Pagina 2 van 7

Geplaatst: 26.10.2009 - 20:31
door Gast
188.000 km?
Als dit nog de originele ETM is heeft ie het nog lang vol gehouden.

Vervangen is de enige oplossing. Ik zou gaan voor een originele ETM.
Ook ik heb niet zulke goede ervaringen met ACTronics, 3 ETM's van hun gehad en toen maar een originele.
Maar nu kan het wel goed zijn bij ACT..................... :roll:

Succes met je garantie. :wink:

ACtronic dealers?

Geplaatst: 26.10.2009 - 20:58
door capslock
Ramon&Ramon schreef:De dealer rekent 2 uur werk ruim,dat weet ik,maar het is in een veel kortere tijd te doen,bij de dealer heb je vooraf vastgestelde prijzen.
Ik heb het ook niet over de dealer,maar over ACT.

En die updates doe ik zelf,dus dat kost niks.

Inmiddels ben ik de 220.000km voorbij. Niet slecht voor een eerste ETM? Maar nu begint die echt slecht te worden. Al een tijd last van te ver zakken toerental bij intrappen koppeling en daarnaast hoor ik de klep stuiteren in zijn zitting. Na lang dubben lijkt mij de ACtronics oplossing toch de beste. Ik heb ze gebeld, maar doen tegenwoordig (vanwege garantie en geneuzel) niet meer aan particulieren leveren. Alleen nog maar via garagebedrijven. Mijn grote vraag daarom aan iedereen van dit geweldige forum; Wie kan mij een goede dealer aanraden die zaken doet met ACtronics, liefst nog regio utrecht.

ps Hoe doe je die updates zelf Ramon?

Thnks

Re: ACtronic dealers?

Geplaatst: 26.10.2009 - 21:18
door Rob2u
capslock schreef:Mijn grote vraag daarom aan iedereen van dit geweldige forum; Wie kan mij een goede dealer aanraden die zaken doet met ACtronics, liefst nog regio utrecht.
Thnks
Nou dealer......, die zal dat niet doen!
Ik denk dat je eerder bij een Volvo-specialist moet zijn. In Brabant heeft CarRun uit Veldhoven dit voor mij gedaan en ik rijd hier al weer 1,5 jaar (15.000km) probleemloos mee :D

Re: ACtronic dealers?

Geplaatst: 26.10.2009 - 21:23
door Oceanracer
capslock schreef:... Na lang dubben lijkt mij de ACtronics oplossing toch de beste. Ik heb ze gebeld, maar doen tegenwoordig (vanwege garantie en geneuzel) niet meer aan particulieren leveren. Alleen nog maar via garagebedrijven...
Geneuzel noemen ze dat bij ACT? Klanten die klagen omdat zij hun oude ETM opsturen, vervolgens een andere "aangepaste" ETM van iemand anders retour krijgen, waarna de motor in noodloop gaat en je naar de dealer kunt kruipen met een gangetje van 30 km/u. Raar he, Dat klanten dan gaan klagen. Nu zijn zij van het zeik af en krijgt hun dealernetwerk de klachten voor hun plaat. Kwestie van afschuiven. Ik volg de hele ETM kwestie hier op het forum al jaren en nog nooit heb ik gelezen dat een ACT-ETM het lang heeft uitgehouden. Alle berijders met zo'n ETM kopen uit frustratie een andere auto of laten alsnog de dealer een originele ETM plaatsen.

Geplaatst: 26.10.2009 - 21:25
door Oceanracer
Kennelijk heb ik een beetje zitten suffen. :D Ik lees nu net dat die van Rob het al 1 1/2 jaar uithoudt. Maar met alle respect, 15.000 km in die tijd is ook niets voor een ETM. Problemen beginnen veelal na de 100.000 pas...

Geplaatst: 26.10.2009 - 21:36
door Rob2u
Oceanracer schreef:Kennelijk heb ik een beetje zitten suffen. :D Ik lees nu net dat die van Rob het al 1 1/2 jaar uithoudt. Maar met alle respect, 15.000 km in die tijd is ook niets voor een ETM. Problemen beginnen veelal na de 100.000 pas...
Ben ik met je eens maar de gebruikte techniek is anders!
De originele "Volvo" (lees: Magneti Marelli) ETM past sleepcontacten toe en die slijten inderdaad na zo'n 100.000+km maar ACT past een contactloze Hall-generator toe en dit slijt helemaal niet..... Hieraan zou de ETM van ACT dus niet kapot kunnen gaan, waarom dit dan wel gebeurt (lees ik op het Forum) is mij niet duidelijk.

Geplaatst: 26.10.2009 - 21:39
door Oceanracer
Het concept is zeker beter, zonder die sleepcontacten. Want ook mijn nieuwe ETM gaat op termijn vast weer defect. Maar die van ACT zijn inderdaad niet betrouwbaar, als ik op de info hier op het forum afga. Maar een ieder moet het voor zichzelf weten, natuurlijk.

