Frankrijk, volvo-land !!
- maastrichtv70
- 1st Gear member
- Contacteer:
ik hoor het wel mocht het nodig zijn! 

Volvo V70 2.4i 5cil. 170pk, mobility line, comfortline, 16inch velgen, spoiler, park assist, december 2001, 140.000 km
Volvo v40, 1.9D europa, september 1999
Volvo v40, 1.9D europa, september 1999
- Paul
- Geartronic member
Klant van mij had dit met een 3 jaar oude Passat. Had bij Milou geen vermogen meer etc etc... maar ze wisten in Frankrijk echt niet wat ze met een VW aan moesten... Dus het komt ook bij andere merken voor 

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Peter
- 7th Gear member
- Contacteer:
En dat zijn allemaal Volvo-dealers?
Dat ze kunnen bestaan? Ik kom nu al enkele jaren in Frankrijk, maar de Volvo's met frans kenteken kan ik werkelijk op één hand tellen. Zeker nieuwere modellen zie je nauwelijks.
Dat ze kunnen bestaan? Ik kom nu al enkele jaren in Frankrijk, maar de Volvo's met frans kenteken kan ik werkelijk op één hand tellen. Zeker nieuwere modellen zie je nauwelijks.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
 Mijn Flickr foto's
- Theo V70
- 6th Gear member
Wat 'n verhaal... Blij dat ik de ellende dit jaar vóór de vakantie in NL had gehad.
In het navigatiesysteem van de HU1205 staan ook de adressen van Volvo dealers geprogrammeerd (Ook in de andere RTI's???)
In de Tom-Tom die ik van mijn broer had geleend tijdens de vakantie had hij de Opel dealers in Duitsland en Tsjechië geladen (zou ik ook doen als ik in zo'n Opel reed als hij...). Moet vast ook kunnen met Volvo dealers in Fr.
Tip voor de volgende keer:
Een belletje naar Volvo assistence had je ook aan de adressen van Volvo dealers in FR. kunnen helpen.
In het navigatiesysteem van de HU1205 staan ook de adressen van Volvo dealers geprogrammeerd (Ook in de andere RTI's???)
In de Tom-Tom die ik van mijn broer had geleend tijdens de vakantie had hij de Opel dealers in Duitsland en Tsjechië geladen (zou ik ook doen als ik in zo'n Opel reed als hij...). Moet vast ook kunnen met Volvo dealers in Fr.
Tip voor de volgende keer:
Een belletje naar Volvo assistence had je ook aan de adressen van Volvo dealers in FR. kunnen helpen.
EX40 SMER, Ultimate bj 2024, Bright Dusk, Tailored Wool, Pixel led, etc.
C70 Summum Tourer T5 bj 2011, Flamenco Red Pearl, Luxury line, Comfort pack, Smart Top, RV-camera, 18' Morpheus z, 17' Sadira w
244 DL jubileum bj 14/04/1977 Ljusgrå
XC40 T5 recharge, bj 2020, Christal White. R-design
240 GL bj 1990, Mellanblå
Amazon P130 - 121 bj 1964, Sahara Geel
V70 2.4 170 PKbj 2004, Edition 1, Nautic Blue Pearl
V40 2.0 i bj 2003, Europa Sports Exclusive
C70 Summum Tourer T5 bj 2011, Flamenco Red Pearl, Luxury line, Comfort pack, Smart Top, RV-camera, 18' Morpheus z, 17' Sadira w
244 DL jubileum bj 14/04/1977 Ljusgrå
XC40 T5 recharge, bj 2020, Christal White. R-design
240 GL bj 1990, Mellanblå
Amazon P130 - 121 bj 1964, Sahara Geel
V70 2.4 170 PKbj 2004, Edition 1, Nautic Blue Pearl
V40 2.0 i bj 2003, Europa Sports Exclusive
- nootje63
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Aan volvo dealers heb je niet veel in dit geval. De ANWB werkt alleen met door hun geselecteerde garages in de regio's. Dit zijn geen merkgarages. Je hebt hierin als consument dus niks te kiezen, de ANWB bepaald. Het zijn garages waar ze afspraken mee hebben omtrent snelheid van dienstverlening en eerlijke prijzen. Op zich heel begrijpelijk, maar in mijn geval weinig doeltreffend.
