Het is een S80 D5 uit nov of dec 2002, ze zeggen dat het modeljaar 2003 is.VolvoTech schreef:@WimC, wat voor auto/modeljaar heb je precies?
Er zit nl verschil tussen de bouwjaren en tolerantie voor waarden afwijking in foutcode metingen van de BC.
LED Lichten achter -> storing lampje parkeerlicht
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Groet, Wim
Wim Cranen, Controls and More!
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Gelukkig, er let iemand op. De waarde van de weerstand moet inderdaad 10x groter worden en niet 10x kleiner. Deze fout bedacht ik gisteren maar had geen tijd om naar het forum te gaan.V70 T5 assen schreef:punten 2 en 3, die zou dus naar 0,001 Ohm moeten??
Deze "weerstand " staat in mijn ogen gelijk aan doorverbinden .
Maarre zou deze weerstand in de shunt 10 x hoger moeten zijn zeg je ? dus 0,1 ohm
Heb het idee dat je hier niet goed zit en met hogere weerstands waarden moet werken , ik werk de hele dag met electronica en het verschil tussen 0,1 en 0,01 ohm is in de dagelijkse praktijk gelijk aan geen weerstand.
Het enige voordeel van leds is de duurzaamheid verder zul je toch met een "kacheltje" moeten werken .
Dus voor de lampen achter zul je de wat duurdere lampjes van pilot kunnen gebruiken, de stadslichtjes voor kunnen gewoon simpele zijn van Automat , hier reageert de BC namelijk niet op.
Het vermogen van de weerstand wordt I^2.R dus 0,1^2*0,1=0,1^3=1mW.
Die 1mW kan makkelijk in de zekeringkast.
Groet, Wim
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
De wet van de grote getallen. Bij één auto maakt het niet zo veel uit, maar als het bij alle auto's wordt gedaan die er rondrijden, scheelt het in litertjes brandstof.Cor M schreef:Ik vraag me af waarom jullie al die heisa maken? Wat zijn, afgezien van de langere levensduur, de voordelen van led-verlichting?
Groet, Wim
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Heb even gezocht. Shut doorboren is idd de enige handige optie.
Andere optie is wellicht de voorschakelweerstand in je ledlampje zelf aan te passen? (die moet daar in zitten ergens).
Andere optie is wellicht de voorschakelweerstand in je ledlampje zelf aan te passen? (die moet daar in zitten ergens).
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
En het "nooit" meer hoeven vervangen van deze lampenWimC schreef:De wet van de grote getallen. Bij één auto maakt het niet zo veel uit, maar als het bij alle auto's wordt gedaan die er rondrijden, scheelt het in litertjes brandstof.Cor M schreef:Ik vraag me af waarom jullie al die heisa maken? Wat zijn, afgezien van de langere levensduur, de voordelen van led-verlichting?

V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998