Ja, eigenlijk moet je dit muziekje er nog even bijdraaien. Deze draaiden wij altijd bij mijn vorige baas op vrijdag om de stemming erin te krijgen:
Geplaatst: 30.10.2009 - 14:48
door diesel01
South Park ge-ni-aal oftewel +heul veul
Geplaatst: 30.10.2009 - 14:49
door remmm
Hahaha.... het is niet voor niks vrijdag vandaag.....
Geplaatst: 30.10.2009 - 15:00
door V50R-enik
remmm schreef:Hahaha.... het is niet voor niks vrijdag vandaag.....
Wilde net zeggen, 30 reacties binnen een half uur, moet wel vrijdagmiddag zijn hahaha
Geplaatst: 30.10.2009 - 15:01
door V50R-enik
Maar ik heb nog steeds geen D5 aanmelding??
Geplaatst: 30.10.2009 - 15:13
door remmm
Nope, we gaan weer on topic.... Heeft Ben zijn server trouwens nog op oude tijd staan, zie de tijdsnotatie bij je berichten...
Geplaatst: 30.10.2009 - 15:21
door 945i
asta schreef:
Eagletje schreef:Ik doe mee met .........
de Impreza GTT van een vriend van mij. ca 300 pk........
Of is dat niet eerlijk
Maar mocht hij echt mee willen doen, bekijk dan even het volgende filmpje!
Die gaat die 300pk hard nodig hebben
Kijk dan ook deze, zet het weer in perspectief...
Geplaatst: 30.10.2009 - 16:16
door BBC2006
945i schreef:
asta schreef:
Eagletje schreef:Ik doe mee met .........
de Impreza GTT van een vriend van mij. ca 300 pk........
Of is dat niet eerlijk
Maar mocht hij echt mee willen doen, bekijk dan even het volgende filmpje!
Die gaat die 300pk hard nodig hebben
Kijk dan ook deze, zet het weer in perspectief...
tenzij je je T5 awd verlaagd met 30 mm, veerpootbrug onder de motorkap monteerd. dan stuurt ie strakker dan strak. Kom maar op met die Subaru.....
Geplaatst: 30.10.2009 - 18:18
door asta
Heb je de landingsbaan al dan?
Geplaatst: 30.10.2009 - 18:26
door asta
@945i
Daar willen we niet meer aan herinnerd worden, was een maandag morgen model
:roll:
Geplaatst: 30.10.2009 - 18:55
door Fredhead
BBC2006 schreef:En dan nog een T5-je erlangs, gechipt. Dan weet iedereen zijn plaats weer........
BBC2006
V50 T5 awd Summum Rica
Dan neem ik mijn 205-je wel mee
Ontopic: Denk zelf dat er de eerste meters niet heel veel verschil in zal zitten, maar dat de D5 uiteindelijk wel aan kop gaat.
Dit blok geeft zijn kracht heel anders af als een 2.0D die wat "explosiever" is, terwijl een D5 (tenminste, zo lijkt het) altijd wel kracht heeft
Geplaatst: 30.10.2009 - 19:49
door Jolly Breeze Racing
D5 rijders zijn rustige rijders
Geplaatst: 30.10.2009 - 22:34
door Delta 97
betekent het dan ook dat de verliezer zijn auto moet inleveren???
misschien moet ik dan maar een ariel atom regelen... :razz: ik plak er wel een volvo sticker op...
Geplaatst: 31.10.2009 - 01:01
door MauritsvdT
945i schreef:Kijk dan ook deze, zet het weer in perspectief...
Ik heb het gezien, maar heb totaal niets gezien wat in perspectief staat, of bedoel je de die slechte Truus die achter het stuur zit, die elke keer dat zij op de openbare weg rijdt wel iets verzint .....
Hier in Nederland noem je zo'n iemand een belabberde rijder .....!
Geplaatst: 31.10.2009 - 07:25
door Johan
MauritsvdT schreef:
Ik heb het gezien, maar heb totaal niets gezien wat in perspectief staat, of bedoel je de die slechte Truus die achter het stuur zit, die elke keer dat zij op de openbare weg rijdt wel iets verzint .....
Hier in Nederland noem je zo'n iemand een belabberde rijder .....!
Vicki Butler-Henderson is anders geen "slechte Truus". Ze heeft een aantal races op circuits gewonnen (als eerste vrouw), geeft haar geld verdient als race instructeur op Silverstone etc.
Dat de uitslag je niet aanstaat betekent nog niet dat dit te wijten is aan de "Truus" achter het stuur.
Volvo's staan nu eenmaal niet bekend als agiele bochtenridders, daarvoor zijn de onderstellen gewoon niet goed genoeg.
Terzijde: Ik hoop wat dat betreft dat men bij de nieuwe S60 veel heeft kunnen opsteken van Ford.
