Pagina 2 van 2

Geplaatst: 28.09.2009 - 21:28
door Frank860
Heb zelf adaptieve xenon op de xc90.

Voor mij is Xenon zeker zijn geld waard.
Het adaptieve vind ik een beetje overroepen.
Lampen draaien dacht ik maar ongeveer 30° in totaal, dus dat is maar 15° iedere kant uit, en dat is niet zo erg veel hoor.
Het is handig, maar kost vrij veel voor wat het is.

Geplaatst: 29.09.2009 - 06:32
door rsnhakan
Wij hebben normale Xenon in onze V50. Een heel erg groot verschil met onze oude V50. Ten eerste, lichtopbrengst is veel meer, verkeersborden zie veel beter, op echt hele donkere wegen nog geen ervaring, en het ziet er ook nog mooi uit :)

Geplaatst: 29.09.2009 - 09:45
door diesel01
Ik heb overigens ook gehoord dat sommige mensen niet tegen adaptief kunnen.
Door de bewegingen links-rechts kun je misselijk worden :?: :puke:
vandaar dat het ook uitgezet kan worden misschien?

Geplaatst: 29.09.2009 - 19:19
door ruuds70
Nuggie,
Ik heb het nooit zo op dat xenon gedoe gehad. Duur, terwijl een Volvo standaard goede verlichting heeft.

Zeker mijn S70 is gezegend met een prima verlichting, groot licht , maar zeker ook dimlicht.

Totdat ik afgelopen week weer met mijn S 70 reed. Toen viel de verlichting me tegen!

En weet je waardoor? Ik had de twee weken ervoor in onze C70 gereden, in Italië, door donkere slingerende bergwegen, verhard en onverhard en was ongemerkt gewend geraakt aan de xenon verlichting.

Kortom, als ik de kans krijg zou ik steeds voor xenon kiezen (zolang het betaalbaar is) maar ik ben dan nu ook verwend!

Voor wat betreft adaptief? Steeds doen, reden de amerikanen al dik tien jaar geleden mee. Werkelijk een letterlijk verschil van dag bij nacht als je een bocht in gaat!

Geplaatst: 29.09.2009 - 19:48
door Paul
Ja ik was ook erg verwend met xenon in de auto's van mijn ouders, dus tsja dat moest ook op mijn C30 :-)

Geplaatst: 29.09.2009 - 21:09
door Msuidgeest
ehh RuudS70: wat jij hier omschrijft had de Franse Godin al in 1955 bij haar introductie.
Ik heb het natuurlijk over de Citroen DS.

Geplaatst: 29.09.2009 - 21:13
door bart simpson
Msuidgeest schreef:ehh RuudS70: wat jij hier omschrijft had de Franse Godin al in 1955 bij haar introductie.
Ik heb het natuurlijk over de Citroen DS.
:shock: xenon?

Geplaatst: 29.09.2009 - 21:48
door Paul
En is de keuze gemaakt inmiddels?

Wordt het een dikke XC60 met halogeenlampen
of wordt het een dikke xc60 met xenonlampen?

Geplaatst: 30.09.2009 - 09:00
door Nuggie
Ik heb het nooit zo op dat xenon gedoe gehad. Duur, terwijl een Volvo standaard goede verlichting heeft. Ik had de twee weken ervoor in onze C70 gereden, in Italië, door donkere slingerende bergwegen, verhard en onverhard en was ongemerkt gewend geraakt aan de xenon verlichting.

Kortom, als ik de kans krijg zou ik steeds voor xenon kiezen (zolang het betaalbaar is) maar ik ben dan nu ook verwend!
Ruuds70, bedankt voor je bijdrage! Jouw ervaring heeft me toch wel overtuigd. Ik heb altijd een beetje het gevoel gehad dat Xenon een hoog gadget gehalte heeft maar kwam aan de andere kant in Zweden wel eens wat licht tekort. Jouw ervaring in Italië is denk ik vergelijkbaar met de Zweedse situatie. (écht donker, bochtig en heuvelachtig)
En is de keuze gemaakt inmiddels?
Wordt het een dikke XC60 met halogeenlampen
of wordt het een dikke xc60 met xenonlampen?
Het wordt in ieder geval een XC60 met het winterpakket, dus Xenon. Ik betwijfel of het ook een hele dikke gaat worden. Het viel me eigenlijk al mee dat de XC60 überhaupt binnen het leasetarief valt wat ik als norm heb. Waarschijnlijk moet ik nu wel het glazendak laten vallen als optie...