Geplaatst: 22.09.2009 - 15:29
ik hoor het wel mocht het nodig zijn! 

Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
ze weten in Frankrijk al niet wat ze met een defecte Renault aan moeten, wat een butlandPaul schreef:ze wisten in Frankrijk echt niet wat ze met een VW aan moesten... Dus het komt ook bij andere merken voor
Deze zomer had ik in Frankrijk een Frans autotijdschrift gekocht, waarin de SAV (Service Apres Vente ofte dienst na verkoop) van de verschillende merken beoordeeld werden. Volvo scoorde zeer slecht, voornamelijk door het erg beperkte dealernetwerk. De auto's zelf scoorden gelukkig wel goedPeter schreef:En dat zijn allemaal Volvo-dealers?
Dat ze kunnen bestaan? Ik kom nu al enkele jaren in Frankrijk, maar de Volvo's met frans kenteken kan ik werkelijk op één hand tellen. Zeker nieuwere ,odel;len zie je nauwelijks.
Mijn neef had ooit in Frankrijk een probleem met de ruitenwissers van zijn Saab 900 (1e type). De lokale garages wilden hem niet helpen: Saab trop compliqué. (Nu heeft de 900 een niet zo standaard tuitenwisser mechaniek, maar ik had dat zonder echte auto-sleutel ervaring in een half uurtje gefixed).bart simpson schreef:ze weten in Frankrijk al niet wat ze met een defecte Renault aan moeten, wat een butlandPaul schreef:ze wisten in Frankrijk echt niet wat ze met een VW aan moesten... Dus het komt ook bij andere merken voor
Mensen, wees eens wat verdraagzamer en vergroot dit soort akkefietjes niet uit. Dit kan je ook overkomen in een ander land en zelfs in Nederland. Maar bedenk zelf eens hoe de gemiddelde Nederlander overkomt met zijjn caravan vol met aardappelen en ingeblikte gehaktballen. Sommigen weten niet eens Zuid Frankrijk aan te wijzen op de kaart, weten er alleen te komen met een TomTom.Black 2.4T awd schreef:Wat een verhaal, daarom ga ik nu niet naar Frankrijk. Prachtig land, alleen de inwoners daar kun je niks mee. Ik kwam in Oostenrijk erachter dat mijn zoon met de laatste tankbeurt aan de autobahn, de tankdop er niet op had gedraait.Het rubberen koordje was kapot. Maar bij een Volvo dealer een nieuwe tankdop besteld. Vrijdag langs geweest en kon maandag weer komen voor de nieuwe tankdop. Wat bleek ze hadden er drie besteld, allen voor een V70 maar wel verschillende nummers. De goede zat erbij en ik kreeg ook nog 15% korting.
Dubbel verzekeren biedt geen enkele garantie. Verzekeringen schuiven de verantwoordelijkheden naar de andere partij, over jouw rug.JJDD schreef:Toch snap ik niet dat dat de ANWB 'm niet naar een Volvo dealer brengt - nu draaien ze voor 't transport. Balen joh. Een volgende keer even goed op een rijtje zetten waar je wel / niet voor verzekerd bent, kan nooit kwaad, maarja, lekkere tip als mosterd na de maaltijd. Zelf ben ik voor dit soort zaken via ANWB EN autoverzekerin verzekerd, heb geen zin in gedoe, ook omdat anwb of reisverzekeraar niet altijd kan leveren. Dan maar beetje dubbel verzekerd.
De taal meer dan voldoende machtig, maar nogmaals, het was de ANWB die bepaalde waar de auto naar toe ging, niet ik. Verder ben ik het met je eens dat ze hem naar een volvo garage hadden moeten brengen, maar dat zat kennelijk niet in hun beleid. (korstbijzijnde was 60 km verderop en die had geen tijd volgens de ANWB)Frenk schreef:Beste mensen,
Ik ga al jaaaaaaaaaaaren naar Frankrijk en het is mijn derde Volvo.
Volvogarages zijn er inderdaad niet veel, maar wel voldoende.
Mocht deze Volvo direct naar een dichtsbijzijnde Volvogarage gebracht zijn was het leed half zo erg geweest
De mentaliteit van een Fransman echter kennende en de taal misschien niet machtig zal ook wel voor irritaties hebben gezorgd.
Maar het blijft wel een mooi land hé
PeerTronic schreef:Mensen, wees eens wat verdraagzamer en vergroot dit soort akkefietjes niet uit. Dit kan je ook overkomen in een ander land en zelfs in Nederland. Maar bedenk zelf eens hoe de gemiddelde Nederlander overkomt met zijjn caravan vol met aardappelen en ingeblikte gehaktballen. Sommigen weten niet eens Zuid Frankrijk aan te wijzen op de kaart, weten er alleen te komen met een TomTom.Black 2.4T awd schreef:Wat een verhaal, daarom ga ik nu niet naar Frankrijk. Prachtig land, alleen de inwoners daar kun je niks mee. Ik kwam in Oostenrijk erachter dat mijn zoon met de laatste tankbeurt aan de autobahn, de tankdop er niet op had gedraait.Het rubberen koordje was kapot. Maar bij een Volvo dealer een nieuwe tankdop besteld. Vrijdag langs geweest en kon maandag weer komen voor de nieuwe tankdop. Wat bleek ze hadden er drie besteld, allen voor een V70 maar wel verschillende nummers. De goede zat erbij en ik kreeg ook nog 15% korting.
Leer de taal!
Ik heb geen probelemen in Frankrijk met mijn Volvo en ook de ANWB heeft me met mijn alarm keurig geholpen en door verwezen naar een dichtsbijzijnde Volvo dealer, die uiteindelijk heel vriendelijk alles telefonisch heeft opgelost.
Ik geef toe, dit verhaal is irritant. Maar waar zit het grootste probleem? ANWB, tussenpersoon en verzekeringsmaatschappij! Probeer je eens te verplaatsen in de situatie als een Fransman met z'n renaultje bij de Volvo dealer in Nederland komt.....
Dat valt reuze mee hoor, en is wettelijk tegenwoordig geregeld. Daarnaast weten ze niet eens (tenzij je het zelf zegt) dat je een andere verzekering hebt. En heb zelf de positieve ervaring dat de reisverzekering wel een vervangende auto kon regelen, terwijl de anwb niets beschikbaar had (hoogseizoen).Peter schreef:Dubbel verzekeren biedt geen enkele garantie. Verzekeringen schuiven de verantwoordelijkheden naar de andere partij, over jouw rug.JJDD schreef:Zelf ben ik voor dit soort zaken via ANWB EN autoverzekerin verzekerd, heb geen zin in gedoe, ook omdat anwb of reisverzekeraar niet altijd kan leveren. Dan maar beetje dubbel verzekerd.