Pagina 2 van 2

Geplaatst: 09.11.2009 - 17:17
door imker
http://www.kapaza.be/Autos/Volvo/219949 ... 3i_GL.html

Waarom naar Zweden gaan, in Belgie zijn ze echt niet zo hot als bij jullie in Nederland. (spijtig).

Geplaatst: 09.11.2009 - 17:28
door bart simpson
dit niets voor je?
http://www.blocket.se/gavleborg/Volvo_7 ... a=23_4&w=3
kun je mooi wat vrienden meenemen

Geplaatst: 09.11.2009 - 18:44
door asmeekens740
Over auto's uit Belgiƫ, heb ook eens zitten kijken maarja dan zit je ook weer met bpm dat is toch best een aardig bedrag wat er op komt.

En ja die limo dat is wel lachen haha maar die vrienden die mogen toch maar gewoon lekker zelf rijden haha

Geplaatst: 09.11.2009 - 19:33
door Fat Rat
ik geloof dat auto's vanaf een jaar of 19 oud helemaal bpm vrij zjin, maar voor het precieze zou je het even op moeten zoeken.

Geplaatst: 11.11.2009 - 09:08
door mightyspawn
Baseman schreef:
Battlecruiser schreef:Als je er een van 1985 of 1986 neemt, wordt ie motorrijtuigenbelasting vrij. En latere jaren nooit meer...
Niet?
En de kilometerheffing dan, als die er komt?
Daaaaag, belastingvoordeel en je bent dan dus twee keer getild.
Een keer vanwege de duurdere aanschaf, en vervolgens moet je er toch voor gaan betalen.

Als je er een koopt, koop hem dan al, als ie al belastingvrij is, niet omdat je er op rekent dat ie dat wordt, in 2012.

My 50 cents.
Het is nog steeds niet bekend wanneer rekening rijden wordt ingevoerd, het is ook nog steeds niet bekend of oldtimers ontheffing hebben. Daar is de politiek nog niet uit. Kan zijn dat ze ontheffing krijgen tot DEC ' 86. Maar nobody knows.

Dus in je achterhoofd houden als je nu een 84er koopt en je lekker belastingvrij kunt rijden (hoop geld bij 1300kg +) en straks eventueel moet betalen met km heffing of helemaal niks lijkt me best fijn.

Geplaatst: 11.11.2009 - 11:05
door Baseman
mightyspawn schreef:
Baseman schreef:
Battlecruiser schreef:Als je er een van 1985 of 198
Dus in je achterhoofd houden als je nu een 84er koopt en je lekker belastingvrij kunt rijden (hoop geld bij 1300kg +) en straks eventueel moet betalen met km heffing of helemaal niks lijkt me best fijn.
Ben ik helemaal met je eens, maar het verkoopargument dat ie belastingvrij gaat worden, vind ik useless en de prijsverhoging als gevolg van die mededeling al helemaal schofterig.

Het is lastig vergelijken, want de 760 en 940 komen qua uiterlijk wel in de buurt, waarvan de 760 belasting vrij wordt maar de 940 nooit meer, maar het geval wil helaas dat er nog iets aan exclusievitiewt aan de 760 hangt, omdat er nog maar 247 geregistreerd staan in Nederland.
Van de 940 ietsje meer: 10450 stuks.

Het blijft afwachten, maar de "hij wordt nog belastingvrij"-truc, ben ik niet geneigd in mee te gaan.

Geplaatst: 11.11.2009 - 14:24
door mightyspawn
Ook helemaal mee eens, niet voor niks heb ik mijn 740 uit Zweden gehaald. Heel sgofterig hier om 3500 euro of meer voor een redelijk wrak te vragen. En dan nemen die eigenaren niet eens de moeite om de wagen op NL kenteken te zetten. Die kosten willen ze dan weer niet dragen.

Bij mij is het oldtimer verhaal ook nooit echt een reden geweest om voor 85 te gaan of ouder. Maar vind die modellen het mooiste, ookal verschillen ze minimaal met de modeljaren daarna.

En steeds meer mensen beginnen de 7xx te waarderen, zelfs in Nederland. Das was nooit echt een gewild model itt de 240. In Amerika totaal een ander verhaal.