Pagina 2 van 2
Geplaatst: 01.12.2009 - 08:43
door bartv70
edraket schreef:bartv70 schreef:edraket schreef: Middenin moet je een klemmetje plaatsen die dan tegen het stuurhuis rust waardoor de leiding niet meer kan trillen/resoneren.
Kun jij of een ander dit nader beschrijven/uitleggen, ik heb ook bij sommige stuurstanden en zeer lage snelheden, soms, een trilling/ resonantie.
Dus dit klemmetje wil ik wel eens uitproberen.
Het gaat om de motortrillingen, dus dat is denk ik niet wat je bedoelt. Bovendien is dat dan een duur klemmetje. Is nl bij mijn weten alleen in de leidingset te koop (33,-).
Het betreft bij mij GEEN motortrilling maar een trilling zoals omschreven(leiding), heeft iemand een onderdeel/modificatienr. van dit klemmetje
Geplaatst: 01.12.2009 - 11:25
door edraket
Rippie V70 schreef:Bij mij is het gefixt, Ik weet alleen niet of dat klemmetje erbij gezet is.
Mijn monteur heeft er een uurtje of drie over gedaan.
Hij stuurt echt beter. Ik had ook zo'n vage stuurklacht in lange snelle bochten (klaverblad) en die is ook weg
Blijkbaar dus al langer last van lekkage.
Opmerkelijk dat hij beter stuurt. Ik merk totaal geen verschil. Het vage sturen op een klaverblad is er nog steeds.
Aan één kant kan ik niet geloven dat het beroerde sturen door de lekkage komt. Vergeet niet dat er enorme drukken op die leidingen staan en dat het lekken kleine druppeltjes zijn. Wel kan ik me voorstellen dat door schone olie het allemaal wat beter gaat.
Ik zou toch even vragen of hij het klemmetje heeft gebruikt, anders ben je over een poosje wellicht weer aan de beurt. Bij de leidingset zit geen handleiding, de monteur vertelde me waar het klemmetje voor dient.
Geplaatst: 01.12.2009 - 12:31
door Rippie V70
Ik zou toch even vragen of hij het klemmetje heeft gebruikt, anders ben je over een poosje wellicht weer aan de beurt. Bij de leidingset zit geen handleiding, de monteur vertelde me waar het klemmetje voor dient.
Ik zal even informeren
Over dat vaag sturen, dat zou natuurlijk aan de olie kunnen liggen, maar als het drukverschil links en rechts fluctueert, krijg je verschil in stuurkrachten.
Bij lekkage is dit wel het geval, en vergis je niet in de gehanteerde drukken bij hydrauliek. En als je dan een druppeltje verliest, zakt de druk heel snel en enorm. Dat wordt dan wel weer snel gecompenseert, maar dat voel je dan wel.
Ik vind het wel een plausibele verklaring. (heb beroepsmatig ook wel een beetje verstand van techniek

)
Geplaatst: 01.12.2009 - 12:47
door edraket
Is er bij jou andere olie in gegaan, ik bedoel geen Volvo olie? Het viel mij op dat de olie erg vervuild was, er zaten ook een hoop partikels in (geen metaal). Ik heb nu weer gevuld met originele olie.
Geplaatst: 01.12.2009 - 18:43
door Rippie V70
Er is originele volvo olie ingegaan, en ik weet niet of er veel vuil in de oude olie zat, ik heb de reparatie niet zelf uitgevoerd.
Ik vond wel dat er veel wit schuimvorming was wat volgens mij duidt op een verhoogde concentratie water in je systeem. Niet heel vreemd want olie trekt tenslotte water aan.
Geplaatst: 01.12.2009 - 19:33
door hadico
Maar wat een kl.... klus is dit zeg. Ik heb echt 2 uur onder de auto gelegen alleen om de leidingen eruit te krijgen (alles was al los). Uiteindelijk heb ik de twee dikkere leidingen ook los moeten nemen omdat ik de lange leiding er anders echt niet uit kreeg. Bovendien moet het stuurhuis een behoorlijk stuk omhoog, ook aan de linkerkant omdat de leiding onder een bevestigingspunt door moet. Anders wil het niet. Heb er echt een stijve nek aan overgehouden. Nu is alles weer netjes dicht. Kwam wel een boel prut uit de leidingen overigens. De olie was echt vies en er zat een hoop verontreiniging (stukjes) in.[/quote]
Vroeger zeker nooit met die houten schuifpuzels gespeeld :-x je was gewaarschuwd

Geplaatst: 01.12.2009 - 21:21
door edraket
Maar kun je ook bevestigen of de leiding ook onder de middelste bevestiging door moet of dat er stiekem toch een andere manier is. Kan me haast niet voorstellen want heb alles wel zo'n beetje geprobeerd.
Geplaatst: 01.12.2009 - 21:41
door hadico
Je bedoelt denk ik de langste van de twee , deze steek je eerst onder het stuurhuis middensteun ook los en vervolgens uit de ruimte bij de kolom draaien hij komt dan klem onder het stuurhuis vanuit deze positie kun je hem iets langs de kat/body naar achter duwen over het stuurhuis heen werken en dan weer naar voren verwijderen.
Kunstig dat je het op de grond hebt gedaan op de brug heb je al geen bloed meer in je armen. :multi: