Pagina 2 van 2
Geplaatst: 02.12.2009 - 10:04
door diesel01
945i schreef:diesel01 schreef:
Ik heb met auto's gereden die 2500nm koppel hadden bij 1000rpm en zodra het nat was en ik gaf teveel gas bij verkeerslichten bleef de auto staan spinnen. :laughing6:
:shock: Wat voor een auto praten we dan over?
Googlen even op MB Actros 1844 bj 2005

.
Geplaatst: 02.12.2009 - 11:03
door S80 Executive
DSTC werkt als het echt nodig is. Ik heb m'n T6 (272 pk, 380 Nm) al eens op een rechte weg met maagdelijk wit sneeuwdek vanuit stilstand voluit de sporen gegeven. De winterbanden spinden zo goed als niet en ik bouwde verrassend snel snelheid op. Wel brandde het DSTC lampje voortdurend. Het zal dus ook aan de situatie liggen of het systeem een ingreep nodig acht.
S80 Executive
Geplaatst: 02.12.2009 - 11:11
door bart simpson
een handbak reageert wat steviger als een automaat, directer zeg maar, juist daar is de dosering van je gaspedaal kritischer
Geplaatst: 02.12.2009 - 12:34
door S80 Executive
Daar heb je een punt @bart simson. Hoe dan ook, het was een leuke ervaring.
S80 Executive
Geplaatst: 02.12.2009 - 21:32
door Live
Je zou geen gas terug hoeven te nemen.. daar is het systeem juist voor die doet dat.
jammer van je ervaring en als het een storing is succes bij de dealer.
mvg,
Joost
Geplaatst: 05.12.2009 - 08:01
door dickmans
Rij ook xc60 fwd en herken de 'problemen' van dagobert, asr grijpt ook naar mijns inziens later in dan bij mijn eerder auto's. Over 2 weken naar de sneeuw, ben benieuwd hoe het werkt. Te laat ingrijpen kan net het verschil maken op een glad hellinkje om nog weg te komen of de kettingen erom.
Geplaatst: 05.12.2009 - 10:18
door Welles
ASR uitzetten voor zo'n hellinkje wil ook wel eens het verschil maken tussen nog wegkomen of de kettingen erom...
Geplaatst: 05.12.2009 - 11:31
door bart simpson
:oops: heb ik tot mijn schande met mijn toenmalige XC90 ooit ontdekt in 80cm sneeuw, had het boekje ook nooit echt gelezen, domdomdom (van mij)
Geplaatst: 05.12.2009 - 15:13
door diesel01
:shocked!: 80 cm sneeuw op een doorgaande weg? Tijd voor een hotel.

Tja mannelijk geslacht en instructieboekjes #-o
Geplaatst: 05.12.2009 - 15:21
door bart simpson
diesel01 schreef:Tja mannelijk geslacht en instructieboekjes #-o
het was zo koud dat ik daar niets meer tussen kon leggen
Geplaatst: 05.12.2009 - 15:21
door diesel01
bart simpson schreef:diesel01 schreef:Tja mannelijk geslacht en instructieboekjes #-o
het was zo koud dat ik daar niets meer tussen kon leggen
Bespaar me de details

Geplaatst: 05.12.2009 - 15:29
door bart simpson
Live schreef:Je zou geen gas terug hoeven te nemen.. daar is het systeem juist voor die doet dat.
gewoon trappen als een gek en de auto regelt het allemaal zelf wel, vroeger gebruikte men zijn eigen verstand nog
Geplaatst: 05.12.2009 - 15:34
door diesel01
Fith gear heeft een keer een test gedaan met een X-Type en met reed de auto op een ijspiste weg en zonder bleef hij staan
Geplaatst: 05.12.2009 - 15:35
door bart simpson
i rest my case..... (x-type awd?)
Geplaatst: 13.12.2009 - 22:09
door Dagobert
bart simpson schreef:Live schreef:Je zou geen gas terug hoeven te nemen.. daar is het systeem juist voor die doet dat.
gewoon trappen als een gek en de auto regelt het allemaal zelf wel, vroeger gebruikte men zijn eigen verstand nog
En vroeger was alles beter ... geen navigatie, geen airbags, geen stuurbekrachtiging ...... zelfs geen auto's ........
Geplaatst: 14.12.2009 - 11:30
door diesel01
bart simpson schreef:i rest my case..... (x-type awd?)
Yep x-type awd het was fith gear of Clarkson.