Pagina 2 van 3
Geplaatst: 26.11.2009 - 16:46
door Walter
piotrV70 schreef:bart simpson schreef:Beste piotrV70, je roept ieder keer maar wat, je onderbouwt daarbij keer op keer werkelijk niets.
Die "dingen" verkopen gebruikt nog steeds uiterst behoorlijk, dat gaat voor veel SUV's en MPV's in hetzelfde segment zo, welke lastiger worden zijn de dikke V8-en en alle andere dikke motoren, die 2.5T is in vergelijking met een T6 of V8 een prima ding met 7 zitplaatsen, daarop wordt dit type auto namelijk nog steeds goed gekocht.
Je hebt gelijk, ze zijn
niet aan te slepen.
Kijk onze fruithandelaar zet zijn marktkoopmanstem weer op.
Eh voor het geval je het niet in de gaten had hebben we het hier over gebruikte auto's, niet over nieuwe...
Geplaatst: 26.11.2009 - 16:49
door bart simpson
dat is bij hem hetzelfde
Geplaatst: 26.11.2009 - 18:43
door Hans
Het is de kift jongens.....
Geplaatst: 26.11.2009 - 19:00
door Goelette
Los van of dit een goede prijs is of niet (dat weet ik namelijk niet) moet je bij aankoop van een tweedehands auto natuurlijk nooit zomaar de vraagprijs betalen. Daar kan, zeker op grotere bedragen als deze, toch altijd wel een paar honderd tot een paar duizend vanaf, of andere voorwaarden.
Dus, ja hij is te duur

Zoals iedere auto, bij een dealer, handelaar of particulier. Altijd te duur

Geplaatst: 26.11.2009 - 19:02
door bart simpson
:shock: 2 monologen, geen wonder dat ik je iedere keer niet begrijp, wij hebben het hier al die tijd al over gebruikte XC90's, ik verkoop er zomaar 30 in een jaar
Geplaatst: 26.11.2009 - 19:03
door t5power
bart simpson schreef:dat is bij hem hetzelfde
bart simpson schreef:2 monologen, geen wonder dat ik je iedere keer niet begrijp, wij hebben het hier al die tijd al over gebruikte XC90's, ik verkoop er zomaar 30 in een jaar
Over wie heb je het nou Bart? Ik zie alleen dat jij redundant reageert.
Geplaatst: 26.11.2009 - 19:13
door bart simpson
piotrV70 onderbouwde de verkeerde stelling met bijbehorende getallen, sorry voor mijn onduidelijkheid
Geplaatst: 26.11.2009 - 19:19
door Walter
yep, ging over onze fruithandelaar

