Pagina 2 van 2
Geplaatst: 03.12.2009 - 20:48
door biadman
weer wat geleerd.
moet je de rode bij een amerikaanse versie dan loskoppelen?
Geplaatst: 05.12.2009 - 15:54
door pomoek
Ik vind de reactie van V164 een goed antwoord op de vraag van Waneda. Het lijkt mij in zijn algemeenheid slim om, voordat je overgaat op de aanschaf van een youngtimer, je eerst goed te oriënteren op de markt en jezelf af te vragen wat je nu eigenlijk wil. Vragen stellen op een forum als dit is natuurlijk al een hele goeie zet. Maar ga ook maar eens flink wat 240's uitproberen voordat je een beslissing neemt. De variatie in modellen en luxe is vrij groot, net als het aanbod. € 5.900,- voor een auto uit begin 70 is gewoon een hele smak geld. Voor een zelfde bedrag ( en een beetje geluk) koop je een Super Polar uit 92 met airco, centrale deurvergrendeling, electrische ramen, leer een ABS! Kortom, steek lekker veel energie in het uitzoeken van jouw auto, dat is leuker dan energie steken in het heen en weer rijden naar de garage voor wéér een reparatie.
Geplaatst: 10.12.2009 - 18:27
door Henk 760 Hausser
Koop een 760GLE
En je wilt geen Panda meer !
Grapje...
Suc(V)6 met zoeken en met de tips die je nu hebt gaat dat vast lukken!
Groeten ûût Epe
Henk
Geplaatst: 11.12.2009 - 01:25
door mightyspawn
Dat is juist het leuke van oude auto's. Ik snapte tot 5 jaar terug ook bar weinig van auto's. Had altijd een 460 gereden. Kocht toen een 360 met de welbekende 2ltr red block. En toen ging er ee nnieuwe wereld voor me open. Zelf onderhouden ipv opgelicht worden door een dealer.
Daarna kwam er nog een 360, vorig jaar een 240 en nu een 740 en weer een 360.
Doe nu alles zelf. Behalve het K-jet injectiesysteem blijf ik met mn poten van af. Als het werkt supersysteem, maar er moet niks begeven haha.
Ik zou persoonlijk iig voor een 5 bak gaan (4 bak met overdrive), zeker voor het rijgemak.
Oeh en nog een tip, doe gek en haal er eentje in Zweden voor een kwart van de prijs die hun ervoor vragen. Nog in betere staat en nog een leuke trip ook. Heb t ook afgelopen januari gedaan. Wist er niks van af en ben nu een leuke ervaring rijker en een leuke 740 gle uit 1985 rijker. Waar ze hier 5000 of meer voor een oldtimer (snap heel die over de pot gerukte prijzen niet van oldtimers in NL) durven te vragen heb ik nog geen 700 voor af moeten tikken. En had pas 103.000 gelopen. Maar dat heeft wel het verreiste dat je iets van auto's afweet.
Geplaatst: 11.12.2009 - 01:30
door mightyspawn
En die rode aanwijzers zijn gewoon legaal als het een import uit de VS betreft. Zelfde dat je hier Amerikanen mag rijden die ook rode richtingaanwijzers hebben. Alleen achteraf op een Europese auto plaatsen is verboden.
Gekocht!
Geplaatst: 29.03.2010 - 20:03
door sven'77
Hallo Allemaal!
Via via vond ik op dit forum dit gesprek over wat nu sinds kort mijn eerste 244 is. Zoals de "topic starter" aan het begin schrijft heb ik ook lang getwijfeld om deze fijne groene 244 bij Hofman aan te schaffen (bijna anderhalf jaar!). Maar nu dan toch de knoop doorgehakt en nog geen seconde spijt. M'n eerste Volvo en wat voor een, tot op heden 2000 km zonder problemen en absoluut verliefd!
Bij deze dus mijn eerste "post" als Volvo kersverse eigenaar. Ik ben Martijn, ben 29 jaar en woon in Utrecht.
Om op een paar punten terug te komen, het is een vanuit Zweden geïmporteerde auto (2005) en er is in dat zelfde jaar gas in gezet. Er is stuurbekrachtiging aan boord en alle kleine defecten en oneffenheden (roest op een paar plaatsen en wat technische mankementen) zijn allemaal keurig aangepakt.
Geplaatst: 29.03.2010 - 20:19
door volvorider
Proficiat met deze mooie aankoop!
Vele veilige en plezierige kilometers toegewenst.
Geplaatst: 29.03.2010 - 20:28
door Bombina
He Martijn, welkom op het forum!
Volgende ontmoeting met Volvo, afgesproken?