vrijdag gaat ie voor een beurt, zal ze vragen ook die clips te vervangen.
Deze clips drukken de blokken terug op de remcilinder?
Raar geluid tijdens rijden.
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
neesteven460 schreef:vrijdag gaat ie voor een beurt, zal ze vragen ook die clips te vervangen.
Deze clips drukken de blokken terug op de remcilinder?
aan de achter kant heb je de pinnen ( schuiven in een rubber behuizing - kan ook versleten zijn )
aan de voorkant de veer
combinatie houd de klauw ( + blokken ) in de houder
edit : klauw + blokken glijdt dus over de 2 pinnen ( totale bestaat dus uit 3 delen : klauw - houder - bevestiging veerpoot )
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 14.05.2008 - 09:40
- Locatie: Loenen, Overbetuwe
- Contacteer:
Maar als dat het euvel is is dat toch simpel te controleren: Als het geluid er is en je drukt op de rem zou het moeten stoppen.....toch?
Zit er niet wat tussen je achterplaat?
Zit er niet wat tussen je achterplaat?
Jeroen
V50 1.6 benzine
V50 1.6 benzine
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
achterplaat vd remschijf assembly?
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 14.05.2008 - 09:40
- Locatie: Loenen, Overbetuwe
- Contacteer:
Yep...nr. 9 op bovenstaande tekening. Het komt voor dat er keitjes, takjes etc. tussen komen en dan kun je een dergelijk geluid krijgen. Simpel op te lossen door even onde de auto te duiken.
Jeroen
V50 1.6 benzine
V50 1.6 benzine
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 10.08.2007 - 21:45
P.S.Sathumax schreef:Even terug komen op mijn topic start:
Auto vandaag naar dealer gebracht voor een wintercheck.
Ze gaan gelijk hier naar kijken.
Jullie horen nog hoe en wat.
Net volvo cars aan de lijn gehad en het was de wiellager.
Gaan gelyk vervangen

