Pagina 2 van 2

Geplaatst: 28.10.2009 - 16:39
door VolvoSevenForty
Nieuws.. auto even omhoog gekrikt paar houtjes eronder (lekker beunen) voor ik ook maar een bout los had voelde ik het al kan de hele as heen en weer bewegen in de bak zit 4 cm speling op ongeveer :( , denk dat de tanden kapot van dat achterste (hoe heet dat) stuk kapot zijn.. zijn wordt nieuwe bak dus, of (durf het bijna niet te zeggen, maar ben student) verkopen, iemand advies???

Geplaatst: 28.10.2009 - 17:37
door Ramon&Ramon
Was een goeie diagnose dus:)
Zat de moer los of toch te vast???????
Ivm die bus die er in zit.

Geplaatst: 28.10.2009 - 17:59
door Baseman
VolvoSevenForty schreef:Nieuws.. auto even omhoog gekrikt paar houtjes eronder (lekker beunen) voor ik ook maar een bout los had voelde ik het al kan de hele as heen en weer bewegen in de bak zit 4 cm speling op ongeveer :( , denk dat de tanden kapot van dat achterste (hoe heet dat) stuk kapot zijn.. zijn wordt nieuwe bak dus, of (durf het bijna niet te zeggen, maar ben student) verkopen, iemand advies???
Bedoel je 4 cm in de lengterichting van de auto, heen en weer, of bedoel je op en neer, dus in de dwars/hoogte-richting.
En het achterste ding? Is dat dan de koppelomvormer, die aan je bak zit?
Of bedoel je de ander kant van de cardanas, daar waar ie het differentieel in schiet, wat ook defect zou kunnen zijn.

Verkopen zou ik hem, afhankelijk van staat van de rest van de auto, niet.
Als het nou een gammele roestbak is, en dit is de druppel op een gloeiende plaat met klachten/gebreken, zou ik hem verkopen, maar een koppelomvormer of achteras, of hele bak compleet wisselen, kost wat werk, maar zou de auto wel eens waard kunnen zijn.

Vooropgesteld dat je het niet bij de dealer laat uitvoeren dan......;-)

Geplaatst: 28.10.2009 - 22:42
door VolvoSevenForty
Eigenlijk zonde om te verkopen (had even wat bevestiging nodig :D )auto is voor de rest heel goed (nieuwe remmen rondom, lagers/stangen, veren&dempers, banden, geen roest niks.. moet hem laten maken..

Nu opzoek naar een bak, iemand 1tje in de bonus+monteur die hem eronder kan zetten, iemand zin haha?? :roll:

Morgen toch nog even naar de garage voor laatste check of ie echt kapot is..

@Baseman, Ik kan de as op en neer bewegen als het ware, flinke speling..
@Ramon inderdaad goede diagnose ga hem nog verder uit elkaar halen misschien is er nog wat te redden aan de bak, want hij rijdt nog wel vooruit en achteruit hij schakelt alleen niet dat is het rare...denk,denk,denk

Geplaatst: 28.10.2009 - 23:03
door Ramon&Ramon
Haal de bak er onderuit en dan kunnen we is kijken!

Geplaatst: 28.10.2009 - 23:40
door Baseman
Even een stomme vraag misschien, maar als je de bak in R zet, gaan de witte lichten achter dan wel aan?

Ja trouwens, zonder olie........al best, maar hij doet natuurlijk niks.
Hmmm.....bak eraf lijkt me inderdaad wel zinvol, de olie is er toch al uit...;-)

welke bak is het nou echt!

Geplaatst: 02.11.2009 - 18:05
door VolvoSevenForty
Bedankt voor de reactie allemaal, :D

Heb vandaag de aandrijfas los gehaald, 4 weken terug kon ik die flens?! (ding waar de gaten in zitten voor de bevestiging van de bouten van de as) er heel makkelijk afhalen nu zit hij muurvast.. De bak beschouw ik daarom als overleden, wil graag met zekerheid weten welke bak ik heb, ik hoor AW71 en ZFHP22... moet het zeker weten, daarom hieronder nog eenmaal de gegevens van mijn auto!

Fabrikant YV1 Volvo

Model 74 740

Aantal deuren 4 4 deurs sedan

Motor 83 B23K

Versnellingsbak 5 ZF4HP22, AW71-Lockup

Modeljaar (kan afwijken van bouwjaar) H 1987

Fabriek 1 Torslanda - Zweden

Chassisnr 175414 Serienummer

kenteken: TR-16-BX

Auto is van '87 naar NL gekomen in 88, herkomst onbekend.

Chassisnummer: YV1744935H1175414

Mijn Pincode is .... haha hoop dat jullie wat met de info kunnen!! :)

Geplaatst: 02.11.2009 - 19:30
door Baseman
Volgens het datapocket, is het een ZF4HP22.
De cijfercode in je VIN voor de bak, is 5, die overeen komt met de genoemde bak.

In 1988 is daar de AW71 bij gekomen, maar zover ik kan zien, dan met bakcode 6.
Overigens heb je een tikfout in je VIN nummer gemaakt, want motorcode 93 past niet in je 740, dus dat zal wel 83 zijn, zoals je boven noemt, maar dan zou het een B230FD zijn.

Geplaatst: 02.11.2009 - 19:32
door Ramon&Ramon
het is een B230K motor

Geplaatst: 02.11.2009 - 20:56
door Baseman
Ramon&Ramon schreef:het is een B230K motor
Dat lijkt me voor dat bouwjaar inderdaad waarschijnlijker.
Wel raar, dat zowel de datapocket als de vin-decoder iets ander aangeeft.

(ik zie het al, de datapocket is vanaf 1990......daar zal het hem in zitten)

Geplaatst: 02.11.2009 - 23:41
door Ramon&Ramon
het is geen nederlandse Volvo,ik heb ook al gezocht,maar kan er niets over terug vinden in de Volvo data base..
Auto is onbekend daar!

het verlossende woord

Geplaatst: 04.11.2009 - 16:16
door VolvoSevenForty
jaja Volvo Nederland gebeld... Herkomst van de auto is Duitsland en de bak die eronder zit.... een AW70! (geen 71 dus?!)

Wie o wie heeft er eentje!!

Geplaatst: 04.11.2009 - 16:52
door Ramon&Ramon
Bel Nordic is????????

Geplaatst: 04.11.2009 - 16:53
door Ramon&Ramon