Geplaatst: 26.11.2009 - 19:24
door hogie
Moet het een benzine uitvoering zijn?
Geplaatst: 26.11.2009 - 19:27
door bart simpson
je komt idd ook diesels tegen voor goeie prijzen, zijn best een brok zuiniger dan een 2.5T
Geplaatst: 26.11.2009 - 19:39
door ruudoud
hogie schreef:Moet het een benzine uitvoering zijn?
ja het moet een benzine zijn hij is voor mijn vrouw die rijdt maar 10000 kilometer per jaar gr ruud oud
Geplaatst: 26.11.2009 - 19:54
door ruudoud
XXLC90 schreef:Of ze nou kort of lang staan, gewild of niet gewild, het blijft zaak om de huidige reele waarde te bepalen.
Uit de opsomming van RuudOud begrijp ik dat het een redelijk standaard 2.5T Exclusive is met met 6-speed handbak. In de prijslijst voor modeljaar 2004 wordt daar als basisprijs genoemd 63.900
Extra: warmtewerend glas 650, afn trekhaak 889, entertainment system ??
RuudOud vermeldt niets over metallic/pearl lak [kost 1095] en standverwarming [zo standaard moeten zijn].
Grofweg schat ik de nieuwprijs op 67,5 duizend.
Volgens Vroemm-autorestwaardearcief van sept. 2009 kom je voor een xc90 na 3 jaar en 20000 km/jaar op een percentage van 57,7 %. Voor een auto van midden 2004 moet ik weer 2,5 jaar verder tellen. Laat ik het gunstig schatten op een restwaarde van 40%, dan kom ik op 27duizend.
[dan laat ik in het midden of de prijs hoger of lager wordt door: wel/geen vraag naar dit soort auto's, slurptaks, CO2-uitstoot enz.]
Blijft staan dat volgens mijn benadering 30duizend aan de hoge kant ligt.
volgens auto week was de nieuw waarde € 72.988 gr ruud oud
Geplaatst: 26.11.2009 - 20:26
door Wim J
bart simpson schreef:woont u niet in België en had u geen XC70 gekocht? ik zie niet helemaal een basis om een goed vergelijk te kunnen maken
Inderdaad een XC70, en ja ik woon in België. Importeren is toch al lang niet meer zo exotisch zoals vroeger. Ik wou maar een balletje opwerpen,...
Voor 7000€ meer heb je trouwens een nieuwe XC90, in diesel. (jaja, wel in het verre in België)
http://www.caryncar.com/EN/Stock_detail-XC90-28-571.php
Om maar een ander balletje op te werpen,....
Geplaatst: 26.11.2009 - 20:32
door bart simpson
Daar komt bij ons dan nog wel € 30.911,-- aan BPM bij, toch net even minder gezellig.
Geplaatst: 26.11.2009 - 20:32
door Blue-Eyes
Nieuw in Belgie, dan nog even 40% BPM in nederland betalen, om ook maar even een balletje op te gooien.
Geplaatst: 26.11.2009 - 20:35
door bart simpson
CO2 heffing € 6.750,--
BPM € 23.411,--
Labelcorrectie € 800,--
(en het is een 5 zitter)
In NL koop je een nieuwe (ook 5 zits) XC90 2.5T Limited Edition met RTI en xenon al vanaf € 54.995,-- incl. alle belastingen.
Geplaatst: 26.11.2009 - 20:55
door bart simpson
Wim J schreef:bart simpson schreef:woont u niet in België en had u geen XC70 gekocht? ik zie niet helemaal een basis om een goed vergelijk te kunnen maken
Inderdaad een XC70, en ja ik woon in België.
Een goed gefundeerd oordeel over een Nederlandse prijs lijkt mij daardoor haast een onmogelijkheid
Geplaatst: 26.11.2009 - 21:10
door paulh
Ruud,
ik heb wel medelijden met je dat je een serieuze vraag stelt en het hele forum hier met elkaar begint te ruzieen. Heel af en toe wordt er nog iets aan je vraag gedaan ...
Volgens mij is de XC90 die jij op het oog hebt redelijk goed uitgerust, maar mist misschien een paar belangrijke opties, vooral de automaat. Persoonlijke keuze maar ik zou niet zonder willen. En de wielen moeten ook je smaak zijn (zijn niet origineel op een '04 volgens mij).
Ik denk (en ik heb er een half jaar geleden een gekocht van dezelfde categorie) dat 30k nog een beetje duur is, maar dat betaal je misschien extra voor dealergarantie. Het aanbod is wel vrij groot en de auto's verkopen misschien nog wel goed, maar je hebt genoeg tijd om heel goed rond te kijken. Toen ik er een ging kopen heb ik heel precies voor mezelf opgeschreven wat ik wilde (type, kleur, noodzakelijke opties, kilometers etc.) en toen precies gevonden wat ik wilde hebben - voor een aantrekkelijke prijs. En wat voor mij ook een heel erg belangrijke overweging was: hoe is de auto zelf? Je kan fototjes van autoscout (of de dealersite) kijken, maar het verschil in werkelijkheid in de staat van de auto's kan heel erg groot zijn. En met een XC90 is het wel: als het stuk is ... kieper je portemonee maar leeg. 20dkm beurtje bij de dealer ... ruim 400 euro kaal ...
Maaarrrr ... heerlijke auto. Vind de goede voor de juiste prijs, met de juiste uitrusting en de juiste onderhoudshistorie en het is genieten! - Oh, vergewis je ervan dat je premium sound aan boord hebt ... staat nooit in de acc. lijst (radio / CD wisselaar - maar welke?) maar is een wereld van verschil!
Succes!
Geplaatst: 26.11.2009 - 21:23
door bart simpson
het gemis van een automaat op een XC90 is echt een gemis
die velgen waren er vanaf 2002
Geplaatst: 26.11.2009 - 21:41
door t5power
bart simpson schreef:het gemis van een automaat op een XC90 is echt een gemis
die velgen waren er vanaf 2002
Is een handbak neit veel zuiniger?