-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Volgens mijn bescheiden mening gaf ik dat in het begin al aan:):)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 14.05.2008 - 09:40
- Locatie: Loenen, Overbetuwe
- Contacteer:
Wat rekent Volvo Cars nu voor het vervangen van zo´n lagertje?
Jeroen
V50 1.6 benzine
V50 1.6 benzine
- avstrate
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 18:09
Hoi,
Ik heb ze aan beide kanten vervangen. Simpele klus, bij de dealer kost het lager 189 euro exlusief BTW, dan heb je een skf lager. Lager hoeft niet geperst te worden. en ik denk dat het in de garage 1 uur duurt om het te vervangen. mAar ze zullen wel wat meerrekenen! Ikdoeer2 uur over op straat. Bij de eerste linksvoor heb ik de remklauw losgemaakt, en de remschijf verwijdert. Dan met een dop 18 de zaak los en weer vastgedraaid. Bij 2 bouen weinig ruimte. Bij Linksvoorheb ik alles losgemaakt, omdat ik op mijn vakantieadres uitgerekent dop18 niet bij had. Volgende keer zou ik weer voor de 2e optie gaan. Het lijkt veel werk alles loshalen, maar het werkt sneller. ABSsensorloshalen, dopje 10. remschijf eraf inclusief klauw. stuurstang los en fuseekogel onder en je hbet de zaak in handen. Ik heb ze dus door het zelf te doen voorgemiddeld 130 euro per stuk vervangen.
Je kan 3 merken kopen in de aftermarkert. SKF origineel volvo maar dan zonder de volvostempel.Optimun en Rufille. Volgens ingeweiden wordt het allemaal in dezelfde fabriek gemaakt.
Wielagertesten is heel eenvoudig. Krik hem op aan een kant, zet de spincontrol uit en zet de auto in zijn 1. Laat langzaam de koppeling opkomen enhet wiel draait vrij rond. Je hoort dangelijk of hij is versleten. Hij gaat ongenadig janken.
Groet Anton
Ik heb ze aan beide kanten vervangen. Simpele klus, bij de dealer kost het lager 189 euro exlusief BTW, dan heb je een skf lager. Lager hoeft niet geperst te worden. en ik denk dat het in de garage 1 uur duurt om het te vervangen. mAar ze zullen wel wat meerrekenen! Ikdoeer2 uur over op straat. Bij de eerste linksvoor heb ik de remklauw losgemaakt, en de remschijf verwijdert. Dan met een dop 18 de zaak los en weer vastgedraaid. Bij 2 bouen weinig ruimte. Bij Linksvoorheb ik alles losgemaakt, omdat ik op mijn vakantieadres uitgerekent dop18 niet bij had. Volgende keer zou ik weer voor de 2e optie gaan. Het lijkt veel werk alles loshalen, maar het werkt sneller. ABSsensorloshalen, dopje 10. remschijf eraf inclusief klauw. stuurstang los en fuseekogel onder en je hbet de zaak in handen. Ik heb ze dus door het zelf te doen voorgemiddeld 130 euro per stuk vervangen.
Je kan 3 merken kopen in de aftermarkert. SKF origineel volvo maar dan zonder de volvostempel.Optimun en Rufille. Volgens ingeweiden wordt het allemaal in dezelfde fabriek gemaakt.
Wielagertesten is heel eenvoudig. Krik hem op aan een kant, zet de spincontrol uit en zet de auto in zijn 1. Laat langzaam de koppeling opkomen enhet wiel draait vrij rond. Je hoort dangelijk of hij is versleten. Hij gaat ongenadig janken.
Groet Anton
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 11.03.2007 - 20:32
En, nog opgelost?
Ik had een soortgelijk probleem. Dat kwam doordat Broekhuis Zeist na het vervangen van de koppeling volgens mijn dealer iets met bij de wielnaaf niet goed had teruggezet.
Daardoor kwam er tevens soms een storing DSTC/ABS/FourC in het display. Kwam dus doordat een sensor + iets anders loszat in de naaf linksvoren. Het klonk alsof er iets los zat in/aan het wiel, en het trad vooral op bij het naar links sturen. Bij naar rechts sturen ging het geluid grotendeels weg.
Overigens was het bij mij ook totaal niet te horen toen ik naar Frank Klijn in Heerlen ging, terwijl ik het tussentijds zelf ALTIJD hoorde
Misschien heb jij of iemand anders er wat aan
Ik had een soortgelijk probleem. Dat kwam doordat Broekhuis Zeist na het vervangen van de koppeling volgens mijn dealer iets met bij de wielnaaf niet goed had teruggezet.
Daardoor kwam er tevens soms een storing DSTC/ABS/FourC in het display. Kwam dus doordat een sensor + iets anders loszat in de naaf linksvoren. Het klonk alsof er iets los zat in/aan het wiel, en het trad vooral op bij het naar links sturen. Bij naar rechts sturen ging het geluid grotendeels weg.
Overigens was het bij mij ook totaal niet te horen toen ik naar Frank Klijn in Heerlen ging, terwijl ik het tussentijds zelf ALTIJD hoorde

Misschien heb jij of iemand anders er wat aan

S60 2.4 140pk (2001) - 2007 - 2009
S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden

S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden

-
- 4th Gear member
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 10.11.2005 - 19:52
ik denk dat ik het zelfde heb met mijn volvo 960 2.5 24v
Svensk kvalitet och säkerhet 
Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld

Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Lijkt mij sterk want ik heb daar nog nooit van gehoord (als ex SKF-er).avstrate schreef: Je kan 3 merken kopen in de aftermarkert. SKF origineel volvo maar dan zonder de volvostempel.Optimun en Rufille. Volgens ingeweiden wordt het allemaal in dezelfde fabriek gemaakt.
Groet Anton
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.