Pagina 2 van 3

Geplaatst: 05.11.2009 - 21:57
door Dennis C30
Laat in ieder geval even weten wat de oorzaak was, ik ben er wel benieuwd naar en anderen hebben daar wellicht ook weer profijt van. Succes.

Geplaatst: 07.12.2009 - 14:25
door simsek04
Heeft iemand al de kleppen laten inregelen en zou de resultaat willen delen?

Geplaatst: 07.12.2009 - 18:32
door hadico
ECC regelt zich aan de hand van de temperatuur gemeten op de sensor,echter dit is een samenraapsel van de verschillende temperaturen die uit het kachelhuis komen .
Als je dus de temperatuur op bv 24 graden zet zal hij in eerste instantie overal warme lucht geven ,word echter de ingestelde eindtemperatuur berijkt zal het systeem de warme lucht uit de bovenste (raam)blaasmonden geven en via de rest gaan bijmengen met koelere lucht ,doordat deze op je gericht is zul je dit al snel als koud ervaren.
Meet eens de temperatuur langs het voorruit en de temperatuur uit de dash monden en meet vervolgens eens ter hoogte van de middenarmsteun (dit is ong. de ingestelde temp)dan kun je dit verschil goed zien.
De verschillende meghoeveelheden zijn ook nog apart instelbaar dus percentage gewijs meer of minder langs het voorruit en de voeten (bij dealer)

verwarming, kuren

Geplaatst: 07.12.2009 - 23:23
door jpdevre
De ervaring met dealer en garage was verschillend:
Bij de dealer doet de service balie medewerker veel moeite om te vermijden dat je met een monteur kunt praten, de service balie medewerker blijft ondanks vragen van mijn kant om afstellingen te controleren, volharden in "regelunit vervangen" voor ruim 400euro + montage etc. Met veel moeite heb ik het zo ver gekregen eerst alleen de foutmeldingen uit te lezen. Het gedrag was voor mij reden deze dealer niet meer te willen bezoeken.

De garage heeft meer zoiets van "geef die knop een slinger als het niet warm genoeg is en besteed verder geen geld aan zo´n luxe probleem"

Ik zou het fijn zijn als de kachel normaal deed, maar ik heb geen zin meer om voor de zoveelste keer urenlang bij de dealer te moeten wachten. Ook wil ik daar geen auto moeten huren van 70€/dag om naar mijn werk te kunnen komen. Een dag vrijnemen hiervoor is te veel van het goedde.

Kortom, ik heb geen vertrouwen in de dealer dat hij mij niet onnodig een regelunit op de rekening zet. En de garage in de buurt heeft waarschijnlijk niet de kennis/ervaring om het op te lossen.
Een andere dealer?! Die keuze is hier in Zd Limburg heel beperkt, en ze weten heel goed dat de volgende dealer een flink eind weg zit...

Ik geef die knop dus gewoon maar af en toe een extra slinger...!

Re: verwarming, kuren

Geplaatst: 08.12.2009 - 10:54
door stefmen
jpdevre schreef:De ervaring met dealer en garage was verschillend:
Bij de dealer doet de service balie medewerker veel moeite om te vermijden dat je met een monteur kunt praten, de service balie medewerker blijft ondanks vragen van mijn kant om afstellingen te controleren, volharden in "regelunit vervangen" voor ruim 400euro + montage etc. Met veel moeite heb ik het zo ver gekregen eerst alleen de foutmeldingen uit te lezen. Het gedrag was voor mij reden deze dealer niet meer te willen bezoeken.

De garage heeft meer zoiets van "geef die knop een slinger als het niet warm genoeg is en besteed verder geen geld aan zo´n luxe probleem"

Ik zou het fijn zijn als de kachel normaal deed, maar ik heb geen zin meer om voor de zoveelste keer urenlang bij de dealer te moeten wachten. Ook wil ik daar geen auto moeten huren van 70€/dag om naar mijn werk te kunnen komen. Een dag vrijnemen hiervoor is te veel van het goedde.

Kortom, ik heb geen vertrouwen in de dealer dat hij mij niet onnodig een regelunit op de rekening zet. En de garage in de buurt heeft waarschijnlijk niet de kennis/ervaring om het op te lossen.
Een andere dealer?! Die keuze is hier in Zd Limburg heel beperkt, en ze weten heel goed dat de volgende dealer een flink eind weg zit...

