Pagina 2 van 2
Geplaatst: 26.12.2009 - 09:25
door zwolly
geloofde voorheen niet in al dit soort flesjes, maar het werkt dus echt, mijn D5 is zelfs,volgens de BC,zuiniger geworden,voorheen gemiddeld 6.8 op 100km, nu 5.8 op 100km. denk dat het brandstofsysteem flink vervuild was want de motor loopt nu veel mooier en rustiger en voel geen lichte trilling in pook en stuur meer.
toen ik de auto net had is na ong 5000km het brandstoffilter vervangen ivm storingsmeldingen, volgens het boekje was deze zo'n14000km daarvoor vervangen, je wilt niet weten hoe smerig dat oude filter eruit zag, een nieuwe is spierwit en deze oude was helemaal ZWART...tankte eerder altijd Vpower... hoorde geluiden dat BP Ultimate beter zou wezen, nu tank ik dan BP Ultimate...
Geplaatst: 26.12.2009 - 10:14
door mad
Kan me voorstellen dat het voor een oude > 25 jarige dieselmotor wel zinvol kan zijn, maar of ik die zooi nu zomaar zou gaan gebruiken in m'n D5.... is er speurwerk/ onderzoek gedaan naar dit soort motor-schoonmaakartikelen??
Geplaatst: 26.12.2009 - 10:43
door zwolly
geen flauw idee, maar weet wel dat het bij mijn D5 werkte,kreeg telkens de melding: emissies hoog service vereist, na het derde flesje en tankbeurt is deze melding niet weer terug gekomen.
mijn conclusie is dan wel: Het werkt toch..

Geplaatst: 26.12.2009 - 15:29
door s3wage
Op de site van Wynn's staat dat ze producten leverden voor de NASA !?
En ze hebben allerlij keuringscertificaten als iso9001 ofzo en tuv enzo dus ?
Geplaatst: 26.12.2009 - 19:45
door Rogier64
Bij mij was één van de lambda sensoren defect bij de melding 'Emissies service vereist' Begon ook met af en toe de melding. Na enkele maanden was het permanent.
Geplaatst: 26.12.2009 - 20:37
door V70 T5 assen
Pitte schreef:Ik heb hetzelfde gehad over een paar weken in frankrijk na het tanken van slechte benzine! bij een plaatselijke Volvo garage alles uitgelezen en niets gevonden! Na dat ik verteld had waar ik getankt had hebben ze de lambda sonde nagekeken maar die was ok! Ze hebben dan de slechte benzine er uit gezogen en vervangen door goede benzine.Na een 50 tal km is de waarschuwing uitgegaan!
Het schijnt dat de V70 daar heel gevoelig voor is!
Dus opgelet met "goedkope benzine"!!
Gezien jou onderschrift meer dan 300pk uit een 2,3 motor dan lijkt het me altijd wijs om een goede brandstof te tanken.
Als je veel van je motor verlangt moet je hem ook goed te drinken geven

Geplaatst: 06.01.2010 - 22:50
door pnauta
OK, ik heb ook sinds vandaag "emissionen, wart. erfoderl." in mijn display staan. Hier zit een verhaaltje aan. Ik heb gisteren een jerrycan water in mijn tank gegooid (was geen goed idee). Vandaag is door een Volvodealer de tank schoongemaakt, de leidingen doorgeblazen, de brandstoffilter vervangen en de boordcomputer gereset. Toen ik de auto ophaalde, zei de werkplaatsmanager nog: hij draait niet goed op benzine, wel op CNG (aardgas auto). Nou, het was meer dan dat: het motormanagement lampje ging niet uit, de toeren blijven hoog, het verbruik is zeer hoog (verdubbeld).
Ik hoopte dat door naar huis te rijden e.e.a. droog zou worden en dan weer zou gaan werken, maar lijkt er niet op.
Jullie opinie wordt gewaardeerd. Ik ben al 234 euro aan dit akkefietje kwijt, dus, wil het graag opgelost zien.
Geplaatst: 07.01.2010 - 00:04
door Gast
Ik neem aan dat je dacht dat er benzine in de jerrycan zat.
Of had je andere gedachten/ideeën?