Viva la France !
Viva la France !
Arno
V70 T5 geartronic 2002. G3, Nautic Blue Pearl, fully loaded...
-
- 3rd Gear member
Toch snap ik niet dat dat de ANWB 'm niet naar een Volvo dealer brengt - nu draaien ze voor 't transport. Balen joh. Een volgende keer even goed op een rijtje zetten waar je wel / niet voor verzekerd bent, kan nooit kwaad, maarja, lekkere tip als mosterd na de maaltijd. Zelf ben ik voor dit soort zaken via ANWB EN autoverzekerin verzekerd, heb geen zin in gedoe, ook omdat anwb of reisverzekeraar niet altijd kan leveren. Dan maar beetje dubbel verzekerd.
V70 - 140pk - 2003
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
ze weten in Frankrijk al niet wat ze met een defecte Renault aan moeten, wat een butlandPaul schreef:ze wisten in Frankrijk echt niet wat ze met een VW aan moesten... Dus het komt ook bij andere merken voor
-
- 2nd Gear member
Deze zomer had ik in Frankrijk een Frans autotijdschrift gekocht, waarin de SAV (Service Apres Vente ofte dienst na verkoop) van de verschillende merken beoordeeld werden. Volvo scoorde zeer slecht, voornamelijk door het erg beperkte dealernetwerk. De auto's zelf scoorden gelukkig wel goedPeter schreef:En dat zijn allemaal Volvo-dealers?
Dat ze kunnen bestaan? Ik kom nu al enkele jaren in Frankrijk, maar de Volvo's met frans kenteken kan ik werkelijk op één hand tellen. Zeker nieuwere ,odel;len zie je nauwelijks.

-
- 2nd Gear member
Mijn neef had ooit in Frankrijk een probleem met de ruitenwissers van zijn Saab 900 (1e type). De lokale garages wilden hem niet helpen: Saab trop compliqué. (Nu heeft de 900 een niet zo standaard tuitenwisser mechaniek, maar ik had dat zonder echte auto-sleutel ervaring in een half uurtje gefixed).bart simpson schreef:ze weten in Frankrijk al niet wat ze met een defecte Renault aan moeten, wat een butlandPaul schreef:ze wisten in Frankrijk echt niet wat ze met een VW aan moesten... Dus het komt ook bij andere merken voor
- Peter
- 7th Gear member
- Contacteer:
Welke les trekken we hieruit?
- Goed verzekeren
- Niet meer naar Frankrijk op vakantie met onze Volvo
- Goed verzekeren
- Niet meer naar Frankrijk op vakantie met onze Volvo
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
 Mijn Flickr foto's
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
ze beginnen in frankrijk niets eens aan een klein klusje, ze laten een auto gewoon staan dan wordt hij bij gebrek aan diagnose na een week wel gerepatrieerd, voor zover ik weet wordt geen enkel merk uitgezonderd, (dus ook Peugeot, Citroen en Renault niet!)
- PeerTronic
- 4th Gear member
Mensen, wees eens wat verdraagzamer en vergroot dit soort akkefietjes niet uit. Dit kan je ook overkomen in een ander land en zelfs in Nederland. Maar bedenk zelf eens hoe de gemiddelde Nederlander overkomt met zijjn caravan vol met aardappelen en ingeblikte gehaktballen. Sommigen weten niet eens Zuid Frankrijk aan te wijzen op de kaart, weten er alleen te komen met een TomTom.Black 2.4T awd schreef:Wat een verhaal, daarom ga ik nu niet naar Frankrijk. Prachtig land, alleen de inwoners daar kun je niks mee. Ik kwam in Oostenrijk erachter dat mijn zoon met de laatste tankbeurt aan de autobahn, de tankdop er niet op had gedraait.Het rubberen koordje was kapot. Maar bij een Volvo dealer een nieuwe tankdop besteld. Vrijdag langs geweest en kon maandag weer komen voor de nieuwe tankdop. Wat bleek ze hadden er drie besteld, allen voor een V70 maar wel verschillende nummers. De goede zat erbij en ik kreeg ook nog 15% korting.
