Pagina 2 van 2

Geplaatst: 01.12.2009 - 16:24
door edraket
ppFreddy schreef:Als je op de gewone weg (zelfs al is het op de Duitse Autobahn) al problemen krijgt met oververhitte remmen is het toch eens tijd om wat aan je rijstijl te gaan doen. Zelfs met standaard remmen is het perfect te doen om vol op te trekken naar 200, vol te remmen tot 0, en dat 3x herhalen. Lijkt me sterk dat je dat in het alledaagse verkeer gaat doen...
Heb je dat echt al eens geprobeerd? Gaat niet werken. Bij de tweede keer is het remvermogen al een stuk minder en de derde keer heb je bijna geen remmen meer. Geen Volvo probleem, alle auto's hebben dat in meer of mindere mate.

Geplaatst: 01.12.2009 - 16:26
door bart simpson
Als ik 200 rij heb ik niet heel sterk de neiging regelmatig terug naar 0 te willen, moet ik dat keer op keer toch ga ik structureel te snel

Geplaatst: 01.12.2009 - 16:47
door Eagletje
edraket schreef: Geen Volvo probleem, alle auto's hebben dat in meer of mindere mate.
Klopt, zelfs een Impreza GTT heeft remmen die je nog niet op een smart zou willen monteren, bij wijze van spreken......

Voor de remmers onders ons een tip van Jip: schaf een setje Porsche ankers aan. Staan bekend om het hoge HOOOOOO........gehalte :-)

Geplaatst: 01.12.2009 - 16:54
door Peter-V50
Tijd voor keramische remschijven!

Geplaatst: 01.12.2009 - 17:20
door diesel01
bart simpson schreef:het voordeel van de dikte van die krant kwam altijd goed tot uiting onder in mijn konijnenhok
K'nijen horen toch net als hazen op je bord te liggen, glassie rood er bij. :D

Geplaatst: 01.12.2009 - 19:05
door Fredhead
Eagletje schreef:
edraket schreef: Geen Volvo probleem, alle auto's hebben dat in meer of mindere mate.
Klopt, zelfs een Impreza GTT heeft remmen die je nog niet op een smart zou willen monteren, bij wijze van spreken......

Voor de remmers onders ons een tip van Jip: schaf een setje Porsche ankers aan. Staan bekend om het hoge HOOOOOO........gehalte :-)
Of begin eens met een setje andere remblokken van bijvoorbeeld Ferodo of Carbon Lorraine en ervaar het verschil.
Heb zelf een setje van die eerste onder mijn Peugeot en het verschil is toch wel flink te noemen

Geplaatst: 01.12.2009 - 19:17
door Ben
Dit begint zo wel een tuningtopic te worden.

Geplaatst: 01.12.2009 - 19:18
door bart simpson
geen van de genoemde alternatieven gaat onder coulance geschieden

Geplaatst: 01.12.2009 - 19:21
door Ben
:D