Ik geef die knop dus gewoon maar af en toe een extra slinger...!
Bij welke dealer ben je geweest? Ik moet zeggen dat ik erg goede ervaringen heb bij Biermans in Maastricht. Kallen in Geleen en Klein in Heerlen moet je niet heengaan.. Dat zijn oplichters!

Anders zit in Roermond nog wel een dealer die (heb ik van horen zeggen) goed werk zou moeten leveren.

verwarming

Geplaatst: 08.12.2009 - 23:05
door jpdevre
Wil eerlijk gezegd geen dealers bij naam noemen, zijn immers niet gelijk in de gelegenheid tot het geven van een weerwoord. Heb hen indertijd gewoon zonder boze woorden uitgelegd waarom ik het vertrouwen verloren had (na er 9jaar geweest te zijn)
Ik wil op grond persoonlijke ervaringen geen dealer zwart te maken. Ook daar zijn mensen die met oprechtheid en (hard) werken hun bestaan hebben. Bij iedere dealer is het werk een soort van team-werk. Net als bij voetbal heb je tijden dat het heel goed werkt, en tijden dat het minder goed werkt. Met goed spel van het team kun je mindere kwaliteiten van de keeper of verdedeging niet altijd compenseren. Via pm wil ik je, Stefmen, van het weekend nog om info vragen.

Probleem verwarming opgelost!

Geplaatst: 22.01.2010 - 23:18
door Koenta Kinte
Koenta Kinte schreef:Hallo, mijn schoonvader heeft een Volvo V40 Phase II diesel 1.9 van rond 2004.

Nu heeft hij het volgende probleem de verwarming doet het niet goed.

Als je de climate controle ingesteld staat op 23°C werkt deze 10 minuten en dan wordt het weer kouder. Zet je hem daarna op 25°C dan wordt het weer warm. Maar ook maar voor +/- 10 minuten, daarna wordt het weer koud. enz. Nu heeft de dealer de thermostaat vervangen maar nu is het probleem nog niet opgelost. Zou het de temp sensor in het dashboard kunnen zijn. Of de controle unit? Ik zou het graag willen weten ben zelf erg handig en ben bang dat het bij de dealer een lang verhaal gaat worden met een hoop kosten.

Bijvoorbaat hartelijke dank voor een tip!
Ha Leute,

Het probleem met de verwarming is opgelost!
De dealer heeft er 13 uur ja je leest het goed 13 uur over gedaan.
Het hele dashbord hebben ze gedemonteerd. Het probleem zat het in de kokers waar de warme lucht doorheen moet naar o/a de voorruit. Deze kokers bestaan uit meerdere delen die aan elkaar gelijmd zijn. En deze lijm wil wel eens loslaten. Gevolg de warme lucht komt overal in je dashbord maar niet waar jij het hebben wil. De dealer gaat dit nu aankaarten bij Volvo want dit kan natuurlijk niet. Dit was voor hen trouwens de tweede volvo V40 die dit probleem had. PS mijn schoonvader had van te voren een prijs afgesproken max 300 euro. En die heeft hij ook betaald. Maar niet de 13 uur a 70 euro, slik!

Verwarmingsprobleem

Geplaatst: 11.02.2010 - 21:26
door jpdevre
Goed nieuws! Weer bij de garage voor de volgende grote beurt. Zij hadden zelf nu tevoren nagekeken wat "resetten", "opnieuw inregelen" te betekenen heeft (bij een vorig bezoek was het daar niet van gekomen) Bleek fluitje van een cent. Verwarming doet het weer zoals het hoort !

(Misschien is ea ontstaan door het vervangen van de lampjes in de control unit, zonder de stroom van de accu los te halen...)

Kortom, waar zouden we zijn zonder "onze" Ramon ;-) !

(Ramon:
kleppen opnieuwe in laten regelen,snap niet dat de dealer daar zelf niet opkomt. )

Geplaatst: 12.02.2010 - 11:03
door Tim36
Ik heb zoals eerder gezegd hetzelfde probleem, dus zojuist de dealer gebeld om dat inregelen ook even te fixen. Krijg gewoon keihard het antwoord dat het resetten / opnieuw inregelen niet mogelijk is bij een V40 en dat ze naar de storing moeten zoeken! Ik woon in de randstad maar ben niet te beroerd om even een stukje te rijden. Een plek waar dit dus even snel kan, is bij mij zeer welkom. Ik hoor het graag.

