Pagina 2 van 5

Geplaatst: 22.11.2009 - 14:47
door alfredgeel
bij mijn V70 van MY 2006 werd de taal omgezet van engels naar NL voor 38,35€ bij garage Rutten in Diest.

Geplaatst: 22.11.2009 - 18:48
door Black 2.4T awd
chris_zweden schreef:Bij mijn S80 was het €150 van Zweeds naar Nederlands. De dealer kost het niks dus vond het erg duur.
bij mijn V70 van MY 2006 werd de taal omgezet van engels naar NL voor 38,35€ bij garage Rutten in Diest.

Waarom moet er zo veel verschil inzitten? Moet een Nederlandse dealer er meer aan verdienen ? of bepaald dit de importeur?

Geplaatst: 22.11.2009 - 18:49
door bart simpson
per land zijn de kosten idd verschillend, importeurs bepalen dat per land

Geplaatst: 24.11.2009 - 19:26
door oudegroen
importeurs bepalen dat per land
NEE, dealers bepalen dat op eigen houtje!

De schooiers.....

Geplaatst: 24.11.2009 - 19:28
door bart simpson
oudegroen schreef:
importeurs bepalen dat per land
NEE, dealers bepalen dat op eigen houtje!
onzin, het is de door de importeur bepaalde kostprijs van software plus arbeidsloon

Geplaatst: 24.11.2009 - 19:37
door oudegroen
Waarom betaalde ik dan vier tientjes voor de nederlandse software bij de dealer in Soest???

Geplaatst: 24.11.2009 - 19:40
door bart simpson
oudegroen schreef:Waarom betaalde ik dan vier tientjes voor de nederlandse software bij de dealer in Soest???
wat is je probleem precies? is die 4 tientjes teveel of te weinig?

Geplaatst: 24.11.2009 - 19:41
door hadico
Omdat ie toen 15ui koste en nu dus 120 en die prijs komt dus echt bij de importeur vandaan ,vraag het maar eens na bij je dealer ga je zien dat het waar is.

Geplaatst: 24.11.2009 - 19:43
door bart simpson
dat je voor dienstverlening geld vraagt is voor sommigen al snel een schande

Geplaatst: 24.11.2009 - 20:36
door Medusa
Prijzen staan netjes in de computer, je kan wel af en toe een korting krijgen maar de prijzen liggen vast voor alle dealers (en worden regelmatig aangepast)

Geplaatst: 24.11.2009 - 20:58
door Black 2.4T awd
bart simpson schreef:dat je voor dienstverlening geld vraagt is voor sommigen al snel een schande
Ik wil best wel betalen voor een dienstverlening. Maar dan moet het wel in verhouding staan tot het gebodene. Maar om voor een beetje software aanpassing 120 euro vragen dat is teveel. Het is niet arbeidsintensief +/- 10 min en de software wordt gedownload uit Zweden in een bij wijze van spreken in een split seconde.

Geplaatst: 24.11.2009 - 21:03
door M@rcel
Inderdaad, daarom begrijp ik ook niet dat een nieuw motorblok zo duur moet zijn. Hij stond toch al in het magazijn. Meer dan de verzendkosten (vgl. downloadtijd) zou dat toch niet mogen kosten??

Toch?

Geplaatst: 24.11.2009 - 21:05
door bart simpson
Black 2.4T awd schreef:
bart simpson schreef:dat je voor dienstverlening geld vraagt is voor sommigen al snel een schande
Ik wil best wel betalen voor een dienstverlening. Maar dan moet het wel in verhouding staan tot het gebodene. Maar om voor een beetje software aanpassing 120 euro vragen dat is teveel. Het is niet arbeidsintensief +/- 10 min en de software wordt gedownload uit Zweden in een bij wijze van spreken in een split seconde.
als je het dat geld niet waard vind moet je het zeker niet doen

Geplaatst: 24.11.2009 - 21:07
door Mir
Je betaald niet alleen voor tijd. Ga er maar vanuit dat software schrijven tijd kost. Dat servers onderhouden tijd kost. Dat de netwerken geld kosten. Etc..

Geplaatst: 24.11.2009 - 21:13
door bart simpson
En alweer is de dealer een "schooier".