Geplaatst: 07.01.2010 - 08:46
door pnauta
Ik dacht te gaan experimenteren met waterstof :twisted: nee dat was inderdaad een misschatting. Er zat zelfs een authentieke benzinegeur aan.
Intussen na 170 km nog niets veranderd.
Geplaatst: 07.01.2010 - 09:07
door Donic
mad schreef:Kan me voorstellen dat het voor een oude > 25 jarige dieselmotor wel zinvol kan zijn, maar of ik die zooi nu zomaar zou gaan gebruiken in m'n D5.... is er speurwerk/ onderzoek gedaan naar dit soort motor-schoonmaakartikelen??
Ik gebruik het 1 of 2 keer per jaar ook voor mijn BMW R1100RT motor. Zorgt voor een "schone" motor. Soepeler en rustige motorgedrag.
Geplaatst: 07.01.2010 - 13:48
door Frumpy
pnauta schreef:OK, ik heb ook sinds vandaag "emissionen, wart. erfoderl." in mijn display staan. Hier zit een verhaaltje aan. Ik heb gisteren een jerrycan water in mijn tank gegooid (was geen goed idee). Vandaag is door een Volvodealer de tank schoongemaakt, de leidingen doorgeblazen, de brandstoffilter vervangen en de boordcomputer gereset. Toen ik de auto ophaalde, zei de werkplaatsmanager nog: hij draait niet goed op benzine, wel op CNG (aardgas auto). Nou, het was meer dan dat: het motormanagement lampje ging niet uit, de toeren blijven hoog, het verbruik is zeer hoog (verdubbeld).
Ik hoopte dat door naar huis te rijden e.e.a. droog zou worden en dan weer zou gaan werken, maar lijkt er niet op.
Jullie opinie wordt gewaardeerd. Ik ben al 234 euro aan dit akkefietje kwijt, dus, wil het graag opgelost zien.
Jammer dat ze hem niet even uitgelezen hebben, al zal er wellicht niet meteen een juiste diagnose gesteld worden.
Kan misschien liggen aan 1 van de lambdasondes, de Luchtmassameter of het inmiddels beruchte gasklephuis.
Probeer ook eens om de accu los te koppelen en na een kwartiertje ofzo weer aan te sluiten. Gek genoeg heeft dat ooit eens geholpen bij mijn vorige Volvo, toen het toerental ook hoogdravende nukken had.
Geplaatst: 07.01.2010 - 14:08
door Pitte
Als je de accu loskoppeld kan dit inderdaad helpen(in dit geval twijfelachtig) maar dan moet je wel de + en de - pool tegen mekaar houden +/- 30min zo dat de condensators kunnen leeglopen!
Geplaatst: 07.01.2010 - 14:12
door pnauta
Bedankt voor je tips over de accu. Ik had net nog even onder de motorkap gekeken, vooral naar kabels. LMM is aangesloten, voorste lambda sonde is aangesloten (LMM was mijn eerste idee, omdat de luchtfilterbehuizing los is gemaakt door de ANWB om een start spray in te spuiten) maar helaas was het niet zo makkelijk.
Is een lambda sonde schoon te maken? Kan het zijn dat te veel water in de uitlaatgassen ermee te maken kan hebben?
Geplaatst: 07.01.2010 - 14:52
door Pitte
Dit zou best kunnen(zie mijn topic hier hoger)want het water kan je niet voor 100% weghalen! Ik zou de tank volgooien met benzine hem leegrijden om de boel goed te spoelen en als de melding dan nog aanwezig is, is er volgens mij een ander probleem!
Geplaatst: 07.01.2010 - 15:12
door pnauta
De tank is leeggemaakt en de leidingen zijn schoon, alles zou nu watervrij moeten zijn. Ik ga wel in VADIS kijken hoe ik de sonde kan inspecteren. Verder LMM en gasklephuis bekijken etc. Ik meldt me wel weer.
Geplaatst: 15.01.2010 - 09:10
door Carfreak
bij mij ging het "motorblokje" toch weer branden vorig weekend en ook niet meer uit. De garage heeft de boel even uitgelezen en de software gereset. Toen was het lampje uit. Er was een probleempje met de sensor. Aangezien er verder geen uitleg werd gegeven kan ik er verder niets over zeggen. De monteur wees een plek aan vlak achter de gril.
Ik hoefde niets te betalen. Goede service van de dealert!