Verwarmingsprobleem

Geplaatst: 12.02.2010 - 18:15
door jpdevre
Hoi Tim
Uitgaande van het positieve in ons allen, ook bij de dealers en garages, ga er van uit dat het een kwestie spraakverwarring of gebrek aan ervaring is.

Heb van een Balie medewerker van Volvo het zelfde hardnekkige antwoord gehad. Heb uiteindelijk uit Vadis de paginas afgedrukt waar ea beschreven wordt, en dat van te voren aan de garage geven waar ik normaal kom.
Dat gaf een "Oh " bedoel je dat reaktie, ze hebben het toen zelf ook gevonden. Een klein beetje als in google, moet je ook in Vadis of welk ander hulpmiddel vandaag de dag gebruikt word, de goede vraag stellen want anders vind je niets. Instellen, afstellen, inregelen, resetten etc. damper motor self-adjustment etc.

Ik zal de paginas even opnieuw opzoeken. Via pm lukt het dan wel om ze uit te wisselen.

Bij mijn auto maakt het een dag en nacht verschil, hij blaast nu ook weer goed op de vooruit als dat nodig is.

Ik kan je zeker aanraden dit weekend naar Maastricht te komen, maar dan zul je alleen van het carnaval genieten en gebeurt er niets met je auto...! :)

Geplaatst: 14.02.2010 - 11:33
door Bart Giesen
Jpevre,

Onder welk rubriek / noemer staat dit in Vadis beschreven?

Geplaatst: 14.02.2010 - 14:29
door corhog
Slecht geplakte luchtkanalen is een bekend fase 2 probleem, Zorg ook dat de thermostaat van het koelwater in orde is want dan kan het ook zijn dat al het warme water naar de radiator word gevoerd

Verwarmingsprobleem

Geplaatst: 14.02.2010 - 18:17
door jpdevre
Vadis=>Search for "Climate"=>87 Climate Units=>Removal replacement and installation=> Climate Control Units and Components=>Comfort Module=>Programming the climate control module=>Diagnostic functions=>selfadjustment of motors. Succes gewenst

Geplaatst: 15.02.2010 - 00:30
door sjoerdb
corhog schreef:Slecht geplakte luchtkanalen is een bekend fase 2 probleem, Zorg ook dat de thermostaat van het koelwater in orde is want dan kan het ook zijn dat al het warme water naar de radiator word gevoerd
en nog steeds jammer dat je niet met dit probleem bij volvo kan aankloppen. ik heb ook een auto van 23-10-2004 waarvan ik ook vermoed dat het kanaal los gelaten heeft. bij aankoop in december 2008 had ik dit al gemerkt, maar wat te doen? ik heb de topicstarter gevraagd om contact met me te leggen, hopelijk kunnen we wat samen opstarten.

Geplaatst: 15.02.2010 - 19:09
door sjoerdb
hierbij wat fotos van een s/v40 die problemen had, ik heb deze fotos van iemand gekregen na het vinden van zijn verhaal. dit is niet het ontwasemingskanaal maar de afdichting die misschien ook niet goed zijn werk doet. ik ga eens zoeken naar een bedrijf die inspectie kan doen met camera. en zelf ook maar eens wat proberen met licht en donker om controle te doen van lekkage in het systeem.

Geplaatst: 15.02.2010 - 19:26
door corhog
Dat ziet er toch armzalig uit, geen pan.

Geplaatst: 15.02.2010 - 19:52
door sjoerdb
je kan duidelijk zien dat de plaklaag gewoon los gelaten heeft, oftewel een slecht product... hoe kan je hier aanspraak op maken dat het goed moet

Geplaatst: 15.02.2010 - 19:57
door corhog
Er waren door leden van het volvo40forum ook al mails naar Volvo Nederland gestuurd maar die voelen zich niet meer verantwoordelijk, dus geen enkele coulance.
Volgens mij was jij dat Sjoerd, als ik me niet vergis.

Geplaatst: 15.02.2010 - 20:03
door sjoerdb
dat was ik inderdaad, maar met het bovenstaande bericht van Koenta Kinte, hoop ik dat er goed nieuws komt... hopelijk ontstaat er een lichtpuntje.

Geplaatst: 18.02.2010 - 20:48
door Bart Giesen
Hier 2x een S40 en 1x een V40 welke ook problemen hebben met de ontwaseming.