Leer de taal!
Ik heb geen probelemen in Frankrijk met mijn Volvo en ook de ANWB heeft me met mijn alarm keurig geholpen en door verwezen naar een dichtsbijzijnde Volvo dealer, die uiteindelijk heel vriendelijk alles telefonisch heeft opgelost.
Ik geef toe, dit verhaal is irritant. Maar waar zit het grootste probleem? ANWB, tussenpersoon en verzekeringsmaatschappij! Probeer je eens te verplaatsen in de situatie als een Fransman met z'n renaultje bij de Volvo dealer in Nederland komt.....
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
- Peter
- 7th Gear member
- Contacteer:
Dubbel verzekeren biedt geen enkele garantie. Verzekeringen schuiven de verantwoordelijkheden naar de andere partij, over jouw rug.JJDD schreef:Toch snap ik niet dat dat de ANWB 'm niet naar een Volvo dealer brengt - nu draaien ze voor 't transport. Balen joh. Een volgende keer even goed op een rijtje zetten waar je wel / niet voor verzekerd bent, kan nooit kwaad, maarja, lekkere tip als mosterd na de maaltijd. Zelf ben ik voor dit soort zaken via ANWB EN autoverzekerin verzekerd, heb geen zin in gedoe, ook omdat anwb of reisverzekeraar niet altijd kan leveren. Dan maar beetje dubbel verzekerd.
 Mijn Flickr foto's
 Mijn Flickr foto's
- Frenk
- 3rd Gear member
Beste mensen,
Ik ga al jaaaaaaaaaaaren naar Frankrijk en het is mijn derde Volvo.
Volvogarages zijn er inderdaad niet veel, maar wel voldoende.
Mocht deze Volvo direct naar een dichtsbijzijnde Volvogarage gebracht zijn was het leed half zo erg geweest
De mentaliteit van een Fransman echter kennende en de taal misschien niet machtig zal ook wel voor irritaties hebben gezorgd.
Maar het blijft wel een mooi land hé
Mocht deze Volvo direct naar een dichtsbijzijnde Volvogarage gebracht zijn was het leed half zo erg geweest
De mentaliteit van een Fransman echter kennende en de taal misschien niet machtig zal ook wel voor irritaties hebben gezorgd.
Volvo C70 (MY 07) 2.4 Summum BSR
Volvo C30 (MY 09) 1.6 D
Volvo C30 (MY 09) 1.6 D
- nootje63
- 2nd Gear member
- Contacteer:
De taal meer dan voldoende machtig, maar nogmaals, het was de ANWB die bepaalde waar de auto naar toe ging, niet ik. Verder ben ik het met je eens dat ze hem naar een volvo garage hadden moeten brengen, maar dat zat kennelijk niet in hun beleid. (korstbijzijnde was 60 km verderop en die had geen tijd volgens de ANWB)Frenk schreef:Beste mensen,
Arno
- skerkmeester
- 2nd Gear member
PeerTronic schreef:Mensen, wees eens wat verdraagzamer en vergroot dit soort akkefietjes niet uit. Dit kan je ook overkomen in een ander land en zelfs in Nederland. Maar bedenk zelf eens hoe de gemiddelde Nederlander overkomt met zijjn caravan vol met aardappelen en ingeblikte gehaktballen. Sommigen weten niet eens Zuid Frankrijk aan te wijzen op de kaart, weten er alleen te komen met een TomTom.Black 2.4T awd schreef:Wat een verhaal, daarom ga ik nu niet naar Frankrijk. Prachtig land, alleen de inwoners daar kun je niks mee. Ik kwam in Oostenrijk erachter dat mijn zoon met de laatste tankbeurt aan de autobahn, de tankdop er niet op had gedraait.Het rubberen koordje was kapot. Maar bij een Volvo dealer een nieuwe tankdop besteld. Vrijdag langs geweest en kon maandag weer komen voor de nieuwe tankdop. Wat bleek ze hadden er drie besteld, allen voor een V70 maar wel verschillende nummers. De goede zat erbij en ik kreeg ook nog 15% korting.
