Pagina 2 van 2
Geplaatst: 26.10.2009 - 21:14
door bart simpson
dat was de 3 bar van aertssenhjc vast ook, alleen niemand hanteerde een ownersmanual of het klepje, hoeveel moeite kan het vinden van de juiste getallen zijn als Volvo ze ooit in 2 voud meeleverde?
Geplaatst: 26.10.2009 - 21:20
door toppertje
ik heb een andere bandenmaat,die niet in mijn branstofklepje staat,
wat nu?
Geplaatst: 26.10.2009 - 21:21
door slagschip-s60
Zullen we het nog moeilijker maken en de thuisbrenger er bij halen ?
.....2,8 bar volgens het instructieboekje.
Wist je trouwens dat er met een apk keuring naar gekeken word
volgens mijn volvospecialist een eis
Geplaatst: 26.10.2009 - 21:21
door bart simpson
boekje geraadpleegt?
Geplaatst: 26.10.2009 - 21:22
door bart simpson
slagschip-s60 schreef:Zullen we het nog moeilijker maken en de thuisbrenger er bij halen ?
.....2,8 bar volgens het instructieboekje.
en rijdt gezien de hoge spanning niet echt geweldig, maar jij hebt het boekje iig geraadpleegt
Geplaatst: 26.10.2009 - 21:27
door aertssenhjc
Ik ga niet uit van volvo in dit geval. Maar van bandenspecialisten. Deze raden mij iets compleet anders aan dat de heren van volvo. Er zijn Mensen die em nog harder op pompen.. Het scheeld iig wel in verbruik. In de winter (als het sneeuwt,hagelt,regent etc.) zet Ik ze wel een stuk (!) lager. Dan heb ik meer grip op glad wegdek.
Geplaatst: 26.10.2009 - 21:28
door toppertje
bart simpson schreef:boekje geraadpleegt?
yep!
staat er niet in.
Geplaatst: 26.10.2009 - 21:32
door Oceanracer
aertssenhjc schreef:... In de winter (als het sneeuwd,hagelt,regent etc.) zet Ik ze wel een stuk (!) lager. Dan heb ik meer grip op glad wegdek.
Ook bij mooi weer, droog en warm asfalt heb je bij een juiste bandenspanning veel meer grip dan bij een (te) harde bandendruk. Je "lagere" brandstofverbruik wordt teniet gedaan door je extra slijtage (in het midden van het profiel) van je band. Je band gaat namelijk licht bol staan. Alles boven de 2.5 bar is echt TE hard!
Geplaatst: 26.10.2009 - 21:47
door eddy3
De aangegeven bandenspanning van "de heren van Volvo",is wel de enige juiste!
Bandenspecialisten weten weinig over juiste bandenspanning,voor ieder model afzonderlijk,ze blazen er meestal "genoeg"in.
Volg steeds de Volvo opgaves,banden slijten dan optimaal,auto rijd steedszoals het moet.
Grtn Eddy
Geplaatst: 26.10.2009 - 22:26
door s3wage
Oceanracer schreef:In mijn brandstofklepje wordt alleen melding gemaakt van PSI en een voor mij onbekende eenheid. Gelukkig heb ik een dubbele manometer:
Bij snelheden tot 160 km/u leeg:
Voor: 220 (31PSI) = 2.2 Bar
Achter: 210 (30PSI) = 2.1 Bar
Bij snelheden tot 160 km/u beladen:
Voor & achter: 260 (38PSI) = 2.6 Bar
Succes
Zou dat ook voor een t5 zo zijn of ?
En 2.6 rondom kan dus ook onbeladen want in die tabel staat dat snelweg rijden ook zware belasting is ?
Geplaatst: 26.10.2009 - 22:49
door toppertje
30 posts over hoeveel bandenspanning? :roll:
hoe moeilijk kan het in hemelsnaam zijn? :?
ik haak af. :^o
Geplaatst: 26.10.2009 - 23:10
door 945i
Hopelijk is s3wage in het verkeer minder onzeker...
Geplaatst: 27.10.2009 - 08:03
door Oceanracer
s3wage schreef:Zou dat ook voor een t5 zo zijn of ?
En 2.6 rondom kan dus ook onbeladen want in die tabel staat dat snelweg rijden ook zware belasting is ?
Ik heb geen reden om aan te nemen dat het voor een T5 anders zou zijn. Zijn veelal ook 17" banden en de auto is niet (veel) zwaarder.
Ik heb expres de snelheden tot 160 km/u vermeld en niet daar boven. Voor snelheden boven de 160 km/u gelden andere (lees: hogere) waarden.