Wil of kun je niet voor de gewenste dienstverlening betalen maak er dan ook geen gebruik van, dat scheelt je meteen een hoop frustraties

Geplaatst: 24.11.2009 - 22:08
door Black 2.4T awd
bart simpson schreef:
Black 2.4T awd schreef:
bart simpson schreef:dat je voor dienstverlening geld vraagt is voor sommigen al snel een schande
Ik wil best wel betalen voor een dienstverlening. Maar dan moet het wel in verhouding staan tot het gebodene. Maar om voor een beetje software aanpassing 120 euro vragen dat is teveel. Het is niet arbeidsintensief +/- 10 min en de software wordt gedownload uit Zweden in een bij wijze van spreken in een split seconde.
als je het dat geld niet waard vind moet je het zeker niet doen
Jaja, maar ik heb er niet de hoofdprijs voor betaald. Ik heb het laten doen bij een volvo-specialist voordat de prijsverhoging werd doorgevoerd door de importeur.Ik was twee jaar terug nog geen 25,00 euro kwijt in de btw. 10,00 euro voor de sofware en 10 minuten arbeidsloon+ de btw.
Wat er nu gebeurd is wel een schooierstreek, ik vindt het ordinaire diefstal. Want die software was er twee jaar geleden ook al en moest niet opnieuw worden geschreven.

Geplaatst: 25.11.2009 - 08:33
door Medusa
Er is niets mis met voor een identiek product de beste prijs te zoeken, maar ik vind persoonlijk niet dat de software op zich zo duur is. Als je een duitse auto hebt is de kans groot dat je daar al goedkoper mee was, dan gaat die software gewoon van je winst af, het is niet dat je dat als extra kosten moet zien.

Geplaatst: 25.11.2009 - 09:26
door bartv70
Ik, let wel ik, lees hier iets dat misschien anders bedoeld word.
Bart schrijft de door de importeur bepaalde kostprijs.
Misschien vergis ik me, maar een bedrijf (Volvo importeur) dat iets tegen
kostprijs levert is al zeer opmerkelijk, want leveren tegen kostprijs betekent geen winst maken en daarvoor run je geen bedrijf.
Het feit dat de importeur een kostprijs in rekening brengt bij de dealer zegt natuurlijk niets over de vraagprijs die de dealer bij zijn/haar klant in rekening brengt.
Bovenop de kostprijs kan de dealer dus bv 2% of 20% of 200% marge zetten, dat zou ook de enorme verschillen kunnen verklaren.
Vraag is nu, laat Volvo NL zijn Nederlandse dealers zoveel meer betalen als Volvo België de Belgische dealers of werken deze landen met een zelfde vastgestelde kostprijs, maar is de winstmarge zo verschillend.
Feit blijft dat door de grote prijsverschillen, waar de "fout" ook ligt, de klanten hun heil zoeken in België of Duitsland voor bv software aanpassingen.
Volvo NL of (enkele) dealers prijzen zichzelf zo de markt uit en da's niet slim

Geplaatst: 25.11.2009 - 09:30
door marcelV70R
Medusa schreef:Er is niets mis met voor een identiek product de beste prijs te zoeken, maar ik vind persoonlijk niet dat de software op zich zo duur is. Als je een duitse auto hebt is de kans groot dat je daar al goedkoper mee was, dan gaat die software gewoon van je winst af, het is niet dat je dat als extra kosten moet zien.
ik vinde het op zich niet gek dat je ervoor moet betalen
alleen moet het wel in verhouding staan
als de prijsverschillen zo groot zijn
kun je bij de duurdere dealers dus gewoon van ordinaire diefstal praten
en het zijn gewoon extra onkosten die je moet maken
of je de auto nou goedkoper hebt als je een importeerd of niet
het beste is om het in een deal mee te nemen als je hem uit het buitenland haalt.
wat ze in Duitsland tegen mij zeiden,
was dat het terug naar Duits zetten maar iets van €20 was!!
dus kun je spreken van willekeur van de dealer lijkt mij!!

Marcel

Geplaatst: 25.11.2009 - 09:33
door bart simpson
Ik bedoel met kostprijs in dit geval de consumentenprijs, bij ieder onderdeelnummer (en software is dat ook) staat een consumentenprijs incl. de btw, onderschrijf volledig dat een dealer daar niet zomaar een willekeurige prijs voor moet gaan vragen, de variabele kan zijn de arbeidsloonkosten, die zullen op verschillende plaatsen ook vast verschilend uit kunnen vallen.

@marcelV70R, een Duitse dealer vraagt voor het activeren van een standkachel 400% meer dan een Nederlandse dealer, het werkt 2 kanten uit, dit conform het prijsadvies van Volvo DE