Geplaatst: 31.10.2009 - 09:41
door asta
Daar heeft Johan wel een punt, je praat hier over een auto die gebouwd is om op de openbare weg te scoren.
Nu word deze gebruikt om over een circuit te rijden.
Niemand die zo over de openbare weg rijdt, daar hebben 99% van de autobezitters de skills niet voor.
Maar, als je een gelijkwaardige auto pakt zoals ik mee stuurde en daar een verlaging en sportonderstel onder zet met een paar gepaste banden dan heb je denk ik een geduchte tegenstander waar die subaru dan wel de baas blijft.
Maar even op de D5 vs 2.0D dan zullen ze redelijk gelijk opgaan mits je goed kan schakelen!
De koppelkromme klimpt erg snel en bij 2000rpm heeft de 2.0D zijn volle 380Nm tot zijn beschikking, echter voor een hele korte duur.
De D5 bouwt deze minder snel op maar heeft weer een langere adem.
De D5 zal het winnen op zijn uithoudingsvermogen maar heel veel verschil zal het niet maken.
Zo vroeg men zich ook wel eens af wie er zou winnen van bij een sprint D5 & T5, waarbij de T5 het uiteindelijk op een langer uithoudensvermogen zal winnen maar bij het optrekken dan het gelijk opgaan.
Geplaatst: 31.10.2009 - 10:53
door 945i
Johan schreef:
MauritsvdT schreef:
Ik heb het gezien, maar heb totaal niets gezien wat in perspectief staat, of bedoel je de die slechte Truus die achter het stuur zit, die elke keer dat zij op de openbare weg rijdt wel iets verzint .....
Hier in Nederland noem je zo'n iemand een belabberde rijder .....!
Vicki Butler-Henderson is anders geen "slechte Truus". Ze heeft een aantal races op circuits gewonnen (als eerste vrouw), geeft haar geld verdient als race instructeur op Silverstone etc.
Dat de uitslag je niet aanstaat betekent nog niet dat dit te wijten is aan de "Truus" achter het stuur.
Volvo's staan nu eenmaal niet bekend als agiele bochtenridders, daarvoor zijn de onderstellen gewoon niet goed genoeg.
Terzijde: Ik hoop wat dat betreft dat men bij de nieuwe S60 veel heeft kunnen opsteken van Ford.
En zo is het.
Geplaatst: 31.10.2009 - 11:18
door Eagletje
Beetje appels met peren natuurlijk. En inderdaad is Vicki een hele goede bestuurder. Daar wil je niet tegen karten Maurits
Dit terzijde.
Interessantere vergelijking dan topicstarter heeft genoemd zou ik bijvoorbeeld een Legacy 2.0 D(150 pk) met een V50 2.0D vinden.
Ik heb ongeveer een jaar terug in een Outback gereden met de nieuwe diesel boxer. Vond hem wel mooi rond lopen en weinig, heel weinig interieurgeluid. Maar het koppel viel me wat tegen. Onder ca 2000 tpm vind hij niet leuk....
En de gewone Legacy 2.0D vind wel een hele mooie wagen met een luxe
uitstraling......
Geplaatst: 31.10.2009 - 14:26
door edraket
Om even wel on topic te gaan: ik vind dit wel degelijk een zinnige test. Ik denk namelijk dat de D5 het er zeer lastig mee zal krijgen. Eigenlijk vind ik de D5 objectief gezien een overbodige motor gezien wat Volvo eruit haalt. Een 4 cilinder diesel haalt tegenwoordig ook met gemak tegen de 200 pk, en ik blijf de D5 te luidruchtig vinden. De 2.0D is een heel fijne motor met een prettige loopcultuur. Het kan maar zo zijn dat de 2.0 met chip gewoon fijner rijdt dan een standaard D5. En dan kan de keuze voor een nieuwe auto wel eens heel anders uitpakken.
Het gaat overigens niet altijd om de pure prestaties, maar ook het gevoel wat een auto geeft is minstens zo belangrijk. Ik heb eens in een V50 2.0D gereden en deze voelde net zo snel aan als mijn toenmalige S60 D5 163 pk. Als ik de stopwatch erbij pakte was de D5 wel degelijk een heel stuk sneller, maar het gaat toch om je eigen gevoel en niet zozeer om de absolute prestaties.
Geplaatst: 31.10.2009 - 15:25
door asta
Helemaal waar Ed maar ik denk dat als ik een caravan achter mijn auto zou hangen ik liever een ongechipte D5 heb dan een gechipte 2.0D
Bij langdurig zwaar belasten weet je zeker dat een D5 hiertegen moet kunnen, alles is tenslotte op elkaar afgestemd, of dit ook bij een 2.0D zal zijn dat betwijfel ik dan.