Geplaatst: 26.10.2009 - 21:45
door janpie
Die van mij heeft nu 194000km gerolt .
En NOG de zelfde ETM ,maar hoe lang nog??
het is natuurlijk wel zo dat er heeeel veel ETM's het wel uit houden tot het einde, nou ja einde .. plusminus 350000 km . ik meende dat de (Nieuwe)ETM v.a.MY2004 geen probleem meer had

Geplaatst: 26.10.2009 - 22:08
door hadico
V70 T5 van 2001 met 207.000 en de eerste ETM(met de Update SW) testprog zegt 0,79' verschil in koolbaantjes rijd nog steeds prima verschil mag max0,90' zijn dus het kan wel, en ja ook een ETM slaat fouten op en is ook prima te testen mits de juiste update erin zit(update sw 15 eurie) reinigen is min of meer bull eerst testen dan verder zien, in de lopende test is ook prima te zien hoe de klep beweegt(grafiek is printbaar)reinigen kun je dus evt beter na de test dan ervoor doen.

Geplaatst: 28.10.2009 - 19:33
door capslock
Bedankt voor de tip Rob2u. .. alleen veldhoven is niet helemaal naast de deur. Nog iemand die een dealer kent ism met ACtronics?

Geplaatst: 28.10.2009 - 20:51
door degids
Ik snap de prijzen die ik hier voorbij zie komen niet...
Ik heb laatst een nieuwe ETM laten plaatsen waarbij de ETM 348 ex btw kostte. Dat was niet bij de dealer, maar bij een universele garage, maar het lijkt me dat de dealer niet nog eens bijna 200 euro boven op de prijs van een ETM gooit?

Geplaatst: 28.10.2009 - 21:12
door Oceanracer
En je weet zeker dat jij een splinternieuwe ETM hebt gekregen?

Geplaatst: 28.10.2009 - 22:50
door buikijn
@Hadico; Kan je deze waarden/grafiek uit laten lezen/printen bij de volvo garage? of gaat dit dmv apparatuur rechtstreeks op de ETM?

Geplaatst: 28.10.2009 - 22:56
door hadico
Auto komt aan de kast te hangen waarden worden via de OBD uitgelezen tijdens deze test word de gasklep door het programma aangestuurt open/dicht dit vertaalt hij naar een grafiek over de potmeters en een verschilmeting in hoekverdraaing van beide.

Geplaatst: 29.10.2009 - 15:37
door janpie
Ik snap de prijzen die ik hier voorbij zie komen niet...
Ik heb laatst een nieuwe ETM laten plaatsen waarbij de ETM 348 ex btw kostte. Dat was niet bij de dealer, maar bij een universele garage, maar het lijkt me dat de dealer niet nog eens bijna 200 euro boven op de prijs van een ETM gooit?
Het zijn toch echt geen bokke prijzen.
Vraag het maar op bij een dealer, en je weet wel hoe het gaat
uurloon, kleinmat., btw, ga zo maar door en dan kom je er wel...

Geplaatst: 29.10.2009 - 15:39
door janpie
Ik ga altijd naar westerbroek (Combi garage) en die hebben altijd wel ergens iets op gevonden wat de prijs drukt.

Geplaatst: 29.10.2009 - 16:21
door buikijn
@rob2u; Weet je zeker dat die klepmodificatie van ACT met hall sensoren werkt? ik meen te hebben gezien op hun site dat ze er ook 'gewoon' weerstands opgedampte flexibele printplaatjes in drukken? of was dat de oude modificatie en hebben ze deze ondertussen aangepast?

@hadico; dank voor je reactie, ik zal dit laten controleren.

Geplaatst: 29.10.2009 - 21:57
door Rob2u
Uit de website van ACtronics:
===============================
Elektronische gasklephuizen

Conventionele elektronische gasklephuizen zijn meestal voorzien van een mechanische TPS (Throttle Position Sensor) die aan slijtage onderhevig is. Dit is tevens vaak de oorzaak van het snel defect raken van elektronische gasklephuizen. ACtronics heeft voor veel van deze gasklephuizen een contactloze versie ontworpen die niet meer aan slijtage onderhevig is, waardoor een veel langere levensduur wordt verkregen. Daartoe wordt de sensor voorzien van 2 hall detecterende chips, die de positie van een magnetisch veld omzetten in een analoge spanning. In de nieuwe productlijn van ACtronics zijn veel typen gasklephuizen nu voorzien van zo’n contactloze sensor.
===============================
Ik ga er van uit dat men dit toepast bij de originele Volvo (Magneti Marelli) ETM's.

Geplaatst: 29.10.2009 - 22:41
door hadico
http://xemodex.com/xemodex_013.htm deze hadden het al toen actr. het nog moest 'uitvinden'

Geplaatst: 29.10.2009 - 23:05
door buikijn
Xemodex heeft deze optie pas sinds 15 mei 2009, en doen geen zaken met Europa.

http://www.fixyouretm.com/

Ik heb juist op foto's gezien dat ACT er gewoon een flexibele print in drukt. Zou de volvo ETM niet onder de 'vele modellen' vallen waar ze het over hebben? Of hebben ze sinds een half jaar het product aangepast?