niet op het oude type.
Hij adviseerde mij deze dan ook te kopen.
Dit verhaal geldt niet alleen voor volvo hoor!
Paar voorbeelden van té milieubewust bouwen..
Toyota/Lexus 2.2 d-cat 177pk (na 180.000 volledige revisie!)
VW/Audi 2.0tdi 170pk
Toe maar......Paul-S70R schreef:Heb overigens een optie op een V70 D5 Summum geartronic van 2004 mj 2005. Donker grijs van kleur met veeeeel opties..!
Doe je nu ook maar dan in leeftijd.Paul-S70R schreef:En over de inruil...
Ja je hebt gelijk maar de S is minder waard dan de V..
En.. ik heb geen zin om 5 á 6 bij te betalen.