Leer de taal!
Ik heb geen probelemen in Frankrijk met mijn Volvo en ook de ANWB heeft me met mijn alarm keurig geholpen en door verwezen naar een dichtsbijzijnde Volvo dealer, die uiteindelijk heel vriendelijk alles telefonisch heeft opgelost.
Ik geef toe, dit verhaal is irritant. Maar waar zit het grootste probleem? ANWB, tussenpersoon en verzekeringsmaatschappij! Probeer je eens te verplaatsen in de situatie als een Fransman met z'n renaultje bij de Volvo dealer in Nederland komt.....
Leer de taal?? Nooit gehoord van Engels? Zelfs de 'geschoolde' Fransman heeft geen enkele kennis van een andere taal! Schandalig!
Schitterend land hoor, echt! Maar na een AANTAL van dit soort akkefietjes meegemaakt te hebben past dit verhaal gewoon in het beeld wat, behalve Frankofielen, het gros van Nederland heeft van Frankrijk; Chauvinisten! (in het Frans, dat dan weer wel

XC60 Summum MY10 - D5 205pk - GT AWD
- Frenk
- 3rd Gear member
Ik begrijp volkomen de frustraties hoor.
Dit jaar heeft een Franse trut haar deur in de flank van mijn Volvo geduwd en heeft mij nadat ik haar attent maakte op de schade, mij staan uitlachen.
Tjonge zei ze en wat ga je nu doen? De politie bellen...ze zullen lachen! Dat is geen schade...dat is hier normaal :shock:
Ik heb geeist dat ze een Europees aanrijdingsformulier invulde, maar nu zegt de Franse verzekering dat ze alle verantwoordelijkheid afwijst.
En wie kan verdorie opdraaien voor de kosten?
Ik dus...
Dit jaar heeft een Franse trut haar deur in de flank van mijn Volvo geduwd en heeft mij nadat ik haar attent maakte op de schade, mij staan uitlachen.
Tjonge zei ze en wat ga je nu doen? De politie bellen...ze zullen lachen! Dat is geen schade...dat is hier normaal :shock:
Ik heb geeist dat ze een Europees aanrijdingsformulier invulde, maar nu zegt de Franse verzekering dat ze alle verantwoordelijkheid afwijst.
En wie kan verdorie opdraaien voor de kosten?
Ik dus...

Volvo C70 (MY 07) 2.4 Summum BSR
Volvo C30 (MY 09) 1.6 D
Volvo C30 (MY 09) 1.6 D
- skerkmeester
- 2nd Gear member
balle voor je man! Echt aso!
XC60 Summum MY10 - D5 205pk - GT AWD
-
- 3rd Gear member
Dat valt reuze mee hoor, en is wettelijk tegenwoordig geregeld. Daarnaast weten ze niet eens (tenzij je het zelf zegt) dat je een andere verzekering hebt. En heb zelf de positieve ervaring dat de reisverzekering wel een vervangende auto kon regelen, terwijl de anwb niets beschikbaar had (hoogseizoen).Peter schreef:Dubbel verzekeren biedt geen enkele garantie. Verzekeringen schuiven de verantwoordelijkheden naar de andere partij, over jouw rug.JJDD schreef:Zelf ben ik voor dit soort zaken via ANWB EN autoverzekerin verzekerd, heb geen zin in gedoe, ook omdat anwb of reisverzekeraar niet altijd kan leveren. Dan maar beetje dubbel verzekerd.
Je blijft afhankelijk van mensen (bij de anwb, reisverzekering, de lokale garages), dus nergens 100% garantie.
V70 - 140pk - 2003