Pagina 2 van 6
Geplaatst: 07.10.2009 - 22:02
door hadico
Hoi MauritsvdT de bestaande reflector geeft altijd teveel strooilicht simpel door het feit dat de lamp meer licht geeft op het onderste deel van de reflector dan normaal ,dit word dus ongecontroleerd/niet wegstelbaar verspreid met als gevolg dus die waas voor de auto.
Zoals gezegd hebben de projectielampen hebben hier bijna geen last van door het principe van het door het schotje bepaalde lichtbeeld ,kijk je daarnaast eens naar een originele xenon reflector dan zul je zien dat de lamp nagenoeg cpl is omsloten met uitzondering van het bovendeel dit in tegenstelling tot een normale reflector waar meest de cplte lamp zichtbaar is.
Geplaatst: 07.10.2009 - 22:04
door MauritsvdT
Duidelijk verhaal, bedankt !!
Kan ik dus gerust het setje erin schroeven zonder dat de helft van het forum kwaad wordt !!

Geplaatst: 07.10.2009 - 22:08
door hadico
Wil je extra licht??????? zet ook een setje in je grootlicht das pas lol als je terugknippert en ja grootlicht MAG verblindend zijn.
Geplaatst: 07.10.2009 - 22:08
door Eagletje
MauritsvdT schreef:Kan ik dus gerust het setje erin schroeven zonder dat de helft van het forum kwaad wordt !!

En heel in donker rijdend Nederland Maurits
Plaatje van dichtbij:het schotje tussen groot en dimlicht duidelijk zichtbaar, tevens de "lenzen".
MODS BREAK: Plaatje verwijderd in verband met veel te groot. Plaatjes niet breder dan 900 pixels.
Geplaatst: 07.10.2009 - 22:12
door MauritsvdT
Leuk dat ik die foto even zie; ik ben van plan om het kunststof gedeelte binnen in de lamp te laten spuiten in dezelfde kleur als de auto.
Bij mij is het lichtgrijs en steekt teveel af, en aangezien het toch geen nut heeft (reflectie o.i.d.) leek me dat een mooie oplossing.
@ Hadico:
Lijkt mij niet heel nuttig om Xenon in je groot licht te stoppen.
Als je er mee wil seinen (aantal keer knipperen) kom je toch in de knoei met de opstarttijd van de lampen?
Geplaatst: 07.10.2009 - 22:16
door MauritsvdT
Eventueel nog wel een setje in de mistlampen, das geen overbodige luxe om niet het halve wild uit de polder op of onder je auto te hebben omdat je ze te laat vanaf de zijkanten ziet aankomen.
Geplaatst: 07.10.2009 - 22:20
door hadico
Heb zelf een snelstartend setje in mijn bixenon werkt perfect ook bij snel knipperen ,licht is dan alleen iets anders van kleur maar doet geen afbreuk aan het efect. :eeeeek:
Geplaatst: 07.10.2009 - 22:27
door MauritsvdT
Van een snel-start-setje had ik nog niet gehoord.
Kan ik die ook in mijn V50 hangen?
Heb je trouwens nog tips voor waar ik het beste in de V50 de ballasten weg kan werken, wat tips vooraf is altijd beter dan bezig zijn en alles moeten uitvinden of zoeken!

Geplaatst: 07.10.2009 - 22:29
door hadico
Even een plaatje vanaf de achterkant van de projectielamp hier zie je duidelijk het schotje staan wat ook bepalend is voor het lichtbeeld.
Geplaatst: 08.10.2009 - 09:38
door diesel01
Van het grootlicht bij onze auto blijf ik juist af. Ik heb nog nooit een auto gehad die zoveel grootlicht gaf als deze, in het instructieboekje staat ook dat er 65 watt in moet

.
Ik heb voordat ik op een kantoorstoel kwam te zitten op een chauffeursstoel gezeten, zelf deze Volvo met verstralers op het dak en grill heeft een harde dobber aan een S60.
O.T heeft iemand al ervaring met het aanbrengen van hoge druk sproeiers?
Ik kan me voorstellen dat zoiets gebruikt best in de handel ligt uiteraard origneel.
Geplaatst: 08.10.2009 - 16:26
door asta
hadico schreef:Vandaag weer zo'n patient binnen gehad om ze lampen af te stellen omdat de inbouwboer er niet uitkwam en iedereen seinde naar hem, simpel opgelost door twee bij het armatuur behorende lampen te monteren.
