Nee hoor, ik voel me in het geheel niet aangevallen.
De balans van ons klimaat is van heel erg veel factoren afhankelijk. Onze CO2 wordt op een niet natuurlijke manier geproduceerd. Per definitie beinvloed je dus de balans. Die verstoring is niet noodzakelijk negatief voor ons als mensen. Ik denk alleen dat het heel nuttig is om vooraf het effect te weten van iets dat je gaat doen en er niet achteraf achter wilt komen. Zeker als je daarmee per ongeluk een proces in gang zet wat je niet meer kunt controleren.
Verder ben ik het met je oneens dat kerncentrales onveilig zijn. het is namelijk zo dat kolencentrales per jaar meer doden veroorzaken als kerncentrales. Wanneer het met een kerncentrale fout gaat heeft dat potentieel wel een grotere impact. Windenergie en zonne-energie op grote schaal is best stabiel hoor. Ook hier is er nog niet uitontwikkeld. In de toekomst zal het mogelijk zijn de meeste energie duurzaam op te wekken, in de tussentijd is kernenergie een prima alternatief. (Als fysicus ben ik wellicht wat bevooroordeeld over kernenergie)
Wat betreft de energievoorziening zie ik ook meer in brandstofcellen dan in de huidige accus.
Wanneer Volvo een hybride auto op de markt heeft wanneer ik aan een nieuwe toe ben, zal ik daar zeker voor kiezen, zelfs zonder belastingvoordeel. Optrekken met hulp een van een goede electromotor is veel spectaculairder dan met een verbrandingsmotor

Discussie en praten erover is heel erg nuttig. Dat heeft namelijk tot gevolg dat uiteindelijk meer mensen tot actie overgaan.