Er bestaan geen 'goede' inbouwsets zonder aanpassing van de reflector heb je ALTIJD een lichtbeeld waar een jumbo piloot schele hoofdpijn van krijgt.
Ook de kleur van de lamp 4000/8000k heeft niets met de 'kwaliteit' van doen is niet meer dan een kleuraanduiding .
Enigste waar het redelijk in gaat is bij de projectielampen van bv de svc30/40/50 deze kappen een deel van het lichtbeeld af doordat er een plaat in de vorm van het lichtbeeld inzit welke dus alleen dat licht doorlaat wat over de plaat heenschijnt.
Ik ben het niet helemaal eens met jouw mening Hadico.
Zolang je brandpunt op dezelfde afstand van de reflector staat zal je lichtbeeld hetzelfde blijven in geval van dezelfde lichtsterkte en lampunit.
Waar ik in jouw verhaal wel kan meegaan is dat je bij een hogere lumen opbrengst vaker kans hebt op een zweem van licht wat ervaren kan worden als hinderend. (tenslotte rijkt deze lamp ook verder door de sterkte en heb je een natuurlijk spreiding).
Echter als een conventionele halogeenlamp in je ogen schijnt dan houd je daar ALTIJD een vlek van over op je netvlies die ervaren word als verblindend, dit zal je niet overkomen bij Xenon verlichting.
Verder wil ik niet weer de gehele techniek van Xenon gaan bespreken, ik heb hierbij een nieuw stukje materie besproken welke voor velen denk ik nog niet eerder bekend was.
Geplaatst: 08.10.2009 - 16:31
door asta
Op verzoek en voor jouw info Diesel01:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... automotive
Dit is het eerste topic wat ik gemaakt heb wat betreft Target Automotive.
Hierin zie je ook de lichtkleur van de lampen.
Ze zijn dus echt niet te onderscheiden van de af-fabriek qua uiterlijk.
Wat betreft storingen, als je alles aansluit zoals het moet dan zal je alng plezier gaan hebben van de set.
Ik kan je alleen niet garanderen dat jij niet probleem vrij zal blijven, ik kan alleen spreken uit eigen ervaring met 2 auto's welke ik van deze set voorzien heb en nog geen enkel onderdeel van heb hoeven te vervangen.
diesel01 schreef:asta schreef:@Diesel01,
Kan me helemaal in jouw bevindingen vinden.
Simpelweg omdat ik deze set ook in de auto heb zitten.
Daarbij geef ik wel aan dat Target Automotive gebruik maakt van originele Xenon lampjes van Philips, hierdoor is er geen verschil met af fabriek xenon.
Wat mij opvalt is dat de kleurgradaties onderling enorm sterk afwijken.
6000k bij Pilot is petjes kleur blauw tegen paars aan.
Hetgeen mij tegen houd/hield is/was of het op een normale manier kan worden ingebouwd. Het overige verkeer mag er absoluut geen last van hebben en de wet.
De laatste heeft het nu weer versoepelt, waardoor het nu mogelijk is om een goeie set te laten inbouwen.
Als ik het goed begrijp heb jij een set met 4300k van Target, bevalt dat goed geen storingen oid?
Zou je mss een foto kunnen oploaden zodat ik in reallife kan zien hoe dat eruit ziet?
Geplaatst: 08.10.2009 - 20:55
door hadico
Ik ben het niet helemaal eens met jouw mening Hadico.
Zolang je brandpunt op dezelfde afstand van de reflector staat zal je lichtbeeld hetzelfde blijven in geval van dezelfde lichtsterkte en lampunit.
Waar ik in jouw verhaal wel kan meegaan is dat je bij een hogere lumen opbrengst vaker kans hebt op een zweem van licht wat ervaren kan worden als hinderend. (tenslotte rijkt deze lamp ook verder door de sterkte en heb je een natuurlijk spreiding).
Hier kan ik me prima in vinden qua lichtsterkte en lampunit wat echter ook meespeelt is dat het brandpunt van een xenon lamp bolvormig is en dus al ruimer uit het midden ligt mogelijk dat hierdoor sommige normale open reflectoren hierdoor teveel strooilicht hebben ,maar zoals ik al aangaf de projectie koplamp heeft hier geen hinder van door zijn opbouw.
Geplaatst: 09.10.2009 - 08:31
door diesel01
asta schreef:Op verzoek en voor jouw info Diesel01:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... automotive
Dit is het eerste topic wat ik gemaakt heb wat betreft Target Automotive.
Hierin zie je ook de lichtkleur van de lampen.
Ze zijn dus echt niet te onderscheiden van de af-fabriek qua uiterlijk.
Wat betreft storingen, als je alles aansluit zoals het moet dan zal je alng plezier gaan hebben van de set.
Ik kan je alleen niet garanderen dat jij niet probleem vrij zal blijven, ik kan alleen spreken uit eigen ervaring met 2 auto's welke ik van deze set voorzien heb en nog geen enkel onderdeel van heb hoeven te vervangen.
diesel01 schreef:asta schreef:@Diesel01,
Kan me helemaal in jouw bevindingen vinden.
Simpelweg omdat ik deze set ook in de auto heb zitten.
Daarbij geef ik wel aan dat Target Automotive gebruik maakt van originele Xenon lampjes van Philips, hierdoor is er geen verschil met af fabriek xenon.
Wat mij opvalt is dat de kleurgradaties onderling enorm sterk afwijken.
6000k bij Pilot is petjes kleur blauw tegen paars aan.
Hetgeen mij tegen houd/hield is/was of het op een normale manier kan worden ingebouwd. Het overige verkeer mag er absoluut geen last van hebben en de wet.
De laatste heeft het nu weer versoepelt, waardoor het nu mogelijk is om een goeie set te laten inbouwen.
Als ik het goed begrijp heb jij een set met 4300k van Target, bevalt dat goed geen storingen oid?
Zou je mss een foto kunnen oploaden zodat ik in reallife kan zien hoe dat eruit ziet?
Bedankt voor het linkje.
Ik ga nog maar even goed nadenken over het hele verhaal.
Afgelopen week op een donkere weg in regen kwam mij een hardloper tegemoet zonder verlichting en die zag ik op het laatste moment, op het moment dat je zo'n iemand raakt ben je de sjaak.
Geplaatst: 12.10.2009 - 14:57
door diesel01
Btw, heeft iemand al eens een set van target ingebouwd met Phillipslampen in een auto met halo-armaturen?
Indien mogelijk graag een foto.
Geplaatst: 12.10.2009 - 15:12
door asta
Die foto zit erbij Diesel01, de set is ingebouwd in een halogeen armatuur.
Geplaatst: 12.10.2009 - 17:27
door mightyspawn
hadico schreef:Ik ben het niet helemaal eens met jouw mening Hadico.
Zolang je brandpunt op dezelfde afstand van de reflector staat zal je lichtbeeld hetzelfde blijven in geval van dezelfde lichtsterkte en lampunit.
Waar ik in jouw verhaal wel kan meegaan is dat je bij een hogere lumen opbrengst vaker kans hebt op een zweem van licht wat ervaren kan worden als hinderend. (tenslotte rijkt deze lamp ook verder door de sterkte en heb je een natuurlijk spreiding).
Hier kan ik me prima in vinden qua lichtsterkte en lampunit wat echter ook meespeelt is dat het brandpunt van een xenon lamp bolvormig is en dus al ruimer uit het midden ligt mogelijk dat hierdoor sommige normale open reflectoren hierdoor teveel strooilicht hebben ,maar zoals ik al aangaf de projectie koplamp heeft hier geen hinder van door zijn opbouw.
een goede aftermarket set heeft op de xenon lamp een reflector zitten. Zit die er niet op krijg je verstrooing en zeker APK afkeur. Ben al 2x gewoon met xenon set door de APk gekomen. Niks aan de handje.
Geplaatst: 12.10.2009 - 18:45
door asta
Wat bedoel jij met een reflector op de xenon lamp?
Zou je hiervan een met en zonder reflector kunnen tonen?
Geplaatst: 12.10.2009 - 20:26
door hadico
Iets als dit kapje zie je wel bij veel H4 lampen maar zeer zelden op de H7
Geplaatst: 12.10.2009 - 21:19
door mightyspawn
Idd, geen kennis van h7, dus weet niet hoe het daar bij zit. Maar er zijn ook genoeg h4 setjes waar die kapjes niet op zitten.